A început să îşi vândă obiectele personale pe internet. Cinci ani mai târziu, avea 12 milioane de clienţi

Autor: Andra Stroe Postat la 29 iulie 2019 2516 afişări

În 1995, un programator pe nume Pierre Omidyar a început să îşi vândă pe internet obiectele personale. Pentru a facilita procesul, el a creat un site numit AuctionWeb.

A început să îşi vândă obiectele personale pe internet. Cinci ani mai târziu, avea 12 milioane de clienţi

Din cauză că cererea era destul de mare iar serverul nu suporta traficul generat, Omidyar a început să ceară oamenilor taxe pentru a închiria un nou server.

El a angajat şi un asistent pentru a răspunde solicitărilor, dar s-a ocupat în continuare de partea financiară.

Primul obiect vândut pe site a fost un indicator cu laser stricat.

Site-ul era monetizat printr-un comision cuprins între 1,25 şi 5% de la vânzător, iar cu profitul obţinut astfel, Omidyar a finanţat extinderea. Veniturile lui au ajuns treptat să depăşească salariul pe care îl avea la General Magic, astfel că, la nouă luni de la începerea acestei activităţi, a decis să îşi dedice toată atenţia noii sale afaceri. În prima lună din 1997, site-ul său găzduia deja două milioane de licitaţii, iar până la mijlocul anului intermedia 800.000 de licitaţii în fiecare zi.

În septembrie 1997, siteul şi-a schimbat numele în eBay. În anul 2000, numărul clienţilor ajungea la 12 milioane, iar cel al produselor disponibile pe site depăşea 4,5 milioane.

În prezent, eBay are 14.000 de angajaţi şi venituri de 10.000 de miliarde de dolari, potrivit entrepreneur.com.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
internet,
obiecte,
clienti

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.