Afaceri de la Zero. Alexandra Ghiţă aduce pe piaţa locală ulei de măsline din Spania şi Portugalia şi vrea să dezvolte un portofoliu de produse ghidat de sănătate şi alimentaţie sănătoasă
Alexandra Ghiţă a lucrat două decenii în HoReCa, însă şi-a dorit să pornească un proiect pe cont propriu, aşa că a renunţat la poziţia de angajat şi a făcut din pasiunea sa pentru produsele şi alimentaţia sănătoasă un business în care uleiul de măsline joacă rolul principal. Ea a deschis un magazin online cu ulei de măsline adus din Spania şi Portugalia şi plănuieşte ca în viitor să introducă şi uleiul de măsline din Grecia, Italia şi Maroc.
♦ În prezent, portofoliul cuprinde trei etichete, iar uleiul de măsline se vinde pe site-ul propriu, dar şi în băcănii şi magazine specializate ♦ Circa 70% dintre clienţi vin din zona HoReCa, iar 30% sunt clienţi finali persoane fizice ♦ O sticlă de ulei de măsline de 500 ml costă 100 de lei.
Alexandra Ghiţă a lucrat două decenii în HoReCa, însă şi-a dorit să pornească un proiect pe cont propriu, aşa că a renunţat la poziţia de angajat şi a făcut din pasiunea sa pentru produsele şi alimentaţia sănătoasă un business în care uleiul de măsline joacă rolul principal. Ea a deschis un magazin online cu ulei de măsline adus din Spania şi Portugalia şi plănuieşte ca în viitor să introducă şi uleiul de măsline din Grecia, Italia şi Maroc.
„Am ajuns în povestea cu ulei de măsline după douăzeci de ani în care am învăţat şi am practicat în domeniul HoReCa. După această experienţă mi-am dorit să îmi fac businessul propriu. Am vrut să fac ceva care să aibă legătură cu sănătatea şi alimentaţia sănătoasă. Am ajuns să import uleiuri de măsline. Am căutat aceste uleiuri timp de şase luni. Am făcut foarte multă cercetare. Am început cu uleiul de măsline din Spania. Este ceva deosebit în gastronomia spaniolă datorită uleiului de măsline. Am mers fizic la acei producători, am văzut livezile, cum se culeg măslinele şi cum arată tot procesul până când se ajunge la îmbutelierea uleiului. Aduc ulei din Spania şi Portugalia şi mă uit şi la alte ţări, cum ar fi Grecia, Italia şi Maroc”, a spus fondatoarea businessului.
Alexandra Ghiţă a pornit la drum cu o investiţie 20.000 de euro din surse proprii. Ea a ales să meargă pe o nişă de piaţă, aducând în portofoliu ulei de măsline medaliat la concursuri din toată lumea pe care clienţii nu îl găsesc pe rafturile supermarketurilor. În prezent, portofoliul cuprinde doar ulei de măsline şi are trei etichete. Uleiul de măsline se vinde pe site-ul propriu, dar şi în băcănii şi magazine specializate. „Deocamdată nu am un magazin fizic propriu. Poate anul următor voi deschide unul. (...) Următorul pas este extinderea portofoliului şi cu alte produse care au în compoziţie măsline sau ulei de măsline.”
Circa 70% dintre clienţi, mai spune antreprenoarea, vin din zona HoReCa, iar 30% sunt clienţi finali persoane fizice. Aproape în fiecare lună vin clienţi noi, atât persoane fizice, cât şi hoteluri şi restaurante.
În prezent, din magazinul online al Alexandrei Ghiţă, o sticlă de ulei de măsline de 500 ml se vinde cu 100 de lei. Cea mai mare provocare în business, spune ea, a fost tot ce ţine preţul uleiului, care a crescut foarte mult în Europa şi care în România încă este considerat un produs scump.
„Uleiul de măsline pe care îl import nu este unul ieftin. Pentru uleiul de măsline, comparativ cu anul trecut, preţul a crescut cu 100% pe piaţa din Europa pentru că a fost secetă”, a detaliat ea.
Antreprenoarea spune că este potenţial de creştere pe piaţa din România, întrucât există nevoia de produse sănătoase şi, în acest sens, mai este mult loc de îmbunătăţiri.
Ea nu se gândeşte încă la o etichetă proprie de ulei de măsline produsă într-o fabrică din afară, însă ia în calcul această posibilitate pentru viitor şi îşi doreşte să crească businessul pas cu pas, organic.
Businessul Alexandrei Ghiţă a generat o cifră de afaceri de circa 280.000 de lei anul trecut şi a avut un profit estimat la 25.000 de lei. Pentru anul acesta antreprenoarea se aşteaptă la o creştere a cifrei de afaceri de minim 50%, care va veni atât din clienţii noi, cât şi din cei existenţi.
Ea a studiat turismul şi în timpul facultăţii a învăţat inevitabil şi despre HoReCa şi industria alimentară, iar mai apoi, în HoReCa a continuat să acumuleze experienţă şi noţiuni care o ajută astăzi în propriul său proiect antreprenorial.
„Fiecare pas de la facultate şi din experienţa de angajat în HoReCa m-a învăţat ceva. Am şi greşit, dar am învăţat din greşelile mele. Însă, cel mai important este să ai curajul să mergi mai departe”, a mai adăugat antreprenoarea.
ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă.
⇔ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.
⇔ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro