Adrian Mihai, FAN Courier: Companiile care nu se pregătesc pentru noile tehnologii riscă să dispară din piaţă. Impactul inteligenţei artificiale va fi la fel de mare precum a fost apariţia curentului electric
Companiile care investesc în tehnologie nu doar că îşi optimizează operaţiunile, ci pot să redefinească sectoare întregi din economie, lăsând în urmă businessurile care rămân ancorate în metodele tradiţionale, este de părere Adrian Mihai, CEO şi cofondator al FAN Courier, liderul pieţei locale de curierat.
“Lucrurile evoluează extraordinar de repede, iar businessurile vor trebui să se pregătească pentru tehnologie. Cine nu o va face, pur şi simplu va dispărea din piaţă. Inteligenţa artificială (AI) va avea acelaşi impact pe care l-a avut apariţia curentului electric, în sensul că ne va schimba viaţa în multe moduri la care nu ne gândeam. În business există zone pe care AI le va acoperi fără discuţie. Asta nu înseamnă că vor dispărea oamenii din ecuaţie, ci că se vor inventa job-uri noi, specializate, pentru care aceştia vor fi bine plătiţi”, spune Adrian Mihai.
Businessul FAN Courier a atins 1,2 miliarde lei în 2023, iar pentru anul în curs oficialii companiei estimează creşteri de 14%, evoluţie care ia în calcul şi dezvoltarea segmentului de livrări cross-border ale comercianţilor români către alte pieţe din Europa sau a retailerilor străini către piaţa locală.
În prezent, FAN Courier face livrări cross-border între România şi Bulgaria, Grecia, Ungaria şi Slovacia, dar vrea să extindă serviciul şi către vestul Europei.
Înainte de izbucnirea războiului din Ucraina, compania şi-a extins businessul în Republica Moldova, acolo unde ţinteşte să ajungă liderul pieţei. Aici, planurile de dezvoltare includ şi montarea de lockere, proiect pornit de companie în 2022 şi care astăzi a ajuns să numere aproape 2.000 de FANbox-uri pe plan local.
“În România ne apropiem de 2.000 de FANbox-uri şi vom continua cu extinderea, pentru că noi credem foarte mult în acest proiect. Cred că într-un viitor foarte apropiat, la modul cum se mişcă piaţa din online, fiecare familie va dori să aibă propriul spaţiu de depozitare pentru curier. În ţările din vest deja se întâmplă acest lucru, iar lucrurile vor evolua. Cred că piaţa va creşte în continuare. Vom începe să montăm şi în Republica Moldova, o piaţă pe care am început să ne extindem şi unde există cerinţă. Chişinău este o zonă care vrem să o dezvoltăm”, spune Adrian Mihai.
Furnizorul de lockere pentru FAN Courier este ARKA Smart Parcel Lockers, o companie de dezvoltare şi producţie cu activitate în aviaţie, automotive şi, în special, în industria de logistică şi curierat, cu afaceri de 22 mil. lei în 2023.
“Primul nostru furnizor de lockere a fost o firmă din afara României, iar apoi, în momentul când am găsit pe cineva serios în ţară, pe care ne-am putut baza, am ales să lucrăm cu un furnizor local (ARKA -n. red) pe care încercăm să-l promovăm mai departe. De altfel, de-a lungul timpului, din 1998, când am intrat în piaţă, au existat mai multe parteneriate locale, am crescut alături de mulţi clienţi de-ai noştri şi cred că de fapt aşa creşte un business, aşa se dezvoltă, prin parteneriate şi prin creşteri”, povesteşte Adrian Mihai.
El precizează că şi pe zona dezvoltării spaţiilor logistice compania încearcă să colaboreze cât mai mult cu constructori şi furnizori locali.
“Avem foarte multe parteneriate din domenii destul de diferite, începând de la construcţii, unde am încercat tot timpul, atunci când am putut, să lucrăm cu furnizori români. Acum construim un depozit în Bucureşti de 26.000 de metri pătraţi şi încă unul de 5.000 de metri pătraţi, şi vom continua să investim. Iar de fiecare dată am încercat să lucrăm cu parteneri români”.
Legat de problema deficitului de forţă de muncă din piaţă, şeful FAN Courier apreciază că angajaţii români deţin ponderea cea mai mare în cadrul companiei, însă au apelat şi la import.
“Din păcate, sunt zone unde nu găsim angajaţi, şi acum avem un contract să aducem 150 de oameni din afara României. Avem deja cinci angajaţi aduşi din Nepal. Am vrut să vedem cum lucrăm cu ei, să învăţăm de fapt cum să lucrăm cu ei. A fost un succes”.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro