Afaceri de la zero. Andreea Hoha, fostă profesoară la un liceu de arte din Cluj-Napoca, a creat brandul FoaieVerde, sub care vinde agende lucrate manual
Andreea Hoha, fostă profesoară la un liceu de arte din Cluj-Napoca, a fost pasionată de meşteşugărit încă din copilărie, când a descoperit diverse materiale în dulapul bunicii sale şi a început să creeze.
♦ În decurs de o lună, sunt realizate peste 50-60 de agende ♦ Preţurile produselor FoaieVerde pornesc de la 40 de lei pentru agendele mici şi pot ajunge până la 200 de lei în cazul agendelor realizate din coperţi vechi ale unor cărţi.
Andreea Hoha, fostă profesoară la un liceu de arte din Cluj-Napoca, a fost pasionată de meşteşugărit încă din copilărie, când a descoperit diverse materiale în dulapul bunicii sale şi a început să creeze. În urmă cu doi ani, ea a dat curs pasiunii ei, astfel că a înfiinţat FoaieVerde, un business prin care comercializează agende lucrate manual din materiale naturale.
Povestea FoaieVerde a pornit, iniţial, ca un hobby, însă, după câteva postări pe Instagram, mai multe cereri de la prieteni şi cunoştinţe şi o investiţie minimă de 2.000 de lei, totul s-a transformat într-un business.
„Am început să construiesc brandul inconştient, nu m-am gândit că voi ajunge să trăiesc din asta. Făcându-mi mie agende, caiete, albume, oamenii din jur au început să fie interesaţi şi ei de astfel de lucruri. Am început să le fac şi lor şi aşa am continuat să tot postez ce făceam eu în online. Oamenii au început să reacţioneze şi să îşi dorească să cumpere. Atunci a fost un moment în care m-am gândit că pot face asta mai serios şi pot începe să vând.“
„Am început să iau mici comenzi local sau foarte aproape de Cluj, însă nu îndrăzneam să vând în magazine. A fost o creştere organică, pas cu pas, pe nesimţite – câteodată stau şi mă mir şi eu câţi urmăritori am. FoaieVerde, ca brand, s-a născut acum doi ani, dar, mai serios, am început să lucrez acum un an, când am înfiinţat şi un SRL. Până acum, am lucrat ca profesor la Liceul de Arte Vizuale din Cluj şi apoi am decis să fac asta full time pentru că îmi aduce satisfacţii“, a povestit Andreea Hoha.
În decurs de o lună, aceasta realizează peste 50-60 de agende. Ele sunt lucrate manual, iar un punct foarte important, consideră antreprenoarea, sunt coperţile, întrucât alege să le trateze ca pe nişte mici obiecte de artă.
Crearea modelelor clasice, susţine ea, durează circa două-trei zile, în timp ce pentru agendele din lemn, care presupun mai multe etape – cum ar fi şlefuire, lăcuire şi legare – este nevoie de mai mult timp.
Agendele sunt realizate în stocuri, dar şi la cererea clientului.
Numele businessului a venit natural, îşi aminteşte ea, deoarece atunci când a decis să posteze produsele pe reţelele de socializare avea nevoie de un logo şi de o denumire.
„Pentru că sunt pasionată şi de tradiţiile populare româneşti, m-am gândit să fie un nume românesc şi ceva simplu de recunoscut.“
Preţurile produselor FoaieVerde pornesc de la 40 de lei, pentru agendele mici şi pot ajunge până la 200 de lei, în cazul agendelor realizate din coperţi vechi ale unor cărţi.
În portofoliul de produse, menţionează Andreea Hoha, urmează să fie introduse şi alte articole, cum ar fi decoraţiuni din lemn sau lut, dar şi accesorii. „Toate vreau să se lege de ideea de natural, de verde, de frunze.“
În momentul de faţă, produsele se vând doar prin intermediul reţelelor de socializare, în special pe Instagram. Multe dintre comenzi au venit de la clienţii din Sibiu sau Bucureşti, însă cererile sunt din toată ţara.
Într-un an de zile, încasările obţinute din vânzarea produselor, potrivit antreprenoarei, se ridică la aproximativ 35.000 de lei.
Antreprenoarea este singură în business, însă susţine că şi-ar dori să mărească echipa cu „mici ajutoare“, pe care să le instruiască şi care să îi uşureze munca.
Anul acesta, ea îşi propune să găsească un atelier în care să creeze, să lanseze site-ul şi magazinul online şi că realizeze cât mai multe agende.
În prezent, Andreea Hoha este doctorand la Universitatea de Arte şi Design din Cluj-Napoca. Iniţial, ea a vrut să îmbine cariera de profesor cu antreprenoriatul, dar a realizat că este genul de persoană care se implică total în ceea ce face şi că nu ar fi reuşit să se dedice întru totul ambelor joburi, astfel că a decis să rămână în antreprenoriat.
„Există momente în care mă gândesc de ce oare mi-a trebuit asta? Însă, cred că mulţumirea pe care mi-o dă lucrul manual şi interacţiunea pe care o am cu clienţii mă ajută să trec peste momentele mai grele în care cred că sunt blocată. Nu m-aş fi gândit niciodată la antreprenoriat. Aveam o oarecare viziune asupra ideii de antreprenoriat, dar nu credeam că voi ajunge aici“, a mai spus aceasta.
ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă.
⇒ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.
⇒ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro