Afaceri de la zero. Alex Rada, bucătar consultant, a pariat 10.000 de euro pe o platformă care „îţi aduce bucătarul acasă“ şi în câteva luni a adunat peste 60 de furnizori
Chef’s of Romania, o platformă gândită încă de la începutul anului 2019 şi care este funcţională din toamna anului trecut, a apărut din nevoia românilor de a economisi timpul cu gătitul sau de a găti ceva mai special, căutând astfel bucătar pentru acasă ori pentru evenimente.
„O familie de 3-5 persoane care vrea un bucătar care să-i gătească acasă ar plăti între 1.500 şi 3.000 de lei pe lună pentru acest serviciu.“
Chef’s of Romania, o platformă gândită încă de la începutul anului 2019 şi care este funcţională din toamna anului trecut, a apărut din nevoia românilor de a economisi timpul cu gătitul sau de a găti ceva mai special, căutând astfel bucătar pentru acasă ori pentru evenimente, povesteşte Alex Rada, fondator al platformei. El a investit alături de logodnica sa peste 10.000 de euro în business, iar în câteva luni a adunat peste 60 de furnizori pe platformă.
„Chef’s of Romania era o simplă idee la începutul anului 2019, când prin activitatea pe care o desfăşor am observat o cerere foarte mare pentru bucătari, atât ca bucătar privat, cât şi ca bucătar consultant culinar. Eu sunt bucătar consultant şi atunci când se deschide un restaurant eu îl ajut să-şi facă bucătăria, îi îndrum de unde să-şi cumpere echipamente, cum să-şi organizeze lucrurile, cum să-şi facă un meniu echilibrat pentru conceptul lor. Am avut mai multe cereri, am început să refuz şi m-am gândit de ce să nu-i îndrept pe clienţi către o platformă care să aibă şi alţi bucătari consultanţi“, spune Alex Rada.
El adaugă că cea mai mare provocare a sa a fost să-i dea drumul platformei, pentru că îşi dorea o platformă complexă, dar uşor de utilizat. „În septembrie 2020 am dat drumul platformei şi în prima săptămână am avut 30-40 de furnizori înscrişi, bucătari, consultanţi culinari, consultanţi HoReCa.“
Tânărul spune că a durat un an din momentul în care s-a apucat de implementarea proiectului şi până a avut primul client, dar menţionează că cererea a fost mare încă din primele două zile. „Am avut o cerere de un eveniment foarte mare în Constanţa.“ „Clientul, cel care caută un bucătar, îşi creează cont gratuit pe platformă, apoi pune un proiect şi scrie ce buget are pentru el. Ulterior, bucătarii ne dau nişte credite nouă, minimum trei, apoi fac oferte potenţialilor clienţi. Platforma a fost gândită să acopere nişte minusuri pe piaţă, pentru că e foarte greu să găseşti un bucătar pentru evenimente sau pentru tine“, explică Alex Rada.
În prezent, pe platforma Chef’s of Romania sunt peste 60 de furnizori, după cum spune fondatorul, „pentru orice buzunar“. De altfel, el adaugă că din cauza virusului nu prea mai au de muncă mulţi bucătari.
Astfel, platforma face legătura între bucătari şi oamenii care vor să aibă o cină diferită sau să facă un eveniment inedit. Alex Rada crede că o să apară din ce în ce mai multe proiecte similare, pentru că românii vor să aibă o cină faină sau vor să aibă private chef la un eveniment. „Pentru noi, 2020 a fost anul care ne-a împins pe piaţă.“
Românului îi place să se simtă bine şi în ultimul timp nu îşi mai pune toţi banii la saltea, susţine fondatorul Chef’s of Romania, care precizează că multe cereri venite pe platformă sunt din partea unor familii de 3-5 persoane care caută private chef să le gătească în fiecare zi a săptămânii sau o dată la câteva zile.
„Este ceea ce se întâmplă în ultimii cinci ani în New York, pentru că oamenii sunt foarte ocupaţi. Acesta este trendul şi în România. (...) O familie care vrea un bucătar care să-i gătească acasă ar plăti între 1.500 şi 3.000 de lei pe lună pentru acest serviciu. Pentru unii bucătari asta e un second job“, menţionează el.
Antreprenorul mai spune că în general consumatorul român mănâncă produse specifice ţărilor în care a călătorit, dar mai ales produse specifice Italiei.
„În 2021 vrem să fim cât mai vizibili. Aşteptăm evenimente mari, corporate şi private. În cinci ani îmi doresc ca Chef’s of Romania să fie cel mai relevant loc pentru oameni. Îmi doresc să duc conceptul şi în Franţa şi în Anglia, am cumpărat domeniul, dar vreau să văd cum decurge evoluţia în România, cu toate că publicul este diferit în fiecare ţară“, a încheiat Alex Rada.
ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă.
► Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.
► În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro