Afaceri de la Zero. De la pasiune la business: Anisia-Alexandra Todor pariază pe brandul de praline Choco Van Nis şi vrea să deschidă propriul magazin cu ciocolată

Autor: Mădălina Dediu Panaete Postat la 12 august 2024 28 afişări

Anisia-Alexandra Todor este pasionată de ciocolată de când se ştie, dar a descoperit frumuseţea ciocolateriilor artizanale în călătoriile ei din Olanda şi din Belgia în 2019.

Afaceri de la Zero. De la pasiune la business: Anisia-Alexandra Todor pariază pe brandul de praline Choco Van Nis şi vrea să deschidă propriul magazin cu ciocolată

În spaţiul de producţie din Nădlac, Anisia a investit circa 10.000 de euro Planul ei este să se axeze pe vânzări la evenimente şi pe viitor să devină antreprenor full time.

Anisia-Alexandra Todor este pasionată de ciocolată de când se ştie, dar a descoperit frumuseţea ciocolateriilor artizanale în călătoriile ei din Olanda şi din Belgia în 2019. De altfel, în Olanda a mers chiar la un curs pentru amatori unde a învăţat câteva lucruri despre realizarea bomboanelor din ciocolată, iar cu această ocazie ciocolatierul care a ţinut cursul a sesizat talentul Anisiei. Aşa că şi-a luat inima în dinţi şi a creat propriul brand de ciocolată, Choco Van Nis, şi un mic laborator în oraşul natal Nădlac. „Am investit în jur de 10.000 de euro în amenajarea spaţiului şi în dotarea laboratorului, care este unul micuţ, nu este unul foarte dotat ca în marile cofetării", a povestit Anisia în cadrul emisiunii ZF Afaceri de la Zero, un proiect susţinut de Banca Transilvania. Însă, în luna mai a primit autorizaţia de funcţionare a laboratorului şi în iunie deja câştiga şi primul concurs - locul 1 la „Ciocolata de aur“ din cadrul evenimentului Chocolate Saga, un târg destinat brandurilor de ciocolată. „Eu lucrez în domeniul ciocolateriei pe lângă serviciu, e o pasiune practic. Însă pentru Chocolate Saga am stat şi peste 12 ore să lucrez pralinele", a mai spus Anisia. Cât despre debutul în business, ea povesteşte că a fost unul dificil având în vedere că nu are experienţă în vânzări, însă participarea la Chocolate Saga a fost un moment bun pentru promovarea şi dezvoltarea brandului. Chiar dacă lucrează după serviciu pentru Choco Van Nis, ea îşi organizează foarte bine timpul şi lucrează doar pe bază de comandă. Cât despre praline, Anisia menţionează că are un portofoliu de produse create după reţetele sale, însă este deschisă la sugestii.

" În perioada următoare, aş dori să merg la un curs de specializare pe partea tehnică, pentru că nu o stăpânesc foarte bine. Sunt autodidactă, dar domnul Marinel Bejan (ciocolatierul Damarin şi unul dintre cei mai cunoscuţi ciocolatieri din România n.red) mi-a recomandat să urmez nişte cursuri şi toţi membrii juriului de la Chocolate Saga m-au încurajat", a povestit ea. De asemenea, Anisia vrea să mai investească în aparaturi care să îi uşureze munca.

"O să încep cu un topitor de ciocolată, iar apoi, dacă merge bine şi aş avea o cerere mai mare ar ajuta foarte mult-o o maşină de temperat ciocolata, care m-ar să economisesc o parte din timp pentru că făcând totul manual, adică fiecare bomboană e umplută de mine, ciocolata o temperesc manual, ceea ce durează mai mult decât să ai într-o maşină gata făcută". În plus, dezvoltarea laboratorului ar ajuta-o să crească businessu.

"Şi ar fi frumos să am şi un mic magazin, o mică ciocolaterie în care clienţii ă vină şi să îşi aleagă ei ce ce-şi doresc. (...) Totodată, mi-ar place să găsesc nişte săli care organizează evenimente la care le-aş putea oferi acel colţ cu ciocolată sau cutiuţe cadou, mărturii, sau să lucrez şi cadouri corporate". De asemenea, ea speră că într-o zi să devină antreprenor full time.

Anisia-Alexandra Todor, ciocolatier şi fondatoare, Choco Van Nis: În perioada următoare, aş dori să merg la un curs de specializare pe partea tehnică, pentru că nu o stăpânesc foarte bine.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma  În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.