Ideea potrivită la momentul potrivit. Ce afacere în plină dezvoltare a pornit un tânăr cu doar câteva mii de euro si de unde i-a venit această idee

Autor: Andra Stroe Postat la 25 august 2022 538 afişări

Roberto Constantin nu a trebuit să caute departe o idee de business pentru a deveni antreprenor. A găsit-o chiar în timpul unui eveniment la care participa în calitate de fotograf, meseria sa de bază. Cu o investiţie de câteva mii de euro, a pornit o afacere cu cabine foto, aflată astăzi în plină dezvoltare.

Am lansat OMG! Cabina Foto în aprilie 2015, cu o investiţie de 10.000 de euro, cu subsemnatul angajat şi soţia sfătuitor”, povesteşte antreprenorul. Fondurile folosite au reprezentat bani economisiţi din salariul de fotograf, el fiind la bază fotograf profesionist de evenimente private si corporate. Ideea lansării businessului i-a venit după ce a participat prin prisma jobului la un eveniment care dispunea de o cabină foto. „Am văzut potenţialul afacerii, am început să studiez fenomenul, după care, împreună cu familia, am început dezvoltarea.”

Marea provocare a fost adusă de criza COVID-19. „Pandemia ne-a prins pe val. Încheiasem un an minunat şi după o lună de odihnă, ianuarie 2020, a venit pandemia. Abia ce mai angajasem un om, chiar pe 1 martie 2020, aveam un sediu măricel, planuri multe şi dorinţă de muncă. Am trăit toate sentimentele posibile, de la grija pentru angajaţi şi familiile lor, la ratele şi nevoile noastre şi evident grija pentru sănătate.”

Când a realizat că nu se vor mai face evenimente în acel an, spune că s-a reorientat rapid şi a dez-voltat o altă afacere care a crescut exponenţial în acel an şi următorul, „lucru care ne-a permis să păstrăm o parte din echipă şi să rezistăm acestei încercări”.

Anul trecut, businessul a înregistrat o cifră de afaceri de 267.000 de lei, însă antreprenorul subliniază că anii trecuţi nu sunt definitorii, domeniul în care activează numărându-se printre cele mai afectate de criza sanitară. Pentru acest an, se aşteaptă la o creştere de cel puţin 50%. Un lucru îmbucurător, adaugă el, este că în anul 2019 a participat la tot atâtea evenimente ca în 2022, „deci viaţa şi-a reluat cursul”. Probabil vom vedea o creştere anul viitor, preconizează antreprenorul, „când sperăm ca situaţiile de criză mondială, pandemie, război, încălzirea climatică, vor fi oarecum ţinute în frâu”.

După ce pandemia a micşorat şi echipa, care în prezent numără patru persoane, câteva servicii au fost externalizate pentru a compensa lipsa de personal. În prezent, businessul funcţionează cu patru cabine închise, şase cu aspect retro, două classy, două oglinzi foto, două iPad Booth şi patru platforme 360X. Dacă scoatem din ecuaţie experienţa anilor 2020-2021 şi ne referim la anii când nu existau restricţii, Constantin spune că într-un an participă la circa 300 de evenimente, dintre care 70% private şi 30% corporate. „De regulă, petrecerile corporate au loc spre sfârşitul anului, când corporaţiile decid să-şi bonuseze angajaţii cu petreceri de final de an. Bineînţeles că participăm şi la activările diverselor companii din România, care fie îşi lansează produse noi, fie doresc să le menţină în atenţia publicului pe cele deja existente.”

Potrivit lui, vârful cererilor este în luna februarie, pentru petreceri care au loc în lunile iunie, iulie şi septembrie, majoritatea fiind cereri pentru petreceri private, de regulă nunţi, şi luna decembrie, care este foarte încărcată cu petreceri de Crăciun şi petreceri de final de an.

Majoritatea clienţilor corporate care caută serviciile companiei sunt businessuri din IT şi farma, însă „nu ne-au ocolit nici companiile de travel, cele de fashion sau industria alimentară”.

Legat de preţuri, „calitatea serviciilor pe care noi ne străduim să o menţinem şi să o şi ridicăm constant ne plasează pe treapta companiilor care pretind un preţ mediu spre ridicat”, spune Roberto Constantin.

Compania primeşte cereri de ofertă din toate colţurile României, dar şi de peste graniţe, „cereri de a lucra cu organizatori de evenimente din afara ţării, dar pentru evenimente cu desfăşurare în România”. „Ne-ar plăcea să cucerim şi alte oraşe din Europa şi probabil o vom face. Cea mai îndepărtată cerere de ofertă a venit din Singapore.”

Iar ca principală sursă de inspiraţie în business, antreprenorul spune că aceasta vine mai degrabă din America. „Există şi la Londra un serviciu bine dezvoltat de închiriere de cabine foto, dar în alte oraşe din Europa nu am constatat o prea mare dezvoltare. Spre exemplu, într-o zonă a Rotterdamului, pe care noi am vizat-o, nu exista acest serviciu. Ne-a dat de gândit.”

Pe viitor, Roberto Constantin are în plan să dezvolte şi partea de producţie şi vânzare a modelelor de cabine foto construite chiar de compania sa. „Avem know how-ul, cererea există, ne gândim să venim şi cu oferta pentru modele noastre de cabine foto.”

Roberto Constantin, fondator, OMG! Cabina Foto: „Există şi la Londra un serviciu bine dezvoltat de închiriere de cabine foto, dar în alte oraşe din Europa nu am constatat o prea mare dezvoltare.”

OMG! Cabina Foto (Cabina Foto Bucuresti & Photo Booth Video Booth 360 OMG! 📸 (omgcabinafoto.ro) a fost partener al Business MAGAZIN în cadrul galei 100 Tineri Manageri de Top.

Servicii cabina foto Photo booth Bucuresti OMG! Cabina Foto 📸 (omgcabinafoto.ro)

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.