Adidas se pregăteşte să vândă Reebok cu jumătate din suma pe care a plătit-o în urmă cu 15 ani pentru brandul de echipamente sportive
Adidas a anunţat că plănuieşte să vândă brandul de echipamente sportive Reebok. Decizia, aşteptată de analişti în mod constant în ultimele luni, vine în urma evaluării lansate de gigantul german, urmând să se găsească o serie de „alternative strategice” pentru Reebok, compania ce a ajuns la apogeu în anii 1980, scrie Fortune.
Adidas a cumpărat Reebok pentru 3,8 miliarde de dolari în 2005 cu speranţa de a concura mai eficient cu Nike pe piaţa din Statele Unite, mişcare efectuată datorită credibilităţii pe care o exercita Reebok asupra cumpărătorilor americani şi contractelor cu Asociaţia Naţională de Baschet (NBA). Contractele au fost câştigate ulterior de Nike.
Reebok a continuat să scadă în ultimii ani, în condiţiile în care brandul genera în 2007 aproape un sfert din veniturile anuale ale Adidas, însă în primele nouă luni din 2020, procentul a ajuns la 6,9.
În consecinţă, Reebok ar putea fi vândut cu aproximativ 2 miliarde de dolari, puţin peste jumătate din suma pe care a plătit-o Adidas în urmă cu 15 ani.
Conform companiei de cercetare de piaţă Euromonitor, Nike şi Adidas sunt aproape egale în ceea ce priveşte cota de piaţă din Europa de Vest (ambele cu 16%) şi China (21%). Însă în Statele Unite, Nike este de aproape trei ori mai mare decât producătorul german.
Astfel, Adidas se va concentra mai mult pe susţinerea brandului omonim în SUA, mişcare uşurată de reducerile de costuri pe care le implică vânzarea companiei americane.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro