Afaceri de la Zero. Ana Voicu a dus brandul de scutece pentru copii Zuluff în BebeTei, Dr. Max şi pe mai multe platforme online. „Următorul pas este listarea în magazinele marilor retaileri“

Autor: Alina-Elena Vasiliu Postat la 19 iunie 2024 57 afişări

Zuluff, un brand de scutece pentru copii din bambus fondat în 2019 de Ana Voicu, a ajuns la vânzări de două milioane de lei în 2023 şi are planuri pentru noi creşteri după ce a reuşit să intre în mai multe mari reţele de magazine şi farmacii. Povestea Anei a pornit de la experienţa ei în cea mai mare companie din lume care produce scutece.

Zuluff a deschis în ultimii ani şi un showroom în Bucureşti, pe Strada Frumoasă, lângă Piaţa Victoriei. Acolo funcţionează şi biroul, cu partea administrativă, dar pot fi primiţi şi clienţii care vor să facă o vizită.

Zuluff, un brand de scutece pentru copii din bambus fondat în 2019 de Ana Voicu, a ajuns la vânzări de două milioane de lei în 2023 şi are planuri pentru noi creşteri după ce a reuşit să intre în mai multe mari reţele de magazine şi farmacii. Povestea Anei a pornit de la experienţa ei în cea mai mare companie din lume care produce scutece.

„Zuluff este o marcă românească de scutece biodegradabile pentru copii, care nu provoacă iritaţii. Am intrat pe piaţa din România în 2019 după mai bine de un an de muncă şi cercetare. În compania unde lucrasem, am învăţat să înţeleg piaţa, consumatorul şi tot acolo am constatat că pe piaţă exista foarte mult plastic în aceste produse“, a povestit Ana Voicu, invitată pentru a doua oară la emisiunea online ZF Afaceri de la Zero.

A încercat să înţeleagă care sunt tehnologiile viitorului şi s-a oprit la bambus, o plantă care creşte aproape singură, fără ajutor, şi care se regenerează foarte repede, astfel că materia primă este „vie“.

Astăzi, ca preţuri, dacă este la discount, Zuluff este la paritate cu scutecele premium de pe piaţă. Dacă nu se aplică discounturi, se poziţionează cam cu 10% peste cele din piaţă.

„Cred că am intrat pe piaţă într-un moment în care nici oamenii, nici retailerii nu înţelegeau de ce facem asta. Nimeni nu înţelegea de ce produsul era mai scump faţă de cele clasice. De anul trecut, au fost însă retaileri care ne-au căutat ei pe noi, semn că piaţa s-a schimbat.“

Astăzi, ca preţuri, dacă este la discount, Zuluff este la paritate cu scutecele premium de pe piaţă. Dacă nu se aplică discounturi, se poziţionează cam cu 10% peste cele din piaţă.

„Scutecele Zuluff sunt produse în China, pentru că acolo sunt singurele două fabrici din lume care fac scutece din bambus. Nu poţi face producţie artizanală în această categorie de produse. Investiţia într-o fabrică poate ajunge şi la zece milioane de euro, pentru că m-am interesat, există acest plan în mintea mea.“

Astfel, designul scutecelor este realizat în România, iar producţia are loc în Asia. Produsul este simplu, nu are desene, ci un design minimalist. Scutecele Zuluff sunt fabricate după o „reţetă“ specifică, iar Ana Voicu spune că tot ce ţine de producţie este în controlul ei. De când a lansat produsul pe piaţă şi până acum, nu a schimbat prea multe lucruri.

„Vindem online, pe site-ul nostru şi pe eMag, Sezamo, Freshful, eMag, dar şi în offline, în BebeTei, în farmaciile Dr. Max. Am vrut ca, pentru client, să fie clar că poate găsi acest brand în farmacii şi în magazine specializate în produse pentru mamă şi copil.“

Zuluff a deschis în ultimii ani şi un showroom în Bucureşti, pe strada Frumoasă, lângă Piaţa Victoriei. Acolo funcţionează şi biroul, cu partea administrativă, dar pot fi primiţi şi clienţii care vor să facă o vizită.

„Am terminat anul trecut cu două milioane de lei cifră de afaceri, iar pentru anul acesta ne-am propus să ajungem la trei milioane de lei şi cred că o să reuşim. Următorul pas este listarea în magazinele marilor retaileri, iar mai departe vrem să ajungem şi pe pieţele internaţionale.“

Ana Voicu a lucrat şase ani pentru Procter & Gamble, gigantul american din segmentul bunurilor de larg consum nealimentare, iar timp de doi ani a avut în portofoliu brandul Pampers. Atunci şi-a dezvoltat cunoştinţele cu privire la domeniul scutecelor, ceea ce a impulsionat-o să creeze chiar ea un brand pe această piaţă.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

⇔ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

⇔ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.