Lodgy - Numele maturizării Dacia
Prezentarea modelului Lodgy de săptămâna trecută a arătat că Renault mizează şi în viitor pe motorul creşterii din ultimii ani: brandul Dacia. Însă Lodgy nu va mai ieşi din uzinele de la Mioveni, Marocul luând faţa României, care rămâne cu producţia de Logan, Sandero şi Duster. De ce?
Cum arată Dacia Lodgy (GALERIE FOTO)
"Dacă vă uitaţi la Logan, apoi la Sandero şi Duster, iar acum la Lodgy, veţi vedea că unele trăsături se păstrează, însă trecerea la nivelul următor de design este firească şi menţine direcţia pe care Dacia a impus-o de-a lungul timpului", a declarat, săptămâna trecută, la Paris, Eric Pasquez, director gamă entry în cadrul Renault. Oficialii Dacia-Renault au prezentat, la atelierele companiei, modelul Lodgy pe care intenţionează să-l folosească în competiţia automobilistică de iarnă Andros.
Varianta de serie a Lodgy urmează să fie adusă în faţa publicului la Salonul Auto de la Geneva din 2012 şi lansată ulterior pe piaţa europeană, după cum susţin surse din cadrul companiei. Modelul Lodgy va fi produs exclusiv în fabricile Renault din Tanger, Maroc, dat fiind că doar una din zece maşini produse de Dacia la Mioveni se mai vinde în România, iar costurile legate de transport şi forţă de muncă sunt mai reduse în statul nord-african. "Emoţional vorbind, nu ne-am fi dorit o astfel de veste pentru că centrul de greutate se mută înspre alte meleaguri şi am putea să ne gândim chiar la un precedent", spune consultantul economic Ionel Blănculescu.
Trecând însă peste partea sentimentală, decizia francezilor arată că brandul Dacia s-a maturizat şi trece acum de la faza de specializare, pornită cu modelul Logan, la cea de diversificare. Iar diversificarea înseamnă noi modele şi noi locuri de producţie, în linie cu cererile din piaţă. "Este vorba despre o operaţiune firească, logică, de management, iar pentru imaginea Dacia în lume diversificarea este benefică. Nu e vorba de o mutare, ci de o diversificare", adaugă Blănculescu, care vede firească decizia de apropiere faţă de pieţele cu potenţial ridicat din America de Sud şi vestul Europei.
Fabrica de la Mioveni ar urma să funcţioneze în continuare la foc continuu şi să producă modelele Logan, Sandero şi Duster. "Aşa cum am obişnuit până acum clienţii Dacia, modelul de serie Lodgy va avea acelaşi avantaj în materie de preţ comparativ cu modelele concurente, ceea ce înseamnă o diferenţă de preţ de 3.000-4.000 de euro", a declarat în cadrul prezentării Gerard Detourbet, director program entry al Renault.
Introdus în Franţa în 2005, brandul Dacia a devenit un jucător important în piaţa auto din Hexagon. Peste 360.000 de vehicule s-au vândut în ultimii şase ani. Cu o cotă de piaţă de 3,4% la finele lunii octombrie 2011, Dacia este al optulea cel mai puternic brand producător de maşini de familie, iar în materie de vânzări se situează pe poziţia a cincea.
Conceptul Lodgy va apărea în faţa a 50.000 de fani, cu prilejul competiţiei Trophee Andros, care va debuta în prima săptămână a lunii decembrie la Val Thorens în Franţa. "Imaginea produsului este pusă astfel în valoare la costuri mult mai reduse. De-a lungul timpului, Dacia a preferat să îşi consolideze imaginea mai puţin prin reclame agresive şi mai mult prin sport", a mai declarat Gerard Detourbet, director program entry al Renault. Fără vreo legătură cu modelul Logan, numele Lodgy a fost ales pentru că sugerează ideea de locuinţă, adăpost, casă. De această dată, casa noului monovolum va fi Marocul.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro