LUMEA DUPA BUSINESS MAGAZIN
Dan Moraru, CEO al BBDO Group, crede ca presa de la noi abordeaza altfel informatia decat cea straina. "In presa straina poti gasi informatii despre ce ar putea sa se intample, pe cand in presa romana sunt de obicei informatii despre ce s-a intamplat deja." Perceptia acestei diferente a impins BUSINESS Magazin, pe parcursul celor 100 de numere de la aparitie, sa incerce sa se singularizeze fata de celelalte publicatii economice de la noi tocmai printr-o atentie mai mare data intuitiilor despre viitor, fie ca e vorba de evolutia leului, de stilul de viata catre care se indreapta societatea ori de viitorul afacerilor lansate de intreprinzatori care abia si-au terminat studiile.
O SA FIE BINE: Articolele negative, alarmiste si populiste vand bine - realitate de obicei ignorata de articolele BM, care nu s-au ferit niciodata sa recunoasca rolul benefic al capitalului privat/strain in economia romaneasca, sa pledeze pentru liberalizarea pietelor si pentru interesele intreprinzatorilor. Inclusiv atunci cand a luat in discutie restrictiile administrative impuse de BNR pentru a limita creditul pentru populatie, BUSINESS Magazin a insistat, in articole de analiza ca "Viata pe datorie" sau "Devoratorii de credite", ca Romania evolueaza inevitabil spre o societate a creditului si a cardului, unde o masina de spalat schimbata cu alta la fiecare doi ani e printre cele mai clare indicii de crestere economica. Iar toate acestea au loc si trebuie sa aiba loc nu fiindca o permit sau nu guvernantii: aproape toate editorialele BM, dar si cover story-uri precum "Apel catre guvernanti", publicat in vara anului trecut, cand disputele din coalitie ajunsesera intr-un prim moment critic, au vorbit despre nevoia oamenilor de afaceri de a fi daca nu sustinuti de stat, macar lasati in pace sa duca inainte economia.
IT CU CORONITA: Petrolul, otelul sau supermarketurile confisca de obicei atentia presei economice. Fara sa le fi ignorat, BM a rezervat in schimb, in fiecare numar, afacerilor din IT si articolelor despre cultura digitala spatii generoase, printre cele mai generoase pe ansamblul publicatiilor economice romanesti. Pentru prima data la noi, in BUSINESS Magazin au aparut analize despre cum a schimbat e-mail-ul viata managerilor din Romania sau despre efectul pe care expunerea masiva la tehnologie il are asupra "generatiei multitasking". Pe partea strict de business, BM a urmarit indeosebi evolutia start-up-urilor romanesti, respectiv tendinta care a facut si va face ca producatorii de soft autohtoni sa ajunga tinte de preluare pentru companii straine (Akela pentru TechTeam, UMT pentru Microsoft, IP Devel pentru Adecco, Interakt pentru Adobe Systems).
ESENTIALUL DIN CULISE: BM a cultivat ideea ca deciziile importante din
ECONOMIA TINERILOR: Toate publicatiile de afaceri de la noi au ori sunt pe cale sa lanseze topuri anuale care sa ierarhizeze dupa diverse criterii evenimentele si personalitatile din lumea de business ori cu relevanta pentru ea: cei mai puternici 66 de romani, cei mai bogati 300, cei mai mari jucatori din economie, cele mai puternice 100 de femei. BUSINESS Magazin a preferat nu un top, ci un catalog cu 100 de manageri cu varsta de pana la 40 de ani, din multinationale, mari companii romanesti, dar si firme mai mici, ca sa compuna o viziune mai realista asupra viitorului economiei. Iar aceasta viziune va fi actualizata la editiile viitoare ale catalogului, ca si in articolele de peste an unde eroii acestor cataloage figureaza cu faptele lor de business. Multe dintre acestea din urma au urmarit sa-i aduca in prim-plan pe cei mai tineri milionari romani in dolari - fondatorii afacerilor din IT preluate de companii straine, oameni cu o viziune deja foarte bine articulata asupra viitorului economiei romanesti.
A CUI E LUMEA: Specificul BM nu poate fi definit fara a vorbi despre un interes mai accentuat al revistei, in raport cu alte publicatii economice, pentru evenimentele si tendintele din business-ul international ori din politica mondiala. In ciuda perceptiei ca publicul de la noi e prin definitie mai putin preocupat de ceea ce se intampla dincolo de granita atata vreme cat nu-l priveste direct, BUSINESS Magazin nu s-a ferit sa aleaga drept cover story-uri articole cu subiecte straine, cu ocazia alegerilor prezidentiale din SUA din toamna lui 2004, sau a revoltelor de strada din Franta de vara trecuta. Parteneriatul cu The New York Times, in virtutea caruia in BM apar articole de business international, a urmarit sa consolideze zona de articole pe teme externe, inclusiv prin comentariile semnate de Umberto Eco si Thomas Friedman.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro