Cum a reuşit un cuplu să îşi transforme pasiunea în business, atrăgând chiar şi fonduri europene
O pasiune nestăvilită pentru modelarea lemnului şi o finanţare nerambursabilă au fost primii paşi care i-au condus pe Carmen şi Bogdan Popescu pe drumul către un business propriu, Emerald Woodart, un atelier din comuna Glina care propune o gamă generoasă de obiecte de mobilier sofisticate.
Clienţii noştri sunt personalităţi care înţeleg exact semnificaţia, efectul şi valoarea unui produs custom-made. Şi aici nu mă refer la valoarea financiară. Sunt persoane din sectorul de vârstă 18-50 de ani, cu gusturi speciale, rafinate, definite, care vor produse şi accesorii unice”, povesteşte Carmen Popescu. Au ajuns la astfel de cumpărători după ce ei înşişi au învăţat să aprecieze valoarea obiectelor lucrate cu migală până la cele mai fine detalii. Responsabil cu pasiunea şi talentul de a îmblânzi lemnul este Bogdan.
Prima mutare pentru a transforma asta într-o sursă de venit a fost făcută în 2018, când familia Popescu a accesat fonduri nerambursabile şi aşa a intrat în posesia unor utilaje care le-a permis începerea activităţii. Timp de doi ani, Bogdan s-a pregătit, a aprofundat studiile în domeniu, a vizitat diferite fabrici şi a lucrat pentru prieteni, iar în iunie 2020 cei doi fondatori ai Emerald Woodart au lansat oficial businessul şi au început să preia comenzi şi de la alţi oameni decât cei apropiaţi. „Ca background, Bogdan a fost întotdeauna freelancer şi partea îndemânatică, talentată, creativă a familiei şi a acestui business acum. El are un caracter independent, liber şi, din acest motiv, a cochetat de mic cu antreprenoriatul. Eu vin cu o experienţă de 13 ani în management în cadrul unor companii din real estate şi nu numai. Am lucrat frecvent cu arhitecţi, cu proiecte, vânzări imobiliare şi am avut posibilitatea să-mi conturez o imagine a nevoilor pieţei din acest sector şi din sectoarele complementare”, spune Carmen. Financiar, cei doi antreprenori au investit până acum 90.000 de euro din fonduri nerambursabile şi încă aproximativ 40.000 de euro din alte surse, însă perioada de investiţii este încă în plină desfăşurare. Cu doi angajaţi şi cinci colaboratori permanenţi, Carmen şi Bogdan Popescu spun că au fost afectaţi de creşterile de preţ la materiile prime şi utilităţi din 2021, însă, chiar şi în aceste condiţii, estimează că, în viitorul apropiat, vor ajunge la o profitabilitate de circa 25%.
„Ultimii doi ani au fost provocatori. A fost solicitant şi plin de satisfacţii în acelaşi timp. Ne-am bucurat că, deşi pe fondul unui context problematic şi deşi eram o firmă nouă, am reuşit să atragem atenţia şi aprecierea clienţilor. Nici eu, nici soţul meu nu am fost «vânzători» până acum şi a trebuit să ne autodepăşim, să rezistăm şi chiar să evoluăm şi să găsim soluţii şi produse care să atragă atenţia şi să ne permită să continuăm activitatea.” În atelierul din Glina, judeţul Ilfov, Carmen şi Bogdan Popescu au dezvoltat un portofoliu care cuprinde mese de dining din lemn masiv cu şi fără răşină, accesorii pentru birou, pentru bucătărie, rame de oglinzi, panouri decorative, cadre de pat din lemn masiv, iar acum sunt în curs de dezvoltare şi a altor piese, precum blaturi de baie, corpuri de iluminat custom made sau accesorii pentru camerele de copii. Toate produsele sunt detaliate pe site-ul propriu, care funcţionează şi ca magazin online, vânzările ajungând până acum nu doar în România, ci şi în alte ţări europene. Totuşi, nu sunt încă la nivelul la care cei doi să considere că exportul este o parte din activitatea lor permanentă.
„Planurile pentru 2022 sunt să ne facem mai cunoscute produsele atât în România, cât şi pe pieţele externe. Totodată, ne concentrăm toată atenţia să găsim soluţii pentru mărirea capacităţii de producţie.”
Un alt obiectiv este să reuşească să se adapteze constant la efectele schimbărilor neîncetate din lume, fie ele economice, politice sau sociale.
Cu doi angajaţi şi cinci colaboratori permanenţi, Carmen şi Bogdan Popescu spun că au fost afectaţi de creşterile de preţ la materiile prime şi utilităţi din 2021.
Cinci idei de afaceri de la zero
Izvorul ideilor de business nu seacă niciodată, iar asta o demonstrează atât noile, cât şi vechile generaţii de antreprenori. Ziarul Financiar a pornit în căutare de idei proaspete de afaceri, într-un proiect susţinut de Banca Transilvania, menit să pună în lumină spiritul antreprenorial al României de astăzi. Găsiţi mai jos o selecţie de businessuri pornite de la zero şi mai multe proiecte similare pe platforma www.zf.ro/afaceri-de-la-zero.
Lisa&Co – brand de bijuterii (Bucureşti)
Fondatoare: Roxana Dan
Investiţie iniţială: 1.000 de dolari
Cifră de afaceri în 2021: 900.000 de euro
Prezenţă: online şi în magazinul fizic din zona Cişmigiu, Bucureşti
Libelulle – atelier de broderie (Arad)
Fondatori: Sarita şi Valentin Vasiliu
Cifră de afaceri în 2021: 58.000 de lei (circa 12.000 de euro)
Aldova – furnizor de consumabile pentru restaurante (Bacău)
Fondator: Radu Milia
Investiţie iniţială: 10.000 de euro
Cifră de afaceri în 2021: 115.000 de euro
Prezenţă: în 20 de restaurante cu acoperire naţională
Osteria di Strada – restaurant (Târgovişte)
Fondatori: Bogdan Ciocan şi Ciprian Toma
Cifră de afaceri în primele şase luni de activitate: 100.000 de euro
Prezenţă: Târgovişte
Natura la pachet – kituri pentru plantarea arborilor şi a florilor (Braşov)
Fondatori: Mónika Karacsony şi Attila Árpád Gall
Investiţie iniţială: 15.000 de euro
Cifră de afaceri în 2021: 40.000 de euro
Prezenţă: naţională
ZF şi Banca Transilvania au lansat PROIECTUL AFACERI DE LA ZERO, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă.
Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.
În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.
Intraţi pe platforma www.zf.ro/afaceri-de-la-zero şi descoperiţi universul de companii create de micii antreprenori.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro
- Alegătorii americani bărbaţi, superponderali, care nu au studii superioare, care nu au prieteni şi care sunt loviţi în masculinitatea lor, au înclinat balanţa în favoarea lui Donald Trump. Într-o analiză, New York Times, unul dintre cele mai importante ziare americane, spune că diviziunea pe diplome a devenit cea mai importantă diviziune în viaţa americană