Reportaj: O zi intr-o masina de 250.000 de euro

Postat la 17 mai 2010 124 afişări

O masina de 250.000 de euro, lansata in plina criza economica, in tara cu cei mai zgarciti locuitori din lume – reteta Bentley pentru a reveni in atentia bogatilor. Nu doar a imbogatitilor.

Pe la jumatatea deceniului trecut, cand francezii de la Renault se gandeau cum sa produca cea mai ieftina masina din lumea civilizata, nemtii de la Volkswagen cumparasera de cativa ani marca ceheasca Skoda si visau la marcile britanice aflate la celalalt spectru al lumii auto.

Prin achizitia Rolls-Royce Motors in 1998, credeau ca au impuscat nu unul, ci doi iepuri, prin cumpararea cu aproximativ 500 de milioane de euro a celebrelor marci auto Rolls-Royce si Bentley. Numai ca planurile lor au fost date peste cap cu mai putin de 50 de milioane de euro de BMW, care a cumparat drepturile asupra marcii Rolls-Royce de la Rolls-Royce plc, producatorul de motoare de avioane, cel care detinea de fapt marca britanica, dar o oferise spre licenta catre Rolls- Royce Motors. Altfel spus, Volkwagen a ramas cu brandul Bentley si fabrica ce producea Bentley si Rolls-Royce, dar fara drepturile asupra marcii Rolls-Royce.

Asa a inceput probabil cel mai interesant razboi germano-german din industria auto, care a avut ca miza doua branduri britanice. In timp ce BMW a construit de la zero modelul Rolls-Royce Phantom, Volkswagen a ales ca masinile Bentley sa imparta multe dintre componente cu cele din gama Volkswagen. Daca in materie de business-plan lucrurile mergeau cum nu se poate mai bine, cu 10.000 de masini vandute pe an, la nivelul imaginii de marca exclusivista Bentley avea o potentiala problema.

Odata cu criza economica din ultimii ani, situatia s-a schimbat in si mai rau, vanzarile Bentley au scazut la mai putin de jumatate si, in plus, cea mai bine vanduta gama, Continental GT, era considerata de unii dintre clienti un fel de Volkswagen Phaeton intr-o alta caroserie. In plus, Rolls-Royce a anuntat lansarea unui nou model, un "baby Rolls", cum il denumeau specialistii din domeniul auto, care va purta numele oficial Ghost. Adica un atac direct la Bentley.

Cam acesta este contextul in care apare pe piata in acest an Bentley Mulsanne, o masina pentru care producatorul britanic a organizat luna aceasta o sesiune de teste oficiale in Scotia. Sesiune care a inclus mai bine de 300 de kilometri de teste, pe parcursul unei zile intregi, cu scurte pauze pentru dejun si cateva vizite la doua dintre cele mai cunoscute castele din estul Scotiei - Bamburgh si Floors. "Era normal sa cream pentru acest test-drive o atmosfera cat mai apropiata de imaginea noastra. Asa ca alegerea Scotiei si a castelelor a venit ca o manusa", ma lamureste Mike Hawes, seful departamentului de comunicare al Bentley, un neo-zeelandez care a lucrat timp de mai multi ani pentru gigantul japonez Toyota. Hawes a spus probabil acelasi lucru si ziaristilor britanici si americani, care au testat pana acum masina si in mod cert o va face si pentru cei asiatici, care urmeaza sa vina dupa noi, Romania fiind inclusa de Bentley in aceeasi serie cu tari precum Cehia, Grecia, Turcia sau Rusia.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
auto,
Bentley,
Mulsanne,
productie
/analize/transporturi/reportaj-o-zi-intr-o-masina-de-250-000-de-euro-6126411
6126411
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.