5 to go intră pe piaţa din Republica Moldova cu o cafenea şi planifică să dezvolte o reţea cu cel puţin 50 de unităţi în următorii trei ani

Autor: Cristina Bellu Postat la 08 octombrie 2024 30 afişări

5 to go intră pe piaţa din Republica Moldova cu o cafenea şi planifică să dezvolte o reţea cu cel puţin 50 de unităţi în următorii trei ani

Lanţul românesc de cafenele 5 to go, lansat pe piaţa locală în urmă cu mai puţin de un deceniu, a deschis prima locaţie în Republica Moldova, la Chişinău, şi targetează cel puţin 50 de locaţii pentru următorii trei ani, noi deschideri fiind planificate pentru începutul anului 2025.

„Aşteptăm rezultate foarte bune în Republica Moldova. Chiar dacă intrarea pe o nouă piaţă este întotdeauna marcată de provocări, cu siguranţă următoarea perioadă va fi una a eficientizării proceselor operaţionale, care se petrece firesc, în timp”, spune Radu Savopol, cofondator 5 to go.

Prima locaţie din Chişinău este şi sucursală 5 to go Coffee University, un centru de training în care francizaţii şi angajaţii învaţă despre secretele cafelei şi diferite tehnici de preparare.

„Primele trei locaţii din Republica Moldova vor funcţiona sub operarea directă a master francizatului, în vreme ce următoarele vor fi deschise în sistem de franciză, urmând un model de business similar celui din România. În viitor luăm în calcul să abordăm şi piaţa de retail din Moldova”, completează Lucian Bădilă, cofondator 5 to go.

Brandul românesc, care a depăşit recent borna de 600 de unităţi deschise, a urcat pe locul 7 în topul european al lanţurilor de cafenele, conform clasamentului publicat de Food Service, Europe & Middle East pentru anul 2023.

De altfel, 5 to go a avansat constant în acest top în care sunt incluse cele mai importante branduri din industrie, ocupând poziţia a 10-a în 2021 şi locul 9 în clasamentul dedicat anului 2022.

„Cele două poziţii câştigate în topul realizat de Food Service, Europe & Middle East reprezintă un rezultat pe care am mizat încă de anul trecut, chiar dacă industria cafelei este extrem de competitivă la nivel internaţional şi concurăm cu nume mari în acest clasament. Ne-am inspirat din modelul de business al marilor companii, adăugând întotdeauna o notă personală specifică brandului, am avut curajul de a testa piaţa, de a face lucrurile diferit, reţetă care ne-a ajutat să creăm o comunitate extraordinară, să ne îmbunătăţim rezultatele de la an la an, să câştigăm notorietate şi să devenim la rândul nostru un model de business pentru alţii”, explică Radu Savopol.

Compania îşi continuă planurile de extindere atât pe plan internaţional, cât şi în România, menţinând targetul de 650 de cafenele deschise până la finalul acestui an.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.