100 Cele mai puternice femei din business. Oana Lungu, Director de achiziţii, Kaufland România şi Republica Moldova, Kaufland România SCS
Cifră de afaceri ((în anul financiar martie 2022 – februarie 2023): 3,4 mld. euro
Profit net: >16 mld. lei
Număr de angajaţi: +17.000
Biografie: Oana Lungu are o experienţă de 20 de ani în cadrul Kaufland România. Iniţial, s-a alăturat echipei de achiziţii a departamentului de alimente de bază. În 2009, a preluat poziţia de director de achiziţii în departamentul de produse proaspete.
► Acum peste 20 de ani făceam primii paşi într-un domeniu nou pentru mine, retailul. O experienţă nouă şi diferită faţă de Facultatea de Arhitectură la care am studiat şi faţă de primele joburi în firme de construcţii. Iniţail, planul meu era unul simplu: să cresc pe un traseu profesional cu etape bine determinate. Schimbarea a fost una neprevăzută, pentru că nu aveam foarte multe cunoştinţe despre domeniu, în momentul respectiv. Eram însă curioasă, ca orice tânăr care îşi doreşte permanent să înveţe. La începutul activităţii în cadrul Kaufland, mă ocupam de un singur sortiment de produse, iar ceea ce conta era să fiu atentă la nevoile clienţilor şi la indicatorii financiari.
► Acum coordonez o echipă de achizitori, oameni cu personalităţi variate, aflaţi în perioade de dezvoltare diferite. Încă de la început, am simţit că intuiţia m-a ajutat să descopăr un domeniu la fel de provocator ca arhitectura şi care mă face să învăţ lucruri noi în permanenţă. Revin însă întotdeauna la principiile învăţate în facultate: este important ca în tot ceea ce faci, să ai o bază şi o structură solidă. În final, cred că ceea ce contează este să încercăm să fim o variantă mai bună decât cea de ieri şi să ne adaptăm la mediu şi la schimbările pe care le întâmpinăm.
► Retailul este un domeniu dinamic în care lucrurile se schimbă rapid şi constant. Prin urmare, este foarte important ca obiectivele pe care le stabilim acum să fie relevante şi peste zece ani. Sustenabilitatea şi susţinerea economiei locale prin produse fabricate în România vor rămâne aspecte centrale ale strategiei noastre, deoarece credem cu tărie că acestea vor avea un rol cheie şi în viitor. Totodată, ne apropiem de generaţia Z prin proiecte şi măsuri dedicate. Această generaţie vine cu particularităţile ei, iar noi trebuie să ne adaptăm activitatea în acest sens.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro