100 Cele mai puternice femei din business. Elena Ungureanu, Country manager Visa în România, Visa Inc.
Cifră de afaceri (2022-2023): 32,7 mld. dolari
Profit net: 17,3 mld. dolari
Număr de angajaţi: 28.800 angajaţi
*Informaţii la nivel global (Visa Inc. în anul financiar 2022-2023)
Biografie: Cu o experienţă de peste 25 de ani în domeniul plăţilor electronice, dintre care 20 în echipa Visa România, Elena Ungureanu a participat activ la principalele momente care au marcat evoluţia pieţei cardurilor în România, de la emiterea primului card bancar până la introducerea celor mai noi tehnologii în domeniul plăţilor digitale.
► În urmă cu 20 de ani tocmai mă alăturasem echipei Visa, aducând cu mine experienţa în domeniul cardurilor dobândită în sectorul bancar. Eram entuziasmată de potenţialul pieţei cardurilor din România şi îmi doream să văd cât mai curând introduse şi la noi tehnologiile inovatoare din pieţele dezvoltate. Îmi imaginam un viitor în care plăţile digitale urmau să fie folosite pe scară largă, perfect integrate în viaţa de zi cu zi a românilor, şi eram nerăbdătoare să contribui la acest proces. Iar această viziune s-a adeverit, astăzi plăţile digitale sunt „business as usual“ pentru mulţi dintre noi, România se află în topurile globale în ceea ce priveşte folosirea telefonului pentru cumpărături, folosim din ce în ce mai mult plăţile online, şi în general suntem campioni când vine vorba de tehnologii noi de plată, care ne uşurează viaţa.
► Am acceptat noi provocări, alături de o echipă talentată şi dedicată, împreună cu care ne-am propus să contribuim la dezvoltarea sectorului plăţilor digitale în România. Împreună, am iniţiat şi dus la bun sfârşit numeroase proiecte inovatoare, de la introducerea primului card cu cip în 2004, la prima brăţară contactless în 2016, prima soluţie de plată cu telefonul mobil în 2018, sau lansarea în 2020 a soluţiei Tap to Phone, care permite micilor comercianţi să accepte plăţi contactless cu ajutorul telefonului mobil, şi multe altele care îmbunătăţesc experienţa consumatorilor şi îi ajută să îşi gestioneze mai bine finanţele.
► Privind în urmă la cât a evoluat sectorul plăţilor în ultimele două decenii şi tinând cont de ritmul accelerat în care se dezvoltă tehnologia, următorii ani vor deschide probabil o nouă eră în domeniul plăţilor digitale, în care inteligenţa artificială şi biometria vor juca un rol crucial în facilitarea unor tranzacţii mai simple şi mai sigure. Plăţile mobile şi cele instant au devenit deja standardul cotidian pentru foarte mulţi dintre noi, ne aşteptăm la o transformare radicală a comerţului în general, printr-o convergenţă tot mai mare atât între mediul online şi cel fizic, cât şi între diferitele canale de plată, cu impact semnificativ asupra experienţei de cumpărare în general. În acelaşi timp, pe măsură ce gradul de educaţie în domeniul financiar va creşte, generaţiile viitoare de consumatori vor înţelege mult mai bine cum să folosească noile soluţii ce vor fi apărut în avantajul lor, astfel încât să beneficieze la maxim de avansul tehnologic.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro