Expat în România. Bedros Kalfayan, CEO, Sun Wave Pharma: În căutarea permanentă a provocărilor

Autor: Georgiana Mihalache Postat la 03 aprilie 2023 343 afişări

Originar din Bulgaria, Bedros Kalfayan a venit prima dată în România în 2012, când a preluat operaţiunile regionale ale gigantului Beiersdorf (proprietarul brandului Nivea). Cei cinci ani cât a locuit iniţial aici au fost suficienţi pentru a se îndrăgosti de România. În 2022 s-a întors pentru a prelua frâiele Sun Wave Pharma, o companie specializată în producţia de suplimente naturale, înfiinţată în 2008 pe plan local, dar cu ambiţii regionale. Acum, executivul caracterizează România ca fiind „acasă” şi crede că realizările sunt complete atunci când sunt sărbătorite alături de familie sau colegi.

Fiind din Bulgaria, ştiam destul de bine ţara vecină, dar am venit pentru prima dată aici ca expat pentru o companie mare, acum 11 ani, şi m-am îndrăgostit de România. Am fost foarte fericit când mi s-a oferit din nou oportunitatea de a mă întoarce, ca CEO al Sun Wave Pharma. Ce îmi place cel mai mult la România este că aici m-am simţit mereu ca acasă. Ca diferenţe în timp, am văzut progresul general, dar l-am simţit natural, în linie cu ce se întâmplă în lume”, descrie Bedros Kalfayan, CEO al Sun Wave Pharma, impresiile sale despre România.

Executivul de origine bulgară crede că România şi Bulgaria împart mai mult decât o graniţă importantă, ci şi un mediu cultural asemănător, şi susţine că oamenii se raportează la muncă în mod similar. Diferă totuşi reglementările din business şi din industrie, fiecare ţară având specificul propriu în această zonă. Totuşi, fiind CEO-ul unei companii pornite în România, dar care vrea să se extendă puternic în regiune, Bedros Kalfayan are ambiţia de a consolida standarde în piaţa de suplimente alimentare din Balcani, „terenul de joacă” al Sun Wave Pharma pentru extindere.

Două „acasă” în mai puţin de 400 km

Distanţa între Bucureşti şi Sofia nu depăşeşte 400 de kilometri şi poate fi parcursă în circa cinci ore cu maşina sau într-o oră cu avionul. De altfel, la sărbătorile importante, CEO-ul Sun Wave Pharma merge acasă în Bulgaria, însă caracterizează şi România ca fiind „acasă”. Despre românii pe care a avut ocazia să îi cunoască spune că sunt oameni buni, serioşi şi dedicaţi obiectivelor pe care le au. „Am găsit mulţi profesionişti, dar şi unii dintre cei mai buni prieteni în România”, a mai adăugat Kalfayan. Are şi un fel de mâncare favorit – ciorba de văcuţă – şi spune că Bucureştiul îi place foarte mult. „Simt acest oraş ca propria casă şi petrec majoritatea weekendurilor în oraş. Îmi place să mă plimb în parcul Herăstrău. Datorită jobului, călătoresc des în ţară şi mă bucur mult de aceste vizite”, a mai spus Bedros Kalfayan. Totuşi, consideră că un lucru de îmbunătăţit ar fi traficul din Bucureşti şi infrastructura la nivel general, şi şi-ar dori totodată mai multe autostrăzi.

În afara zonei de confort

Funcţia de CEO al unei companii în expansiune vine la pachet cu responsabilităţi multiple şi cu o agendă cu puţine ore libere. Totuşi, atunci când poate, Bedros Kalfayan încearcă să petreacă timp cu familia. „Agenda zilnică personală a fost foarte aglomerată încă din prima zi în Sun Wave Pharma. Recent, odată cu expansiunea regională a companiei, a devenit şi mai aglomerată, călătorind spre Bulgaria şi Serbia. În aceste condiţii, balanţa muncă-viaţă personală înclină spre muncă, dar sunt norocos să am o familie înţelegătoare şi mă bucur la maximum de momentele pe care le petrecem împreună”, a povestit el.

Bulgaria s-a numărat printre primele ţări în care s-a extins compania românească, fiind de altfel şi o piaţă farmaceutică în dezvoltare, ţintită de companii internaţionale. Odată cu deschiderea unei reprezentanţe la Sofia la începutul lui 2023, Bedros Kalfayan a călătorit mai des în ţara natală. „Principalul beneficiu pe care îl văd ca expat este şansa să ies în afara zonei mele de confort, pentru a întâlni diferiţi oameni şi aspecte de business care mă provoacă în fiecare zi. Acum, având mai multe zone pe care să le acopăr, mă simt ca un expat în regiune, nu doar în România, aşa că şansa de a creşte atât profesional, cât şi personal, este chiar mai mare”, a mai spus Kalfayan.

Realizările, sărbătorite în echipă

Filosofia CEO-ului Sun Wave Pharma este de a sărbători realizările alături de cei apropiaţi, fie în familie, fie alături de colegi şi încearcă să implementeze acest spirit şi în cadrul companiei. De altfel, anul trecut a fost unul provocator pentru compania farmaceutică, plin de proiecte şi planuri de extindere. „2022 a fost un an al redefinirii şi al restructurării, la nivel profesional, dar şi personal. Mutarea în România şi în Sun Wave Pharma au însemnat multe provocări şi nu a fost uşor. Dar când am tras linie la final de an, am fost bucuros să văd realizările: am consolidat echipele, am revizuit procedurile, am întărit punctele forte şi le-am redus pe cele slabe. Contăm pe capacitatea maximă pentru a ne atinge creşterea ambiţioasă pe care o ţintim şi colegii noştri sunt concentraţi spre acest ţel”, a completat Bedros Kalfayan.

El le oferă şi un sfat celor aflaţi la început de carieră: „Continuă să devii mai bun. Investeşte permanent în dezvoltarea ta şi nu deveni prea confortabil. Caută mereu o provocare bună.”    

Carte de vizită

Bedros Kalfayan, CEO, Sun Wave Pharma

1. A preluat funcţia actuală în ianuarie 2022;

2. Are o experienţă de 15 ani în cadrul Beiersdorf, unde, cel mai recent, a deţinut funcţia de general manager pentru Polonia şi ţările baltice;

3. În decursul a peste 25 de ani a ocupat mai multe funcţii în management, roluri la nivel regional în companii internaţionale;

4. A absolvit ingineria şi are un master în marketing;

5. Ca pasiuni, îi place să călătorească şi să exploreze, să petreacă timp cu prietenii.

Istoria Sun Wave Pharma

Compania Sun Wave Pharma a fost fondată în 2008 de către Yogish Agarwal, fostul country manager în România al gigantului farmaceutic indian Ranbaxy (Terapia). Ulterior, fondatorul a vândut compania, iar în prezent nu mai este implicat în cadrul businessului. Prima schimbare de acţionariat a companiei a fost în 2017, când a fost preluată de sud-africanii de la Ascendis Health. Anul trecut, în octombrie 2021, două fonduri de investiţii, Letter One şi Blantyre Capital, au preluat acţionariatul complet. Ambele fonduri de investiţii sunt de origine britanică şi investesc în domenii precum energie, tehnologie, sănătate, retail (Letter One), dar şi în susţinerea companiilor în perioade de tranziţii financiare (Blantyre Capital).

Portofoliul de produse al Sun Wave Pharma include 74 de formule şi acoperă categorii precum sănătatea intestinului, creierului, ficatului, infecţia tractului urinar, sănătatea articulaţiilor, vitaminele, mineralele şi suplimentele, răceala şi gripa, sănătatea femeilor, fertilitatea.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.