58% dintre companiile din România mai folosesc Facebook pentru promovare, în scădere cu 20% faţă de 2013
58% dintre companiile din România au folosit reţeaua de socializare Facebook pentru promovarea produselor şi serviciilor în 2014, în scădere de la 78% în 2013, arată un studiu al companiei de audit şi consultanţă fiscală EY, realizat în parteneriat cu TotalSoft.
În 2014, patru din zece companii româneşti au declarat că nu folosesc reţelele de socializare pentru promovare, dintre acestea circa o treime afirmând că nu intenţionează să folosească vreodată Faceboook, iar restul că se gândesc să abordeze în viitor acest canal.
Acelaşi studiu arată că peste jumătate dintre companiile din România care au investit în promovarea de produse şi servicii pe reţelele de socializare nu pot cuantifica randamentul bugetelor alocate, în timp ce 14% spun că nu sunt de acord că ar exista vreun beneficiu.
Întrebaţi dacă randamentul investiţiilor în social media se poate cuantifica, 52% dintre reprezentanţii companiilor participante la studiul realizat de EY au precizat că nu ştiu dacă există vreun beneficiu. 14% dintre respondenţi susţin că nu sunt de acord că ar exista vreun randament al investiţiei.
De cealaltă parte, 34% dintre companiile chestionate sunt de acord că investiţia în social media aduce beneficii.
Dintre companiile care investesc în social media, majoritatea alocă, în medie, 1.000 de euro lunar promovării produselor şi serviciilor pe Facebook şi alte reţele sociale, mai arată studiul citat.
Studiul "Social media and the Romanian business environment", realizat de compania de audit şi consultanţă fiscală EY, în parteneriat cu TotalSoft, a fost efectuat în perioada 23 septembrie - 15 octombrie 2014, pe un eşantion format din 209 companii cu activitate pe piaţa din România.
Facebook a modificat la începutul anului 2014 algoritmul de creare a news feed-ului, astfel încât postările considerate neinteresante, care nu primesc suficiente reacţii (like, comment, share) să nu mai ajungă la audienţe largi. Compania le recomandă celor care administrează pagini să creeze conţinut mai atractiv şi în acelaşi timp mai util, care să crească nivelul de implicare din partea utilizatorilor, sau să plătească pentru o vizibilitate cât mai mare, lucru simplu pentru brandurile mari, cu bugete alocate promovării pe reţelele sociale, însă destul de costisitor pentru afacerile mici, conform ZF.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro