Care este povestea celebrului model cu carouri Burberry. Toţi pasionaţii de fashion râvnesc la un astfel de obiect de îmbrăcăminte
Pentru Thomas Burberry, fondatorul renumitei casei de modă londoneze, succesul are un nume: gabardina. Este ţesătura din care a creat celebrul trenci la care râvnesc azi pasionaţii de fashion de pretutindeni, purtat deopotrivă pe stradă, pe podiumurile de modă şi pe micul ecran, şi din care au fost produse echipamentele purtate în expediţii polare celebre. Cum a reuşit să o inventeze?
Născut într-un sat din Anglia rurală, în vara lui 1835, Thomas Burberry a luat primul contact cu moda ca ucenic al unui negustor de textile. În 1856, după ce a reuşit să dobândeacă ceva experienţă, şi-a deschis, în Basingstoke, propriul magazin, şi a produs singur primele colecţii, inspirându-se din ţinutele oamenilor de rând. Treptat, a început să se joace şi cu alte materiale, cum ar fi ţesăturile folosite în hainele de pescuit şi vânătoare, fibre care nu erau folosite în mod obişnuit în producţia pieselor de îmbrăcăminte de zi cu zi, scopul său fiind crearea unei ţesături impermeabile, ideală pentru vremea mohorâtă din Regat.
Eforturile nu i-au rămas nerăsplătite. În 1879, Burberry a făcut o descoperire revoluţionară: gabardina, o ţesătură dură, rezistentă la apă, fabricată din bumbac egiptean printr-un proces inovator, pe care a şi patentat-o în 1888. Odată cu acest succes, despre care se vorbea şi în publicaţiile de modă ale vremii, Burberry a început, cu ajutorul fiului său, Arthur, să plaseze comenzi clienţilor bogaţi, ceea ce a condus la deschiderea emblematicului magazin londonez din strada Haymarket.
Gabardina nu a fost folosită doar de pasionaţii de modă, ci şi de exploratori. În 1893, exploratorul polar norvegian şi câştigătorul Premiului Nobel pentru Pace, Dr. Fridtjof Nansen, a folosit gabardina în echipamentul purtat în călătoria sa către Cercul Arctic. La fel, exploratorul britanic Sir Ernest Shackleton a purtat haine din gabardină în timpul a trei expediţii în care a mers la începutul secolului al XX-lea, inclusiv celebra expediţie Endurance, cum mai era cunoscută Expediţia Imperială Transantarctică, „ultima mare expediţie din epoca eroică de explorări ale Antarcticii”, potrivit Wikipedia.
În 1900 Burberry a fost abordat de Oficiul Britanic de Război, care i-a cerut să producă o haină militară care să înlocuiască paltoanele greoaie folosite până atunci. Aşa a apărut faimosul trenci şi, de altfel, articol-fanion al brandului, transformat într-un trend internaţional. Modelul a fost purtat şi în producţii faimoase, precum Casablanca şi Breakfast at Tiffany’s, aspect care i-a sporit celebritatea, fiind îmbrăcat, totodată, de comodorul Edward Maitland în călătoria sa cu balonul din Anglia în Rusia, care a durat peste 30 de ore.
În urma unui concurs public de design, la începutul secolului XX este adoptat şi logoul companiei, un cavaler călare, prototipul fiind expus în colecţia Wallacve din Londra.
După pensionare, Thomas Burberry, care a fost căsătorit de două ori, cu Catherine Hannah Newman, alături de care a avut doi fii şi patru fiice, şi cu Mary Marshall, s-a retras în Dorset şi a murit în 1920. Pe 1 noiembrie 2016 a fost lansat un scurtmetraj despre viaţa sa, Povestea lui Thomas Burberry, rolul principal fiindu-i atribuit lui Domhnall Gleeson.
Cu o echipă de peste 9.000 de angajaţi şi aproximativ 400 de magazine, casa de modă Burberry a avut anul trecut venituri de 2,3 miliarde de lire sterline.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro