Afaceri de la Zero. Din Timişoara în toată ţara: cum vor doi antreprenori să dezvolte brandul de ciocolată Chantia, care a ajuns deja la cinci magazine

Autor: Mădălina Dediu Panaete Postat la 30 septembrie 2024 74 afişări

Roxana şi Cosmin Cionca au fost dintotdeauna pasionaţi de ciocolată, iar după circa patru ani în care şi-au încercat norocul cu un magazin de ciocolată au decis să facă pasul către producţie şi să investească în fabrica şi în dezvoltarea brandului Chantia.

În prezent, Chantia este prezentă în Timişoara şi Oradea cu cinci ciocolaterii şi gelaterii.  Roxana şi Cosmin Cionca au investit iniţial peste 500.000 de euro în fabrica din Timişoara.

Roxana şi Cosmin Cionca au fost dintotdeauna pasionaţi de ciocolată, iar după circa patru ani în care şi-au încercat norocul cu un magazin de ciocolată au decis să facă pasul către producţie şi să investească în fabrica şi în dezvoltarea brandului Chantia.

Astăzi, Chantia are cinci magazine, trei în Timişoara şi două în Oradea, o fabrică şi o echipă de 35 de oameni care se extinde constant.  „În primă fază a fost greu, deşi pentru că noi fiind veniţi dintr-un domeniu mult mai greu decât acesta, nu ni s-a părut atunci, fiind foarte tineri, greu. Ambiţia te motivează cumva”, a povestit Roxana Cionca în cadrul emisiunii ZF Afaceri de la Zero, un proiect susţinut de Banca Transilvania. Iniţial, cei doi antreprenori au accesat un fond nonguvernamental pentru a porni afacerea, însă acesta s-a suspendat şi au fost nevoiţi să apeleze la familie şi la prieteni pentru a putea dezvolta în continuare brandul. 

„Am investit în prima fază undeva între 500.000 de euro şi 700.000 de euro, din economii, de la prieteni, de la familie, de la bancă. Ne-a fost foarte greu pentru că noi am început cu o capacitate destul de mare, dar am avut o viziune şi ne-am promis că o să cucerim piaţa din România”. Ea povesteşte că ideea de a avea atât partea de ciocolaterie dar şi partea de gelaterie a fost un pariu câştigător pentru că în Banat este foarte cald în timpul verii şi atunci clienţii doresc mai degrabă îngheţată, iar din toamnă se îndreaptă din nou către praline şi ciocolată. În prezent, echipa Chantia are 35 de angajaţi şi se extinde în continuare, mai ales că cei doi antreprenori mai vor să facă investiţii şi să se extindă şi în restul ţării pe viitor. 

„Cele cinci ciocolaterii şi gelaterii sunt locaţiile proprii. În momentul de faţă nu discutăm despre o franciză pentru că vrem să consolidăm foarte bine partea de producţie, după care să ne analizăm capacitatea şi discutăm mai târziu (despre franciză n-red.). Mi-e greu să spun când ne vom extinde în altă zonă a ţării”.

Însă, în următorii cinci ani cei doi antreprenori şi-au propus să deschidă în primul rând un muzeu la ciocolatei pentru că au multe cereri pentru organizarea de workshop-uri şi de vizitare a fabricii, dar în prezent nu-şi permit să oprească producţia şi să facă vizite de fabrică. Dar pe lista deschiderilor de locaţii se află şi Bucureşti şi Cluj, însă ei încă analizează aceste pieţe.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

l Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

l În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.