Cum găseşti un partener de afaceri? România se pregăteşte de forumul internaţional de întâlniri ale oamenilor de afaceri
Un contract pentru export, găsirea unui partener extern de afaceri sau identificarea de noi pieţe sunt motivele care determină companiile să-şi aloce bugete pentru participarea la forumuri, târguri şi expoziţii. Pe parcursul ultimului deceniu, a crescut de câteva zeci de ori numărul companiilor care aleg să fie prezente pe plan internaţional. Care sunt argumentele lor?
"Participarea activă la forumuri, târguri şi evenimente de afaceri este azi drumul cel mai scurt şi sigur spre integrarea în sfera afacerilor «care contează». Înţelegi, cunoşti, relaţionezi şi te faci vizibil“, spune Adrian Barbu, CEO & partner la firma de consultanţă the Consultants Group. Şi calitatea de membru în asociaţii profesionale la nivel continental sau global, adaugă Barbu, este o excelentă sursă pentru dezvoltarea de parteneriate. „Pentru una dintre afacerile noastre, integrarea într-un circuit de acest fel a însemnat dublarea afacerii în trei ani.“
Indiferent că e vorba despre târguri, expoziţii, forumuri, concursuri internaţionale, participarea are ca obiectiv promovarea pe plan internaţional, iar pentru companiile interesate de export participarea este obligatorie şi cu beneficii pe termen lung, spune Livia Gârboiu, executive manager la Crama Gârboiu.
În ultimii ani au crescut deopotrivă numărul firmelor româneşti care participă la forumuri şi târguri, dar şi numărul evenimentelor la care acestea sunt prezenţi. Un exemplu este chiar faptul că Bucureştiul va fi gazda celei de-a 20-a ediţii a forumului internaţional Futurallia, în perioada 10-12 iunie 2015. „Futurallia este un forum internaţional de întâlniri ale oamenilor de afaceri, care se adresează IMM-urilor din toate sectoarele“, explică organizatorul evenimentului, Stephane Fănel Oprea, president, CCIB RO – FR. Este pentru prima oară, povesteşte Oprea, când România e gazda unui astfel de eveniment, organizat anterior în Franţa (2014, 2012, 2010), Turcia (2013), SUA (2011) sau Qatar (2009). La ediţiile anterioare, pe parcursul a trei zile, reprezentanţi a peste 700 de societăţi din 30-40 de ţări participante au avut întâlniri programate în avans, prin intermediul platformei forumului.
Concret, înscrierile au loc anul acesta până pe 20 mai, iar apoi participanţii, care au o prezentare a activităţii pe platforma forumului, stabilesc întâlniri cu firmele care îi interesează. „Futurallia este un forum la care sute de investitori străini din 30 de ţări vin la Bucureşti în iunie pentru a se întâlni cu antreprenorii români. Vor avea loc discuţii, negocieri şi, de ce nu, încheieri de parteneriate. Este o oportunitate pentru IMM-uri, în primul rând datorită caracterului practic: Futurallia, ca platformă business-to-business ajută companiile cu aceleaşi interese să se întâlnească punctual, deosebindu-se astfel de târgurile clasice unde cauţi diverşi participanţi pur intuitive“, spune cu accent, datorită celor trei decenii petrecute în Franţa, Stephane Fănel Oprea. El adaugă că la ediţia din acest an s-au înscris participanţi din 30 de ţări, dintr-o gamă foarte variată de industrii. „Un astfel de eveniment poate suplini de exemplu o călătorie în Argentina, unde poţi întâlni cu un producător anume, să zicem motoare cu inducţie, căruia să-i vinzi tehnologia ta. O întâlnire la forum nu este exploratorie, pentru că e deja confirmată. Şansele de a ajunge la parafarea unei înţelegeri cu cel care discuţi este mult mai mare decât în cazul târgurilor, de pildă, pentru că întâlnirile sunt stabilite direct şi în funcţie de interese comune“, explică Oprea. În plus, evenimentul are un grad ridicat de dinamism, comparativ cu alte manifestări, pentru că un participant poate avea pe parcursul a două zile 16 întâlniri cu oameni din diverse ţări. Întâlniri programate. „Al doilea aspect important este sprijinul acordat evenimentului de guvern. Concret, autorităţile române acoperă aproape trei sferuri (500 de euro) din taxa de participare, de 700 de euro“, afirmă Oprea. Chiar şi aşa, 20 de firme româneşti s-au înscris la Futurallia până la jumătatea lunii mai, când sprijinul financiar din partea autorităţilor nu fusese încă anunţat; spre comparaţie, de peste hotare îşi anunţaseră prezenţa câteva sute de firme din peste 30 de ţări. De fapt, implicarea autorităţilor a fost, de această dată, mai promptă decât în cazul altor ediţii, afirmă organizatorul. „Porţile au fost deschise de Ministerul de Externe, dar s-au implicat şi Ministerul Economiei, Camera de Comerţ şi Ministerul Finanţelor, care sunt susţinători ai proiectului“, spune Oprea. El adaugă că nivelul de 200 de euro este permisiv chiar şi pentru o mică firmă de publicitate, care nici în ruptul capului nu ar scoate bani din buzunar pentru a călători, să întâlnească parteneri“, mai spune Oprea. Ca urmare a subvenţiei în cele două săptămâni care au urmat, alte 50 de firme s-au înscris la eveniment.
Ideea de a organiza evenimentul în România i-a venit după ce a participat el însuşi la ediţia de anul trecut a forumului, la Lyon, la recomandarea consulului român. „Cam 60% dintre întâlnirile pe care le-am avut anul trecut la Futurallia au avut şi rezultate, în sensul că am continuat colaborarea“, afirmă Oprea. Firma lui Oprea, care spune că „în capul meu sunt francez, în suflet sunt român“, oferă consultanţă investitorilor (90% din clienţi sunt societăţi franceze). Anul trecut însă a organizat o delegaţie cu zece firme româneşti care au participat la Futurallia, dintre care opt s-au înscris deja şi la ediţia din acest an, conform managerului de proiect, Claudia Petre. Anul trecut, spune ea, a avut întâlniri de afaceri programate cu societăţi pe care le-a ales personal din catalogul online al platformei Futurallia. Pe parcursul desfăşurării evenimentului, „inclusiv în timpul pauzelor de cafea şi al serilor de networking şi socializare, am reuşit să interacţionez cu zeci de participanţi de toate naţionalităţile“, adaugă Claudia Petre, care se referă la eveniment ca fiind Jocurile Olimpice ale întâlnirilor de afaceri.
Între participanţii la ediţia de anul trecut a Futurallia se numără şi antreprenorul Adrian Luncaşu, care a construit afacerea Adyimpex Prelmet, cu activităţi industriale, de prelucrare mecanică prin aşchiere. Firma are 31 de angajaţi, a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de 900.000 de euro, în creştere faţă de 2013 (830.000 de euro), iar antreprenorul spune că a avut anul trecut la forum 16 întâlniri de circa 30 de minute fiecare, cu persoane din Franţa, SUA, Slovenia şi Irlanda. „Orice întâlnire poate fi considerată eficientă, deoarece putem cunoaşte mediul de afaceri occidental şi se pot încheia contracte de colaborare cu firmele participante. Beneficiul concret a fost semnarea unui contract pe termen scurt, urmând să mai colaborăm ulterior“, spune Adrian Luncaşu, care precizează că a mai participat la evenimente de profil, dar la scară mai mică, organizate de Camera de Comerţ şi Industrie. Participarea la Futurallia l-a costat anul trecut 800 de euro, la care s-au adăugat cheltuielile cu transportul şi cazarea.
Aurelian Gogulescu, preşedinte al Camerei de Comerţ şi Industrie Prahova, spune că instituţia pe care o reprezintă va fi prezentă la ediţia din acest an a forumului, „pentru că am fost mulţumiţi de contactele realizate cu prilejul participării de anul trecut, la Lyon, şi pentru că suntem interesaţi de identificarea de noi parteneri. Pornind de la datele ediţiei de anul acesta – peste 700 firme participante din peste 30 de ţări -, potenţialul de relaţionare este mai mult decât promiţător“, declară Aurelian Gogulescu. Camera de Comerţ şi Industrie Prahova a mai participat de-a lungul anilor la manifestări de profil, în ţări străine (Portugalia, Suedia, Cipru, Franţa, Marea Britanie sau Belgia), dar şi în România. Trei firme prahovene, cu activităţi în domenii ca IT, producţia de ambalaje de hârtie şi carton, utilaje industriale, s-au înscris deja la Futurallia 2015, iar Gogulescu spune că tot prin intermediul CCI Prahova s-au mai înscris încă trei firme din afara judeţului - din Bucureşti, Cluj şi Bistriţa-Năsăud.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro
- Alegătorii americani bărbaţi, superponderali, care nu au studii superioare, care nu au prieteni şi care sunt loviţi în masculinitatea lor, au înclinat balanţa în favoarea lui Donald Trump. Într-o analiză, New York Times, unul dintre cele mai importante ziare americane, spune că diviziunea pe diplome a devenit cea mai importantă diviziune în viaţa americană