Lectii de afaceri cu Gica Popescu

Postat la 27 mai 2008 202 afişări

Nu-i place sa i se spuna Baciul. Nu-i place sa vorbesca prea mult despre afacerile sale si nu se considera un om de afaceri, cu toate ca imobiliarele i-au adus mai multi bani decat sportul. Gica Popescu, fostul capitan al echipei de fotbal a Barcelonei care castiga Cupa Cupelor in urma cu 11 ani, isi croieste in prezent o cariera de investitor si se declara pasionat de domeniul imobiliar.

Prin analogie cu cariera fotbalistica, Gica Popescu se considera acum, in lumea afacerilor, “la prima iesire in strainatate, plecat de la Craiova si ajuns la Eindhoven”. Oameni de afaceri sunt Ion Tiriac sau Gheorghe Copos, care fac afaceri la un anumit nivel, spune el. “Eu sunt un pionier, acum incep!”

Un pionier care detine un holding alcatuit din zece firme, cu proiecte imobiliare in domeniul rezidential, hotelier, dar si in birouri si spatii comerciale care vor implica investitii de zeci de milioane de euro. La baza demersului sau stau cei 13 ani de cariera fotbalistica, de unde a castigat in total intre 10 si 20 de milioane de dolari, dar si convingerea ca in Romania se va repeta situatia din alte tari, care s-au dezvoltat puternic dupa intrarea in Uniunea Europeana.

“Spania a intrat in UE si s-a inregistrat un boom, s-au dezvoltat puternic. Era de asteptat sa se intample si in Romania ce s-a intamplat in Spania. Dar am fost de parere ca la noi se va intampla mult mai repede. Va dau un singur exemplu: acolo construiau mai mult spaniolii, in timp ce la noi toata lumea a venit - spanioli, irlandezi, israelieni. E o densitate de business mult mai mare decat in afara”, spune Popescu.

La fel ca si in cazul altor fosti sportivi, principalul domeniu de activitate al lui Gica Popescu sunt imobiliarele, insa nu doar terenurile sau achizitia de apartamente, ci mai ales activitatile ce tin de dezvoltarea imobiliara, cum este designul interior sau fabricarea de mobilier.

“Vreau ca o treime din apartamentele pe care le construiesc sa le vand decorate, iar daca fac un hotel vreau sa produc si mobilierul pentru el”, spune Popescu. Optiunea sa este urmare a unei tranzactii din Spania, unde detinea o proprietate scumpa, cu vedere spre mare, cu o pozitie foarte buna, pe plaja, dar care nu se vindea. “M-am gandit sa o decorez, m-a costat decorarea 60.000-80.000 de dolari, iar primul client care a venit dupa aceea a cumparat apartamentul imediat. Am luat o suma considerabil mai mare, pentru ca am avut profit si din decorare.”

Cariera de investitor a fostului fotbalist a inceput la jumatatea anilor ’90, perioada in care juca la FC Barcelona si cand a cunoscut un fost jucator de la Real Madrid, Pedro de Felipe. Acesta i-a prezentat cateva proiecte imobiliare din Ibiza. “Era vorba de niste apartamente din prima linie , facute de niste prieteni ai lui. Am cumparat doua apartamente, le-am vandut peste un an de zile si banii castigati i-am reinvestit. Dar nu cumparam decat pe malul marii, era zona in care erai sigur ca nu te inseli. Asta se intampla in perioada ’95 - ’96”, spune Popescu.

Sumele investite erau de ordinul sutelor de mii de dolari, insa nu era vorba doar de banii castigati din fotbal, ci mai ales de fonduri care veneau de la banci. “Nu stiam prea multe, initial voiam sa intru cu banii mei. Dar am fost sfatuit - cineva mi-a spus si usor - usor am prins gustul. Tranzactiile le realizam insa rar, o data la doi ani, in rest ma ocupam de fotbal, pentru ca am fost de parere ca trebuie sa faci un lucru si bine, iar ce nu stii sa-i lasi pe altii sa faca. Am avut insa sansa sa lucrez cu oameni de buna-credinta.”

Cum activitatea de pe piata imobiliara i-a adus profit, dupa terminarea carierei de jucator, in 2003, Popescu s-a simtit atras de afaceri. A incercat sa ramana in zona fotbalului, ca agent de jucatori, alaturi de fostii sai colaboratori Ioan (Giovanni) si Victor Becali, dar spune ca dupa numai o saptamana si-a dat seama ca este o activitate care nu i se potriveste.

In iarna aceluiasi an a fost contactat de Rafael Gordillo (fost jucator la Real Madrid); acesta i-a vorbit de un grup de investitori spanioli ce voiau sa intre in Romania si care aveau nevoie de un reprezentant in Romania. “Mi-au facut o oferta superinteresanta, am facut impreuna o firma si asa am inceput”, isi aminteste Popescu.

Firma s-a numit Romspan, cu sediul pe bulevardul Primaverii, acolo unde Popescu isi are cartierul general si astazi, sediu pentru care, in urma cu aproximativ patru ani, fostul fotbalist a platit 280.000 de euro pentru 150 de metri patrati. Adica mai putin de 2.000 de euro pe metrul patrat. “Acum, un metru patrat in zona aceasta se vinde la 5.000 de euro”, adauga Popescu.

Situata in apropierea parcului Herastrau, zona Primaverii e cea mai scumpa zona rezidentiala din Romania, potrivit unui studiu al companiei imobiliare Coldwell Banker, cererea mare pentru spatii rezidentiale in aceasta zona facand ca orice spatiu scos la vanzare sa fie aproape imediat valorificat.

Recent, Radu Lucianu, managing director al CB Richard Ellis Eurisko, avansa in cadrul unui club de discutii organizat de revista BUSINESS Magazin ipoteza ca in cativa ani sa existe pe piata romaneasca proprietati cu un pret de chiar peste 10.000 de euro pe metrul patrat.

Afla aici CU CAT A CUMPARAT Gica Popescu primul teren in zona Hersatrau din Bucuresti

Afla aici CINE ESTE SFATUITORUL lui Gica Popescu in domeniul hotelurilor

Ce crede Gica Popescu despre politica

 

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Gica Popescu,
afaceri,
sport,
imobiliare
/cover-story/lectii-de-afaceri-cu-gica-popescu-2663598
2663598
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.