Cum te invata consultantii sa platesti impozite mai mici
In urma cu cativa ani, companiile multinationale cu prezente locale si cele cateva mari afaceri ridicate de antreprenorii romani erau singurii clienti ai firmelor de consultanta, iar zicala ca nimeni nu-i profet in tara lui se potrivea perfect in peisajul economic romanesc. Cum si de ce-a ajuns intre timp antreprenorul roman sa bata la usa consultantului de business?
Antreprenorii romani au fost prin traditie obisnuiti sa faca de toate, incepand de la strategia de afaceri si culminand cu declaratia fiscala, pentru ca, nu-i asa, cine poate sa rezolve treaba mai bine decat ei si contabilul lor? In afara de oameni de afaceri ca Ion }iriac sau Dinu Patriciu, care au lucrat cu marile firme de consultanta inca de la inceputul afacerilor lor, profilul antreprenorului roman a tradat mereu imaturitatea mediului de afaceri local. Drept e ca majoritatea proprietarilor si-au cladit singuri afacerile si sunt indreptatiti sa creada ca nimeni nu se pricepe la fel de bine cand vine vorba de propriul lor business.
E deci lesne de-nteles de ce a durat mult pana cand omul de afaceri roman si-a numit un manager pentru propria firma, si a durat si mai mult pana cei doi au batut impreuna la usa consultantilor de business. O fi bine, o fi rau, e greu de spus. E mai usor sa vedem ca mentalitatile se schimba si multi dintre cei care n-au cerut ajutor sa-si dezvolte afacerile vor acum consultanta ca sa-si protejeze afacerile. Iar prima linie defensiva se cheama consultanta fiscala, pentru ca efectele ei sunt imediate.
In ultimii ani, multi antreprenori au inceput sa delege responsabilitati, sa externalizeze servicii si chiar sa apeleze la consultanti. Si unul dintre argumentele principale ale schimbarii este ca tot mai multe afaceri au ajuns la un nivel de maturitate care nu le mai permite dezvoltarea fara consultanta specializata. De ce? Pentru ca urmatorii pasi pe care-i vizeaza (vanzare, restructurare, fuziune) au un grad de complexitate prea ridicat pentru expertiza lor. Criza economica a accelerat si ea desfasurarea evenimentelor, iar consultantii s-au adaptat si ei: multi au acceptat sa joace dupa noile reguli, sa reduca valoarea comisioanelor si sa fie platiti din economiile pe care reusesc sa le obtina pentru firma-client.
In functie de sanatatea afacerii, clientul fie si-a rezolvat singur problema, la fel ca inainte de criza (si multi au facut-o si o fac bine si acum), fie a dat buzna in birourile consultantilor cautand solutii. "Eu sunt foarte constient de ceea ce stiu si ceea ce nu stiu. Tocmai de aceea, dincolo de antreprenoriat si de businessul IT am apelat dintotdeauna la consultanti, deoarece, pentru respectivele proiecte si probleme, ei au stiut mai bine ce-i de facut si cum trebuie procedat", spune Radu Georgescu, presedintele Gecad Group. Antreprenorul a luat recent decizia de a-si reuni toate activitatile intr-o structura de holding, inregistrat ulterior in Cipru.
Josef Goschy, Unita: Am simtit pentru prima oara nevoia sa vorbesc cu un specialist
Marius Cristescu, Bega: Nu vom muta afacerile grupului Bega in jurisdictia altui stat
Marcel Barbut, AdePlast: Voi continua sa externalizez serviciile de consultanta fiscala
Adrian Mihai, Fan Courier: Nu am apelat la servicii de consultanta
Radu Georgescu, Gecad: Specialistii pot face o diferenta de la cer la pamant
Vasile Armenean, Betty Ice: Nu cred in consultanta
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro