Afaceri de la Zero. De la angajat, la propria editură: Oana Bucur pariază pe editura Sofiami şi vrea să lanseze mai multe titluri cu autori români
Oana Bucur este pasionată de lectură încă din copilărie, iar drumul profesional a condus-o spre învăţământ, iar mai apoi într-o editură unde şi-a exersat abilităţile în domeniu. Abia în concediul de creştere a copilului a pus pe hârtie planul concret, cu cifre şi calcule, iar apoi a găsit o familie care a crezut în acest proiect şi a susţinut-o din punct de vedere financiar să dezvolte editura Sofiami, care are deja un an de activitate şi care mizează acum pe cărţi pentru copii.
♦ În prezent, editura Sofiami colaborează cu şapte-opt edituri din vestul Europei, iar în curând va avea şi titluri cu autori români ♦ Investiţia s-a ridicat la circa 50.000 de euro, realizată cu ajutorul unei familii care a crezut în ideea Oanei.
Oana Bucur este pasionată de lectură încă din copilărie, iar drumul profesional a condus-o spre învăţământ, iar mai apoi într-o editură unde şi-a exersat abilităţile în domeniu. Abia în concediul de creştere a copilului a pus pe hârtie planul concret, cu cifre şi calcule, iar apoi a găsit o familie care a crezut în acest proiect şi a susţinut-o din punct de vedere financiar să dezvolte editura Sofiami, care are deja un an de activitate şi care mizează acum pe cărţi pentru copii.
„Eu am venit cu ideea şi cu know-how-ul pentru că am acumulat experienţă în domeniu şi alături de o familie care are o fetiţă mică şi care a avut acelaşi crez cu al nostru, ne-am unit forţele şi am dezvoltat Sofiami. Practic, cei doi copii ai noştri au făcut posibilă realizarea acestui proiect fără să fie conştienţi măcar", a povestit Oana Bucur în cadrul emisiunii ZF Afaceri de la Zero, un proiect susţinut de Banca Transilvania.
Ea spune că pentru a intra în acest domeniu este nevoie de mult curaj, mai ales în contextul în care se citeşte tot mai puţin. În plus, ai nevoie de experienţă pentru că dacă „nu te-ai lovit niciodată de problemele unei redacţii de editură, ar fi greu să gestionezi problemele“. Apoi, menţionează antreprenoarea, ai nevoie de finanţare şi de titluri pe care să le publici. „Trebuie să-ţi găseşti nişa. Noi ne-am găsit-o (cea a cărţilor pentru copii – n. red.), mă rog, nici nu am căutat-o foarte mult, pentru că ştiam că asta vrem să facem. , a punctat Oana Bucur.
„În plus, un avantaj, să zicem că e faptul că părinţii, pentru copiii lor ar da orice şi atunci când e vorba de educaţia lor, vor să investească. Nu se întâmplă întotdeauna, dar tindem să credem că e aşa.“
Sofiami lucrează în prezent cu şapte-opt edituri din Germania, Italia, Spania, Marea Britanie, care livrează practic un pachet. Sofiami colaborează cu traducători, tehnoredactori etc., dar şi cu o tipografie. În total, investiţia în Sofiami a fost de circa 50.000 de euro.
Cărţile se pot găsi în magazinul online propriu al Sofiami, dar şi în librăriile fizice Cărtureşti şi în magazinul online, pe eMag, în Bebe Tei, Libris, librărie.net, dar şi la Opera Comică pentru Copii .
"Cel mai bine vândut titlu este Dinozaurul Fred. Este o carte de aventuri cu două personaje : Ameli, o fetiţă de 9 ani şi un dinozaur Fred. Iar ei călătoresc cu o maşină a timpului înapoi în trecut, apoi în viitor şi trec printr-o serie de peripeţii amuzante şi provocatoare în acelaşi timp. Şi cartea asta a avut cel mai mult succes, contrar aşteptărilor, pentru că este cea mai scumpă carte a noastră, dar este şi cea mai frumoasă", a povestit Oana. Următorul pas în dezvoltarea Sofiami este lansarea de titluri cu autori români, dar şi extinderea limitei de vârstă. Practic, acum editura are cărţi pentru 2-9 ani, dar vrea să lanseze şi cărţi cu mai mult text şi mai puţine ilustraţii.
"Apoi mi-ar plăcea mie să dezvoltăm nişte campanii de conştientizare a importanţei lecturii. Pe urmă sperăm să putem avea un loc fizic unde să ne întâlnim cu cititorii. Asta cred că e mai departe în timp, dar avem în vedere lucrul ăsta", a conchis Oana.
ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă.
⇔ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.
⇔ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro