De la 30% şi până la aproape 80% dintre elevii de la cele mai cunoscute şcoli private din Bucureşti au medii peste 9 la Evaluarea Naţională, iar în unele şcoli particulare nu există nicio medie sub 7. Profesor: „Obiectivul nostru principal este ca fiecare elev să îşi atingă potenţialul său maxim, cu resursele pe care le are“
Evaluarea Naţională este primul examen important din viaţa elevilor, pentru care cei mai mulţi se pregătesc încă din clasele mici. Din dorinţa de a obţine o notă cât mai bună la acest examen, precum şi din alte considerente, unii părinţi aleg pentru copiii lor şcoli private şi meditaţii făcute în particular. De multe ori, însă, cele două merg şi în paralel.
♦ Unii părinţi sunt dispuşi şi aleg ca copiii lor, chiar dacă învaţă la o şcoală privată care costă mii de euro anual, să facă şi meditaţii ♦ Şcolile private din Bucureşti au rezultate sub gimnaziile de stat analizate de ZF, în condiţiile în care peste 90% dintre ele au mai puţini elevi faţă de o şcoală de stat, iar taxele plătite de părinţi ajung la 10.000 de euro pe an sau mai mult ♦ La nivel naţional, 74,4% dintre elevi au obţinut medii mai mari de 5 la Evaluarea Naţională, în scădere de la 76,2% în anul precedent.
Evaluarea Naţională este primul examen important din viaţa elevilor, pentru care cei mai mulţi se pregătesc încă din clasele mici. Din dorinţa de a obţine o notă cât mai bună la acest examen, precum şi din alte considerente, unii părinţi aleg pentru copiii lor şcoli private şi meditaţii făcute în particular. De multe ori, însă, cele două merg şi în paralel.
Astăzi, de la 30% şi până la aproape 80% dintre elevii de la cele mai cunoscute şcoli private din Bucureşti au medii peste 9 la Evaluarea Naţională, iar în unele dintre acestea nu există nicio medie sub 7, arată calculele ZF pe baza rezultatelor la Evaluarea Naţională 2024 publicate de Ministerul Educaţiei.
„Ne concentrăm pe progresul elevului, iar cele mai relevante rezultate se văd în clasa a douăsprezecea. Elevii nu vin în sistemul privat de învăţământ doar pentru o notă mai mare la Evaluarea Naţională, ci pentru întregul progres pe care îl au, iar principalul avantaj al unei şcoli particulare este numărul redus de elevi dintr-o clasă“, a spus Ioana Necula, fondatoarea Genesis College.
Rezultatele de la Evaluarea Naţională, spune Mihai Stamatescu, coordonator educaţional pentru ciclul gimnazial în cadrul Şcolii Aletheea, sunt diferite de la an la an, în funcţie de copiii care ajung să dea examenul. În fiecare an, explică el, sunt preluaţi elevi care se află la diferite niveluri de dezvoltare academică. Unii dintre ei reuşesc să avanseze în cadrul şcolii la un nivel superior, în timp ce alţii sunt influenţaţi de diverşi alţi factori externi şi nu reuşesc să crească la fel de rapid.
„Sunt foarte importante resursele personale ale fiecărui copil şi nivelul său de implicare. Obiectivul nostru principal este ca fiecare elev să îşi atingă potenţialul său maxim. Copiii nu sunt doar nişte statistici. Este important felul în care evoluează, se dezvoltă şi maniera în care reuşim să îi ducem cât mai sus în funcţie de resursele personale de care dispun“, a punctat Mihai Stamatescu.
Deşi părinţii îşi înscriu copiii la şcoli private tocmai pentru a se asigura că reuşesc să se dezvolte şi să înveţe fără eforturi care să suplinească posibilele lacune care apar la elevii din şcolile de stat, care sunt mult mai mulţi în clase, mulţi dintre ei aleg să le plătească, pe lângă taxa anuală de câteva mii de euro, şi un meditator particular.
Motivul nu este altul decât presiunea socială sau dorinţa de a face tot ce ţine de ei pentru ca ai lor copii să obţină o notă cât mai bună la Evaluarea Naţională.
„Avem şi elevi care fac meditaţii. Mulţi dintre copii ajung să facă meditaţii ca urmare a presiunii părinţilor care vor să se asigure că au făcut tot ce ţine de ei pentru rezultatul copiilor lor. Nevoia de meditaţii este mai degrabă a adulţilor, a părinţilor, decât a copiilor“, a subliniat Mihai Stamatescu.
În primă fază, odată cu alegerea unei şcoli private, sunt şi părinţi care se gândesc că, probabil, copilul lor nu va mai avea nevoie de meditaţii pentru examen. Însă presiunea din jur şi gândul că meditaţiile i-ar putea aduce o notă mai bună îi fac şi pe aceştia să recurgă la reţeta care, în teorie, garantează succesul la Evaluarea Naţională: şcoală privată şi meditaţii în particular.
„Te uiţi la mediile cu care se intră la licee în Bucureşti, asculţi ce fac ceilalţi şi deodată începi să îţi pui problema dacă nu cumva te joci la ruletă cu şansele copilului tău. Presiunea din jur este uriaşă. În final, din clasa noastră de 18 copii, doar doi nu au făcut meditaţii. E adevărat că jumătate din ei au avut note peste 9, ceea ce este un procent foarte bun. Eu înclin să cred că rezultatele nu ar fi fost mult diferite nici dacă nu făceau meditaţii. Dar e un risc pe care eu, ca părinte, nu am putut să mi-l asum“, a spus părintele unui elev de clasa a opta care a susţinut anul acesta Evaluarea Naţională.
ZF a analizat rezultatele la Evaluarea Naţională obţinute de elevii de la zece dintre cele mai cunoscute şcoli private din Capitală. Este important de precizat că nu au fost luate în calcul toate şcolile private din Bucureşti, ci au fost utilizate mai multe criterii în selecţia celor zece şcoli, printre care nivelul de notorietate al şcolii, numărul de elevi şi numărul de candidaţi prezenţi la Evaluarea Naţională 2024. La nivelul Bucureştiului, există şcoli private care au medii la Evaluarea Naţională peste cele ale unităţilor incluse în analiză, însă acestea au avut sub 20 de candidaţi la examen.
Liceul Teoretic „Şcoala Mea“ şi Liceul Teoretic „Şcoala Europeană Bucureşti“, ambele cu peste 50 de candidaţi la Evaluarea Naţională anul acesta, au medii generale peste 9, iar ponderea mediilor de peste 9 este de 78% şi, respectiv, 71%, iar la Liceul Teoretic „Şcoala Europeană Bucureşti“ nu există nicio medie sub 7. O altă unitate de învăţământ particulară în care nu există medii mai mici de 7 la Evaluarea Naţională este Complexul Educaţional Laude-Reut.
Anul acesta, la nivel general, dintre cei 152.903 elevi prezenţi la examenul de Evaluare Naţională, 113.708 au obţinut medii mai mari sau egale cu 5 (cinci), rezultând o rată de promovare de 74,4%, în scădere de la 76,2% în 2023, 82,3% în anul 2022, respectiv 76,8% în anul 2021.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro
- Alegătorii americani bărbaţi, superponderali, care nu au studii superioare, care nu au prieteni şi care sunt loviţi în masculinitatea lor, au înclinat balanţa în favoarea lui Donald Trump. Într-o analiză, New York Times, unul dintre cele mai importante ziare americane, spune că diviziunea pe diplome a devenit cea mai importantă diviziune în viaţa americană