Doi foşti corporatişti au devenit antreprenori şi au ajuns la venituri de 1,8 milioane de euro din banii colegilor

Autor: Ioana Matei Postat la 10 martie 2016 11666 afişări

După ce şi-au dublat de la an la an afacerea, foştii consultanţi Andrei Creţu şi Iulian Cîrciumaru au intrat din nou în zona corporate prin vânzarea unui pachet din acţiunile Benefit Seven către Sodexo România.

Doi foşti corporatişti au devenit antreprenori şi au ajuns la venituri de 1,8 milioane de euro din banii colegilor

Intenţionăm să depăşim 10.000 abonaţi, peste 200 de săli şi să încheiem parteneriate cu operatori din alte oraşe importante ale ţării“, descria Andrei Creţu, cofondator al Benefit Seven, ţintele de creştere ale companiei, în cadrul primului interviu acordat Business Magazin, în 2014. Compania pe care a fondat-o împreună cu Iulian Cîrciumaru şi care presupune facilitarea accesului la mai multe săli de sport angajaţilor corporaţiilor din România avea atunci o cifră de afaceri de aproximativ 1 milion de euro.

Un an mai târziu, antreprenorii şi-au atins ţelurile menţionate, ajungând la peste 12.000 de clienţi, 230 de săli partenere parteneri şi aproape o dublare a veniturilor, până la 1,8 milioane de euro. „Am avut trei pietre de hotar – punerea bazelor afacerii, să dovedim tuturor celor implicaţi că modelul funcţionează şi atingerea creşterii, apoi găsirea unui partener strategic care să ducă mai departe ce am făcut“, descrie Creţu cele mai importante etape ale afacerii Benefit Seven, cea mai recentă constând în vânzarea a 20% din acţiunile firmei către Sodexo. Benefit Seven era deţinută în proporţie de 80% de Andrei Creţu şi Iulian Cîrciumaru (fiecare având pachete egale), restul acţiunilor fiind ale lui Cătălin Ivaşcu.

Andrei Creţu şi Iulian Cîrciumaru, foşti consultanţi în cadrul AT Kearney şi apoi PwC, au fondat Benefit Seven în urma unei investiţii de câteva sute de mii de euro după ce, după mai mulţi ani petrecuţi ca angajaţi, au realizat că programul lor, dar şi al celor cu care colaborau, nu le permitea să ajungă la sala de sport. Au observat un model din străinătate aplicabil pe piaţa locală şi au hotărât să îşi pună în aplicare ideea în 2012, când încă lucrau în cadrul companiei de consultanţă PwC. Concret, prin intermediul companiei Benefit Seven şi al cardului 7Card, în baza unui abonament lunar cu preţuri cuprinse între 70 de lei (în provincie) şi 120 de lei în Capitală, clienţii lor au acces la 230 de săli de sport, în care pot să practice de la fitness la escaladă. Volumul mare de săli permite negocierea unui preţ mai rezonabil pentru abonamentul lunar decât în cazul unei singure săli.

Singura condiţie pe care trebuie să o îndeplinească cei care doresc utilizarea cardurilor este să fie angajaţi ai companiilor cu care Benefit Seven a încheiat parteneriate de colaborare. Companiile sunt fie doar intermediar, situaţie în care angajaţii folosesc cardul, iar angajatorul le reţine o sumă din salariu, fie includ aceste carduri în pachetul de beneficii pentru angajaţi. „Se constată că din ce în ce mai mulţi angajatori aleg să ofere abonamente la sală angajaţilor pentru a-i motiva şi a-i fideliza. Un procent de peste 30% dintre abonamentele 7card sunt oferite ca bonus salarial angajaţilor“, spunea Andrei Creţu.

În 2012, anul când au lansat afacerea, au înregistrat venituri de circa 200.000 de euro, iar în 2013, primul an operaţional complet, acestea au ajuns la circa 700.000 de euro. „Ne-am dublat cifrele în fiecare an, în ultimii trei ani, dar am simţit că pe cont propriu ar fi fost extrem de complicat să continuăm cu aceleaşi rate de creştere. Aşa că în ultimul an am simţit din ce în ce mai mult nevoia unui parteneriat strategic care să ne ajute să atingem obiectivele ambiţioase“, explică Andrei Creţu motivele alegerii Sodexo pentru vânzarea a 20% din acţiunile companiei. Potrivit antreprenorilor, nu au căutat un cumpărător care să susţină doar partea financiară, un fond privat de investiţii sau chiar bursa AeRo – „opţiuni pe care nu le-am considerat viabile uitându-ne în faţă peste nevoile financiare ale companiei. Compania avea nevoie de un investitor strategic, de care să beneficieze mai mult. Cei 12.000 de utilizatori activi pe care îi avem acum vin din circa 400 de companii, iar Sodexo are în România circa 15.000 companii drept clienţi, aşa că puteţi vedea potenţialul care poate să vină din zona comercială.“

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
romania,
afaceri,
consultanti,
business,
angajati,
companii
/actualitate/afaceri/doi-fosti-corporatisti-au-devenit-antreprenori-si-au-ajuns-la-venituri-de-1-8-milioane-de-euro-din-banii-colegilor-15102155
15102155
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.