Gedeon Richter, vanzari in crestere cu 70% la 9 luni
Compania farmaceutica ungara Gedeon Richter a inregistrat, in perioada ianuarie-septembrie 2008, vanzari pe piata locala de 113,6 milioane de euro, in crestere cu 70,1% fata de perioada similara a anului trecut avans ce claseaza Romania pe primul loc in topul majorarilor la nivel de grup
Vanzarile din Romania au fost devansate doar de cele inregistrate pe piata rusa, de 146,6 milioane de euro, iar pe urmatoarele locuri, dupa piata locala, s-au situat Ungaria si Polonia. Scaderi s-au inregistrat pe piata americana si ungara, rezultatele obtinute in tara de origine fiind influentate de efectele nefaste ale schimbarilor din sistemul sanitar, potrivit raportului.
Pe plan local, cea mai dinamica evolutie a avut-o divizia de distributie (firmele Dita Import-Export si Pharmafarm) si retail (farmaciile Richter), care a realizat vanzari de 103,9 milioane de euro, ceea ce echivaleaza cu o majorare de 87,5% fata de aceeasi perioada a lui 2007; incasarile diviziei de produse farmaceutice au avansat, in perioada analizata, cu 10,5%, pana la 19 milioane de euro.
La nivel de grup, compania a raportat in primele noua luni ale anului vanzari de 694,1 milioane de euro, in crestere cu 3,7%, iar profitul operational s-a situat la nivelul a circa 112 milioane de euro, in scadere cu 1,1%.
In Romania, grupul ungar are activitati de productie, distributie si retail prin companiile Gedeon Richter Romania, Dita Import Export, Pharmafarm (preluata anul trecut) si Gedeon Richter Farmacie, care numara, in vara, in jur de 170 de unitati.
Anul trecut, veniturile diviziei de distributie s-au cifrat la 133 de milioane de euro, pe cand cele ale lantului de farmacii, la 109 milioane de euro, potrivit analizelor A. T. Kearney. Piata romaneasca farmaceutica se ridica, anul acesta, la peste 1,8 miliarde de euro si inregistreaza, pana in prezent, un ritm de crestere de pana la 10%, in scadere fata de anii precedenti.
Pentru anul viitor, se estimeaza o valoare a pietei de profil de 2,2 miliarde de euro si o crestere similara ca in 2008. Pe segmentul de retail, principalii competitori ai companiei ungare sunt farmaciile Sensiblu (sustinute de distribuitorul Mediplus), Help Net (Farmexim), Catena (Fildas) sau Dona (parte a Siepcofar, detinut partial de omul de afaceri Eugen Banciu, care detine actiuni si in cadrul distribuitorului Farmexpert).
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro