9 din 10 companii producătoare de bunuri de larg consum estimează că se vor confrunta cu majorări de costuri în 2022, pe fondul creşterii inflaţiei. 8 din 10 spun că vor transfera parţial costurile suplimentare în preţuri
Companiile care activează în industria bunurilor de larg consum şi-au fixat ca principal obiectiv în acest an majorarea business-ului, în contextul deciziilor adoptate în 2021, care acum dau rezultate, notează cel mai recent studiu Deloitte 2022 Consumer Products Industry Outlook.
Totuşi, există şi o serie de provocări în atingerea unor astfel de rezultate, generate de persistenţa dificultăţilor din lanţurile de aprovizionare, de tensiunile din piaţa muncii şi de creşterea rapidă a costurilor de producţie.
Astfel, conform studiului, nouă din zece participanţi la studiu consideră că sincopele din lanţurile de aprovizionare reprezintă cea mai mare ameninţare pentru creştere, iar şase din zece spun că deficitul de forţă de muncă afectează deja perspectivele pentru acest an.
Studiul mai arată că 90% dintre companiile producătoare de bunuri de consum estimează că se vor confrunta cu majorări de costuri în 2022, pe fondul creşterii inflaţiei, iar opt din zece spun că vor transfera parţial costurile suplimentare în preţuri.
Însă doar jumătate (54%) cred că preţurile pot fi majorate fără a afecta cererea din partea consumatorilor, sugerând că unii dintre ei nu vor putea sau nu vor fi dispuşi să plătească mai mult pentru aceleaşi produse.
„În prezent, inflaţia este un fenomen cu care se confruntă toate economiile lumii, inclusiv cea europeană, iar în industria bunurilor de consum, direct responsabilă pentru preţurile finale plătite de consumatori, fenomenul este cel mai vizibil. În România, companiile din domeniu beneficiază însă de o cerere ridicată din partea populaţiei”, spune Raluca Bâldea, Partener Servicii Fiscale, Deloitte România, şi Liderul industriei de retail şi bunuri de larg consum.
Potrivit celor mai recente date ale BNR, ramurile producătoare de bunuri de consum, în special de uz curent, grevate mai puţin intens de criza componentelor, au înregistrat, în trimestrul trei al anului trecut, cele mai favorabile ritmuri de creştere, iar pentru acest an, autorităţile estimează o evoluţie pozitivă a consumului privat (plus 4,5%), aspect încurajator pentru industrie.
Analiza Deloitte arată că pentru menţinerea sau sporirea încrederii consumatorilor şi a celorlalţi colaboratori, companiile din domeniu intenţionează să acţioneze pe trei direcţii – îmbunătăţirea transparenţei, intensificarea digitalizării şi modernizarea relaţiilor de muncă.
În general, companiile simt că pierd încrederea consumatorilor atunci când nu sunt deschise şi transparente (90%), când nu întrunesc aşteptările cu privire la protecţia mediului, implicare socială şi guvernanţă –ESG - (84%), când lipsa de personal afectează calitatea produselor (79%) sau când preţurile cresc nejustificat de mult (76%).
De altfel, nouă din zece respondenţi spun că industria trebuie să facă eforturi mai mari pentru a păstra încrederea consumatorilor.
În final, studiul prezintă şi cinci idei care au potenţialul de a schimba industria în următorii zece ani. Acestea sunt intensificarea vânzărilor de bunuri digitale, automatizarea cumpărăturilor recurente, digitalizarea ambientală, fabrica de proximitate, reapărută ca urmare a interesului pentru lanţurile de aprovizionare mai scurte, şi viziunea post-consum, conform căreia consumatorii vor lua mai multe decizii de cumpărare bazate pe durabilitate, din considerente de mediu şi/sau de protejare a resurselor ori din cauza preţurilor în creştere.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro