Afaceri de la Zero. Nina Paraschivescu a pornit o şcoală de coaching şi a pregătit câteva sute de cursanţi pentru a deveni profesionişti în domeniul coachingului. Înlocuiţi „de ce-urile“ cu „ce resurse am?“
Nina Paraschivescu, o antreprenoare cu o experienţă de 16 ani în business, a pus bazele unei şcoli de coaching după ce a reuşit să se redescopere pe sine şi a activat ca business coach.
♦ Cursurile şcolii se susţin online, întrucât la ele participă oameni din toată România, dar şi din afară şi constau în trei întâlniri pe lună – una teoretică şi două practice ♦ Cursul acreditat de coaching durează şase luni şi începe de două ori pe an, iar costul acestuia este de aproximativ 7.000 de lei ♦ „Peste jumătate dintre clienţi sunt oameni care vor să aibă afacerea lor în coaching şi să intre în antreprenoriat.“
Nina Paraschivescu, o antreprenoare cu o experienţă de 16 ani în business, a pus bazele unei şcoli de coaching după ce a reuşit să se redescopere pe sine şi a activat ca business coach.
Până acum, ea a pregătit în cadrul Şcolii de Coaching câteva sute de cursanţi care au venit cu diverse probleme – de la relaţii din viaţa personală, până la cele din carieră -, iar acum vrea să ducă proiectul mai departe către zona de business şi să îndrume antreprenorii aflaţi la început de drum prin şedinţe de coaching.
„Povestea mea începe atunci când aveam 22 de ani. Am început să fac coaching, oficial, în 2015, atunci când aveam un site de ştiri locale, o firmă de organizare de evenimente şi tocmai închisesem un post local de radio. Însă, nu mă simţeam împlinită. A apărut în mintea mea întrebarea: care este următorul pas? Cred că în mintea tuturor, la un moment dat, apare această întrebare pe care avem tendinţa să o negăm. În prezent am o şcoală de coaching. Cei mai mulţi cursanţi aleg ulterior să facă şi curs de business cu mine. Pentru ca ei să-şi schimbe cariera şi să intre în domeniul antreprenorial, au nevoie de două seturi de abilităţi: profesionale, în cazul coachingului şi de business, de marketing sau de promovare. Mulţi oameni nu fac pasul de la angajat la antreprenor pentru că analizează mult prea mult“, a povestit antreprenoarea.
Nina Paraschivescu este asolventă de Comunicare şi Relaţii Publice, însă a urmat şi o a doua facultate, ce de Psihologie şi a făcut şi diverse cursuri de formare în psihoterapie transpersonală şi coaching. Ceea ce contează însă, dincolo de aceste diplome şi studii, susţine ea, este să fii un bun profesionist.
În principiu, atunci când cineva vine la coaching, explică aceasta, o face pentru că îşi doreşte el însuşi să se îndrepte către această metodă şi să îşi îmbunătăţească aspecte din viaţa personală sau profesională.
Această metodă ar putea să nu funcţioneze atunci când o persoană este îndrumată către coaching, spre exemplu, de către manageri, pentru a atinge un anume obiectiv al firmei, care poate nu coincide cu obiectivul său.
„Clientul este cel care va trebuie să acţioneze, să facă lucruri concrete pentru a apărea schimbări. Avem nevoie în coaching de colaborarea clientului. Unii clienţi au nevoie, în paralel, şi de terapie“.
Pe lângă faptul că lucrează cu oameni care vor să devină coach profesionist, Nina Paraschivescu are şi clienţi individuali. Cursurile şcolii se susţin online, întrucât la ele participă oameni din toată România, dar şi din afară şi constau în trei întâlniri pe lună – una teoretică şi două practice.
Cursul acreditat de coaching durează şase luni şi începe de două ori pe an, iar costul acestuia este de aproximativ 7.000 de lei.
În general, menţionează antreprenoarea, clienţii sunt adulţi cu studii superioare. O parte dintre ei sunt psihologi sau psihoterapeuţi cu experienţă în cabinet, însă cei mai mulţi sunt oameni care au alte meserii şi care nu mai simt satisfacţii în ceea ce fac în prezent.
„Peste jumătate dintre clienţi sunt oameni care vor să aibă afacerea lor în coaching, să intre în antreprenoriat.“
Încrederea în forţele proprii este ceva ce îşi doresc oamenii care se gândesc să facă trecerea de la angajat la antreprenor, afirmă ea.
Aceasta a identificat două arii ale vieţii - viaţa personală, în speţă, relaţia de cuplu şi cariera -, care reprezintă cele două lucruri care îi dor cel mai tare pe cursanţi şi pe care vor să le îmbunătăţească.
De cele mai multe ori, ei fie nu mai ştiu să le îmbine, fie nu au descoperit încă ce îşi doresc cu adevărat de la o relaţie sau de la viaţa profesională.
Un business precum Şcoala de Coaching, susţine Nina Paraschivescu, poate genera venituri consistente care sunt dependente de nişa pe care se lucrează. Preţurile per sesiune, detaliază aceasta, variază de la 150 de lei până la 300, 400 sau chiar 500 de euro, dacă vorbim de zona business sau corporate.
În coaching, totul se bazează pe întrebări şi, după cum spune antreprenoarea, pot exista întrebări bune, constructive, dar şi întrebări toxice.
„Întrebările care încep cu „de ce“ sunt foarte toxice pentru creier. Orice întrebare vei adresa, mintea va da un răspuns. Întrebări constructive ar putea fi: „ce resurse am“, „cum aş putea obţine acele resurse“, „cine m-ar putea ajuta“ sau „ce aş putea face“. Trebuie să căutăm modele de oameni care au reuşit“.
În viitor, Nina Paraschivescu vede proiectul Şcoala de Coaching nişat pe zona antreprenorială, a şcolii de business, pentru că sunt foarte mulţi oameni care vor să pornească ceva pe cont propriu şi să facă trecerea de la angajat la antreprenor. În acest sens, ea se gândeşte la dezvoltarea de parteneriate cu mai mulţi specialişti pe diverse zone – marketing, IT, Facebook, contabilitate – care să ofere noţiuni de bază pe care un antreprenor aflat la început de drum are nevoie să le cunoască.
ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă.
⇒ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.
⇒ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro