Afaceri de la Zero. Tudor Oprea, un tânăr pasionat de maşini, a readus la viaţă 50 de modele Dacia produse până la începutul anilor 2000 şi vrea să deschidă un muzeu care le găzduiască
♦ Maşinile Dacia sunt luate atât de la colecţionari, cât şi de la primii proprietari sau de la persoane publice ♦ Garajul lui Tudor Oprea găzduieşte astăzi modele emblematice, cum ar fi Dacia 1100, fabricată din ‘68 până în ‘72, Dacia 1300, fabricată între 1969 şi 1984, dar şi Dacia 1310, Dacia CN sau Dacia Sport.
Prima maşină a lui Tudor Oprea, un tânăr absolvent de Matematică-Informatică şi un pasionat de maşini, a fost o Dacia roşie, fabricată în 1997. A fost dragoste la prima vedere, iar imediat după noua lui achiziţie, a decis să facă din pasiunea lui pentru maşinile vechi un mic proiect antreprenorial.
Aşa a luat naştere Dacia Roşie, un proiect prin care el recondiţionează maşini vechi cu emblema Dacia. Până acum, Tudor a readus la viaţă circa 50 de modele Dacia produse până la începutul anilor 2000.
„Este un proiect de suflet. Nu am plecat cu gândul de a dezvolta o afacere, ci de a face ceva ce în viitor va rămâne şi va avea o valoare mai mare decât acum. Totul a început în februarie 2019. Eram cu cel mai bun prieten al meu din copilărie, iar tatăl lui m-a întrebat dacă nu cunosc pe cineva care ar vrea să cumpere o Dacie.
Am văzut şi eu acea maşină şi m-am gândit că mi-ar plăcea să fie a mea. Aveam acei bani strânşi, circa 500 de euro. A fost prima mea maşină, o Dacia roşie fabricată în 1997“, a povestit el.
Primul pas în dezvoltarea proiectului Dacia Roşie a fost construcţia unui garaj, pe un teren aflat la marginea Bucureştiului pe care l-a cumpărat tatăl său. În acel garaj, îşi aminteşte el, încăpeau patru maşini, astfel că, pe măsură ce a mai cumpărat maşini, a fost nevoie de un al doilea spaţiu.
Toate economiile sale şi toţi banii pe care i-a câştigat din orele de informatică pe care le predă la o şcoală din Bucureşti au mers către acest proiect. În cele două garaje, Tudor Oprea a investit undeva la 10.000-15.000 de euro.
„Primul pas este să găsim maşina. De fiecare dată am căutat ca orice maşină pe care o luăm să fie cât mai specială prin povestea ei, a vechiului proprietar sau prin dotări. Am avut o Dacie sport, o Dacie 1301, care a fost maşina prim-ministrului României până în 1980“, povesteşte el.
Maşinile Dacia sunt luate atât de la colecţionari, cât şi de la primii proprietari sau de la persoane publice care au aflat despre proiectul Dacia Roşie prin intermediul reţelelor sociale. După ce maşina ajunge în garaj, îi este evaluată starea, iar în unele cazuri se ajunge chiar până la reconstrucţia integrală.
În medie, afirmă Tudor Oprea, o restaurare poate ajunge la 10.000 de euro.
Garajul construit de el şi tatăl său găzduieşte astăzi modele emblematice, cum ar fi Dacia 1100, fabricată din '68 până în '72, Dacia 1300, fabricată între 1969 şi până în 1984, dar şi modele Dacia 1310, Dacia CN sau Dacia sport.
Maşinile care capătă o nouă viaţă cu ajutorul lui Tudor Oprea ajung la oameni prin evenimente de profil, dar şi prin prezenţa lor la nunţi, în baza unui contract de închiriere.
„Anul trecut am participat la peste 20 de evenimente în ţară. Mai avem partea de închirieri, prin care maşinile ajung la nunţi sau la diverse filmări.“ Pentru o nuntă care are loc în Bucureşti, menţionează fondatorul, preţul închirierii unei maşini este cuprins între 500 de lei şi 1.000 de lei.
În următorii ani, el îşi doreşte să transforme proiectul Dacia Roşie într-un muzeu, care să găzduiască toate maşinile Dacia readuse la viaţă. Obiectivul său este ca acest proiect să reuşească să se susţină singur prin intermediul muzeului şi prin închirieri.
ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă.
⇒ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.
⇒ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro