Afaceri de la Zero. Cum a reuşit Picior de Play să transforme teatrul online într-o experienţă emoţionantă? „Am avut alături de noi oameni din Kabul, din toate colţurile lumii, care şi-au luat teatrul pe laptop“
Picior de Play este o platformă de streaming care conectează telespectatori din toată lumea cu teatrul, dar aceasta ar fi o descriere simplă a ceea ce reuşesc de trei ani încoace să facă Alexandru Aramă şi echipa din spatele acestui proiect.
Picior de Play este o platformă de streaming care conectează telespectatori din toată lumea cu teatrul, dar aceasta ar fi o descriere simplă a ceea ce reuşesc de trei ani încoace să facă Alexandru Aramă şi echipa din spatele acestui proiect. În realitate, Picior de Play nu este doar teatru online, ci o experienţă care facilitează interacţiuni altminteri imposibile, iar pasul următor în dezvoltarea acestui proiect ar fi chiar o secţiune de conţinut propriu, care duce teatrul din zona de sală, în cea de experiment şi deci de posibilităţi infinite.
„Am o carieră de vreo 18 ani în corporaţii. Apoi am făcut pasul spre antreprenoriat cu o agenţie de marketing digital şi apoi cu acest proiect care a început acum 3 ani de zile, de streaming live concentrat pe teatru, Picior de Play. După ani de companii şi de diverse industrii, am găsit antreprenoriatul ca fiind mult mai dinamic, mai plin de oportunităţi de învăţare”, spune Alexandru Aramă, fondatorul Picior de Play, în cadrul emisiunii Afaceri de la Zero. Picior de Play s-a dorit ca o soluţie pe timp de pandemie pentru oamenii care aveau nevoie de o sală virtuală de teatru, având în vedere restricţiile de circulaţie din acel moment.
Dar proiectul a fost mult mai atent gândit faţă de înregistrările care doreau la acel moment să devină un fel de substitut pentru experinţa live. „Am scos teatrul online din zona de compromis al prezenţei în sală. Am lucrat pe ideea de a construi o experienţă. Lucrul acesta a mers excelent.” Astfel, primul an de funcţionare a fost foarte bun, dar odată trecută pandemia echipa Picior de Play a trebuit să treacă testul libertăţii redobânite de toţi. Şi l-a trecut. Ce este până la urmă atât de diferit la piesele găzduite pe Picior de Play?
“La spectacolele live, lucrurile se întâmplă chiar în clipa respectivă, dar de obicei online-ul nu este live, este deja acolo.” Pe Picior de Play însă, transmisiunea este live, când începe spectacolul din sală, începe şi la tine în sufragerie, chiar un pic mai devreme.
“O gazdă preia o cameră mobilă şi face un scurt intro. Putem vizita cabinele, ne întâlnim cu actorii înainte de spectacol, îi vezi între ei, le vezi rutinele. Ies nişte mini spectacole înainte de spectacol. Pe perioada spectacolului este şi un chat, iar la final urmează o serie de aplauze verbale, actorii rămând pe scenă alături de gazdă la o sesiune de Q&A. Aplauzele verbale sunt covârşitor de emoţionate.” Pentru mulţi dintre utilizatorii platformei, Picior de Play a devenit singura conexiune disponibilă cu teatrul românesc.
“Oameni din toate colţurile lumii au două ore în care pot gândi şi râde în româneşte, iar asta are o importanţă uriaşă. De obicei, sunt de 2-3 ori mai mulţi oameni cu noi online decât în sală. Am avut comentarii de la romani din Kabul, din toate colţurile lumii. Oamenii şi-au luat teatrul după ei pe laptop. Iar pentru actori este foarte important pentru că îşi dau seama că pot emoţiona oameni de oriunde.” Fiecare spectacol rămâne disponibil pe platformă timp de 10 zile, iar accesul la teatru se face prin achiziţia unui bilet de pe platformă. În acest moment, o treime din public este din Bucureşti, o treime din alte oraşe din ţară, iar restul sunt români de peste hotare.
Dezvoltarea platformei s-a ridicat la circa 50.000 de euro, iar peste această sumă se adaugă costul echipamentelor închiriate.
“Filmăm constant cu 3-5 camere de o calitate foarte bună, sunetul captat este tot la o calitate foarte bună. Asta a fost extrem de important.”
Pentru moment, cele mai multe piese sunt de la teatrele din Bucureşti, instituţionale sau independete, pentru că deocamdată costurile ar fi destul de mari pentru a merge şi la teatrele din ţară. Dar acesta este un plan al Picior de Play mai ales în contextul în care în ţară sunt multe teatre bune care joacă piese extraordinare.
“Ne dorim din toată inima să ajungem în alte oraşe”, spune Alexandru Aramă. Iar o altă dorinţă a Picior de Play este a avea şi o parte de conţinut propriu.
“Ne dorim din toată inima să facem treaba asta de conţinut propriu, mai ales că am avut tot felul de tipuri de experimente care ne permit să ieştim din zona de teatru clasic. Planurile noastre sunt de a construi conţinut care să crească şi mai mult potenţialul digital pe care îl are platforma.”
ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă.
⇒ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.
⇒ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
- Alegătorii americani bărbaţi, superponderali, care nu au studii superioare, care nu au prieteni şi care sunt loviţi în masculinitatea lor, au înclinat balanţa în favoarea lui Donald Trump. Într-o analiză, New York Times, unul dintre cele mai importante ziare americane, spune că diviziunea pe diplome a devenit cea mai importantă diviziune în viaţa americană
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro