Care sunt comportamentele consumatorilor? Ce le place şi de ce? Care sunt obiceiurile lor?
Care sunt comportamentele consumatorilor? Ce le place şi de ce? Care sunt obiceiurile lor? Iată o serie de răspunsuri la care companiile trebuie să primească răspunsuri reale pentru a avea şanse de succes în condiţii de concurenţă tot mai acerbă, în care mediul fizic este sub presiunea celui digital şi orice afacere din orice colţ de lume poate ţinti orice client, de oriunde.
Fără cunoaşterea în detaliu a clientului, niciun producător, instituţie financiară sau furnizor de orice tip de serviciu nu poate pune pe piaţă produse sau construi strategii. Iar agenţiile de cercetare sunt cele care pun pe masa strategilor informaţii cheie despre consumatori. Conform estimărilor, valoarea serviciilor de cercetare pe piaţa autohtonă s-au plasat în 2023 la aproximativ 140 de milioane de euro. Începutul anului trecut a adus o tranzacţie în acest domeniu, compania de cercetare CPS GfK fiind preluată de YouGov, un grup global de cercetare, iar la final de an rebrandingul fusese finalizat. Mike Woods, director executiv de Marketing la YouGov, povesteşte că rebrandingul a fost un „proces amplu a implicat o revizuire detaliată a întregii afaceri pentru a integra expertiza, valorile şi obiectivele YouGov şi CPS GfK. Rezultatul este o strategie de brand coerentă, o poziţionare şi un mesaj nou care reflectă puterea şi ambiţiile combinate ale celor două companii, ce funcţionează acum sub un singur nume.
” Diana Scăunaşu, managing director Consumer Panel în cadrul YouGov Romania răspunde, în continuare, întrebărilor BUSINESS Magazin.
1. Care este obiectivul acestui proces?
De când YouGov a achiziţionat CPS GfK în ianuarie 2024, obiectivul a fost integrarea completă a acesteia în cadrul YouGov. Având în vedere că CPS GfK – cu datele sale bogate cu privire la comportamentele consumatorilor – este acum YouGov, este esenţial ca brandul nostru să reflecte ceea ce oferim clienţilor: realitatea cercetării. Această rebranduire – în care CPS GfK încetează să mai existe ca entitate separată – reprezintă un pas foarte important în direcţia avansării organizaţiei unificate către următorul nostru capitol.
2. Dincolo de procesul de rebranding, ce înseamnă integrarea CPS GfK în afacerea YouGov?
Acesta marchează începutul unui nou capitol pentru CPS GfK, dar este şi un moment transformator pentru YouGov în ansamblu. Prin integrarea moştenirii şi experienţei de 60 de ani ale CPS, YouGov poate acum oferi clienţilor săi date inegalabile despre opiniile, motivaţiile, dorinţele şi obiceiurile media ale consumatorilor, precum şi despre comportamentele de cumpărare ale acestora. Într-o industrie a datelor plină de zgomot, este esenţial pentru noi să ne concentrăm pe misiunea noastră fundamentală: să livrăm date reale, de la oameni reali, în timp real.
3. Ce reprezintă piaţa românească în cadrul general al afacerii YouGov?
România este o piaţă importantă pentru YouGov, nu doar datorită datelor comportamentale valoroase pe care le putem oferi clienţilor prin integrarea CPS GfK, dar şi datorită faptului că YouGov are unul dintre Centrele sale de Excelenţă la Bucureşti. Pe lângă importanţa acestora în România, operaţiunile noastre sunt, de asemenea, o parte esenţială a călătoriei noastre globale de creştere şi inovaţie, îmbunătăţindu-ne capacitatea de a oferi informaţii valoroase la nivel mondial.
4. Cum se diferenţiază YouGov în industrie?
Noua noastră identitate de brand este construită pe autenticitate şi versatilitate, aspecte care ne diferenţiază pe piaţă. În centrul său se află relaţia cu oamenii reali, cei care aleg să împărtăşească datele lor cu noi. Le câştigăm încrederea prin respectul cu care tratăm aceste informaţii, ceea ce ne permite să obţinem detalii mai bogate şi mai relevante. Totodată, inovaţia a fost întotdeauna un motor al activităţii noastre – căutăm constant soluţii noi pentru a le oferi clienţilor o înţelegere mai profundă bazată pe datele noastre. Echipa noastră este formată din experţi care au o cunoaştere autentică şi profundă a domeniului lor, ceea ce contribuie decisiv la capacitatea noastră de a oferi o imagine cât mai fidelă a realităţii.
5. Cum s-a schimbat atitudinea mediului de afaceri românesc (şi nu numai) faţă de informaţiile oferite de cercetările de piaţă de-a lungul anilor (alegeţi orice perioadă de timp consideraţi relevantă)?
Clienţii şi membrii au susţinut cu toată inima călătoria noastră de tranziţie către YouGov, şi ştim că acesta este doar începutul şi că există mult mai multe lucruri de care se vor bucura în acest nou capitol. În timp ce acum 10 ani cercetările de piaţă erau considerate uneori un „nice to have” şi disponibile doar pentru clienţii multinaţionali cu bugete semnificative, astăzi chiar şi jucătorii locali mici înţeleg importanţa luării deciziilor bazate pe informaţii.
6. Care este strategia companiei pe piaţa din România?
Ne-am concentrat întotdeauna pe furnizarea celor mai precise perspective asupra realităţii, bazate pe date de înaltă calitate oferite de oameni reali – un angajament ferm pe care îl vom păstra şi în viitor.
7. În ce măsură se urmăreşte adoptarea şi utilizarea modelelor tehnologice avansate în activitatea YouGov?
Considerăm că tehnologia este un pilon central al activităţii noastre şi adoptăm cu entuziasm soluţiile inovatoare pentru a valorifica la maximum datele de calitate pe care le deţinem. Această abordare se reflectă, de exemplu, în aplicaţii precum modelarea MRP bazată pe învăţare automată dezvoltată de YouGov, care s-a dovedit a fi cea mai precisă în ultimele alegeri din Regatul Unit şi Spania. Totodată, utilizăm alte forme avansate de inteligenţă artificială, cum ar fi tehnologiile recente integrate prin achiziţionarea Yabble.
8. Volumele mari de date colectate cu tehnologie în continuă evoluţie pot fi atât un avantaj, cât şi un dezavantaj în absenţa filtrelor relevante. Care consideraţi că sunt oportunităţile şi riscurile generate de avansul rapid al tehnologiei?
YouGov a căutat întotdeauna să folosească în mod pozitiv tehnologiile emergente. Am fost pionieri în cercetarea online, am fost primii care au utilizat în mod popular învăţarea automată în modelele politice pentru clienţi şi suntem entuziasmaţi de oportunităţile oferite de inteligenţa artificială. La baza tuturor acestor progrese se află însă datele noastre de calitate. Realitatea este că acurateţea noastră este posibilă doar datorită modului în care combinăm tehnologia cu informaţiile reale pe care le obţinem de la oameni reali.
9. Cine sunt cei mai importanţi clienţi ai voştri pe piaţa din România? Care este numărul total de clienţi local?
Lucrăm cu aproximativ 70 de clienţi, care sunt cei mai importanţi jucători din piaţa FMCG din România – atât producători, cât şi retaileri.
Urmărește Business Magazin
![](https://cnt.m.ro/c.gif?id=22676808&pid=341)
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro