100 Cele mai puternice femei din business. Ileana Dumitru, Director pentru relaţii externe al ariei Europa de Sud-Est, BAT
Cifră de afaceri netă (2022): 12.701.388.014 (*BAT Trading, una dintre cele 3 entităţi BAT în România)
Profit net: 134.891.483
Număr mediu de angajaţi: 802 (*BAT Trading)
*Informaţii financiare pentru anul 2022, sursa: mfinante.ro
Biografie:
Ileana Dumitru şi-a început activitatea ca avocat, iar cariera profesională în domeniul corporatist a debutat cu o etapă de 13 ani în FMCG, în industria berii, în companii precum AB InBev si Molson Coors. De peste 10 ani lucrează în cadrul BAT, unde în prezent coordonează ca director din România Departamentul de Relaţii Externe al Ariei Europa de Sud–Est.
► Acum 20 de ani mi-am început cariera în avocatură cu acelaşi scop pe care-l am şi astăzi: nu doar să îmi găsesc un job sau o carieră, ci să îmi dedic pasiunea pentru ceea ce fac în fiecare zi, să fiu mereu în mijlocul unei dinamici permanente, să întâmpin provocări diverse şi să evoluez continuu profesional. În plus, îmi doream ca munca mea să aibă un impact semnificativ în domeniile pe care le acoperă, iar parcursul meu profesional ulterior a confirmat că aceste aspiraţii s-au transformat în realitate.
► Experienţa profesională şi parcursul carierei mele s-au aliniat, în cea mai mare parte, cu planurile concrete care reflectau aspiraţiile mele. După o perioadă de început în avocatură, mi-am construit un traseu profesional în cadrul unei industrii complexe, a berii, lucrând pentru unul dintre cei mai importanţi jucători din acest domeniu, pentru o perioadă de 13 ani. Aici, principalele provocări au fost adaptarea abilităţilor deja dobândite din practica avocaturii - cum ar fi gândirea critică, comunicarea, negocierea, cercetarea şi argumentarea - la mediul de business corporativ. Abordarea pe care am adoptat-o a fost să identific aspectele strategice şi operaţionale în care să-mi pot folosi aceste abilităţi pentru a aduce valoare adăugată şi a contribui efectiv la rezultatele businessului. În plus, această perioadă a reprezentat oportunitatea perfectă pentru a dezvolta abilităţi noi în domenii precum marketing, branding, cercetare de piaţă şi comunicare strategică, elemente care au contribuit semnificativ la extinderea mea profesională. Ulterior, am făcut tranziţia către industria tutunului, lucrând pentru BAT, liderul de piaţă în România. Această tranziţie a presupus un transfer de la un domeniu intens reglementat, FMCG, la unul cel puţin la fel de strict reglementat. Această tranziţie a fost gestionată rapid şi eficient întrucât România a transpus directiva UE privind produsele din tutun în 2016, un proces legislativ foarte complex şi crucial pentru business.
► În prezent, industria tutunului se confruntă cu schimbări fără precedent şi o perioadă de transformare, aducând cu sine atât provocări cât şi oportunităţi unice. BAT este o companie globală de bunuri de larg consum, centrată pe consumator, cu diverse categorii de produse în portofoliu, cu sustenabilitatea ca principiu central al afacerii noastre şi integrând o gamă de capabilităţi existente şi inovatoare, precum transformarea digitală, tehnologia, ştiinţa şi inovaţia. Acest flux de transformare reprezintă o tranziţie accelerată de la ţigarete şi fumat spre produse bazate pe tehnologie, cercetare ştiinţifică şi lipsa arderii, reducând în mod semnificativ riscurile asociate fumatului. Este o schimbare profundă către un viitor mai sănătos, un pas semnificativ şi benefic pentru milioane de consumatori din întreaga lume.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro