LIVE: ZF Real Estate by Storia.ro - De ce aleg mulţi dintre români locuinţe vechi şi plătesc cash în 2024?

La medic, cu criptomoneda

Autor: Alexandra Cepăreanu Postat la 11 mai 2022 559 afişări

După ce pandemia a adus nevoia de o accentuare rapidă a digitalizării în industria sănătăţii, reprezentanţii unei clinici medicale private din Constanţa au decis să facă un pas în plus: implementarea plăţii cu criptomonede. Cum le-a venit această idee?

Ideea implementării posibilităţii de plată prin criptomonede a avut la bază interesul pentru dezvoltare şi pentru digitalizare, asociat cu interesul crescut al clienţilor pentru acest tip de monedă. Planificarea şi implementarea au început anul trecut, în timpul activităţii de team building, unde am reuşit să schiţăm printre râsete planul de lansare al acestui proiect”, povesteşte Florin-George Muşat, medic primar în gastroenterologie şi cofondator al businessului Clinica 360. Potrivit lui, deşi metoda de plată este implementată recent, în paralel cu cele tradiţionale – cash sau cu cardul –, începe să se contureze deja un trend în rândul celor care aleg să plătească cu criptomonede serviciile medicale oferite de clinica din Constanţa.

„Am avut deja pacienţi care au optat pentru această metodă de plată. În continuare, pentru că experienţa descrisă de aceştia, în urma finalizării procesului de plată, a fost una pozitivă, ne aşteptăm ca numărul persoanelor care vor dori să îşi achite contravaloarea serviciilor medicale cu criptomonede să crească. Unul dintre motive ar fi rapiditatea cu care se procesează plata”, spune Muşat. Prima regulă pentru ca un pacient să poată alege această metodă este să aibă un portofel digital şi contravaloarea serviciilor sale medicale în criptomonede.

Aplicaţia prin care se procesează plăţile poate fi instalată direct pe dispozitivul mobil, iar pentru a finaliza o tranzacţie, pacientul trebuie să scaneze codul QR afişat pe ecranul tabletei amplasată în Recepţia Clinicii 360. După ce pacientul a confirmat tranzacţia înregistrată în portofelul virtual, începe procesul de validare a plăţii,   care poate dura câteva minute. „După acest moment, plata va deveni vizibilă în sistemul nostru, serviciile medicale vor fi achitate, iar pacientul va primi un bon fiscal pentru a i se confirma tranzacţia.”

Muşat spune că toate plăţile în criptomonede se decontează la valoarea în lei a serviciului medical din momentul schimbului şi nu pot fi returnate decât în lei, la valoarea decontată. Societatea Gastromed SRL, cunoscută sub numele Clinica 360, şi-a început activitatea în anul 2002 sub forma unui cabinet de Medicină internă şi de Gastroenterologie, la care s-a adăugat în anul 2016 un cabinet de Diabet zaharat şi Boli de nutriţie.

Începând cu anul 2018, în urma unor investiţii susţinute şi prin extinderea activităţii – care a cuprins înfiinţarea şi dotarea unor noi departamente medicale –, Gastromed SRL s-a prezentat pacienţilor săi sub denumirea de Clinica 360. „Ideea Clinicii 360 s-a dezvoltat în mod natural, începând de la un cabinet medical deţinut de către mama mea, Mărioara Muşat – medic primar gastroenterolog, medic specialist medicină primară – şi continuând din anul 2018 cu dorinţa de a diversifica gama de servicii medicale oferite”, povesteşte cofondatorul businessului. El adaugă că, încă de la începutul activităţii, s-a pus accentul pe digitalizarea cât mai multor procese din cadrul instituţiei medicale.

Astfel, digitalizarea Clinicii 360 a început cu procesele informatice – care înseamnă programarea şi confirmarea prezenţei pacienţilor în clinică –, ajungând la procese care ţin de modul în care sunt păstrate şi transmise către pacienţi informaţiile ce ţin de actul medical sau procese care vizează validarea serviciilor medicale oferite şi metodele de plată puse la dispozitia pacienţilor. „Digitalizarea în industria sănătăţii este un proces de mult aşteptat şi necesar. Un lucru important, demonstrat şi învăţat în timpul pandemiei a fost acela al necesităţii dezvoltării digitale din domeniul sanitar. Progresele tehnologice din acest domeniu pot îmbunătăţi drastic experienţa pacientului, pot reduce povara epuizării clinicienilor, pot facilita diagnosticarea mai rapidă şi mai precisă şi pot reduce costurile totale”, consideră Muşat, adăugând că o platformă flexibilă, care să pornească de la nivelul instituţiilor statului şi care să fie utilizată în cadrul fiecărei clinici şi în cadrul fiecărui cabinet medical din ţară, va reuşi să integreze şi să pună la dispoziţia profesioniştilor din domeniu date vitale pentru progresul medical. De asemenea, în primii doi ani de pandemie, utilizarea soluţiilor digitale de asistenţă medicală la distanţă spune că a fost asigurată prin intermediul sistemului informatic implementat în cadrul clinicii. „A fost astfel posibilă eliberarea anumitor documente şi anumitor informaţii medicale către toţi pacienţii care au solicitat acest lucru.”

În prezent, unitatea sanitară îşi desfăşoară activitatea în Constanţa, pe o suprafaţă de peste 1.000 de metri pătraţi, şi cuprinde un segment de ambulator cu peste 20 de specialităţi medicale şi chirurgicale, un punct de recoltare analize medicale şi o unitate de spitalizare de zi – care cuprinde trei saloane cu paturi şi un salon de post anestezie, la care poate avea acces în mod gratuit orice pacient. Echipa clinicii este formată în prezent dintr-un număr de aproximativ 40 de angajaţi, care îşi desfăşoară activitatea în două ture. „Suntem un colectiv tânăr şi perseverent”, susţine Florin-George Muşat. Întrebat ce au lăsat în urmă cei doi ani de criză sanitară, medicul Florin-George Muşat a scos în evidenţă faptul că pandemia a adus schimbări în ceea ce priveşte aşteptările pacienţilor, care au început să se uite mai atent la calitate, mai degrabă decât la preţ. „Ne bucură să observăm o schimbare a mentalităţii în rândul populaţiei cu privire la aşteptările şi la nevoile sale de servicii medicale. Pacientul începe să îşi dorească şi să caute calitate atunci când vine vorba de a apela la un medic, fie că vorbim de renume, de dotări sau de condiţiile hoteliere de care îşi doreşte să aibă are parte, iar aici, sistemul privat reuşeşte să compenseze minusurile sitemului de stat. Cu cât pacienţii vor cere mai mult de la furnizorii de servicii medicale, cu atât aceştia din urmă vor trebui să se dezvolte şi să se plieze pe cerinţele lor.”

Florin-George Muşat este de părere că în lupta împotriva pandemiei, jucătorii din mediul public s-au confruntat cu provocări diferite faţă de cei activi în mediul privat de sănătate. „Ceea ce a fost adesea nevăzut a fost rolul critic al asistenţei medicale. Fiind instituţie privată, a trebuit să abordăm simultan diverse probleme acute, dar şi probleme viitoare, cum ar fi: cadrul legislativ în continuă schimbare, lipsa echipamentului individual de protecţie, creşterea rapidă şi exagerată a preţurilor atât pentru materialele sanitare cât şi pentru substanţele biocide; managementul personalului: una dintre cele mai mari provocări a fost şi este în continuare, asigurarea personalului medical şi nemedical.” În plus, el aminteşte că deoarece un număr mare de spitale publice au fost dedicate în totalitate pacienţilor infectaţi cu COVID-19, mediul privat a reprezentat o alternativă viabilă pentru nevoia de îngrijire medicală a populaţiei. „Putem spune că am observat o creştere a numărului de pacienţi prezenţi în clinică şi o diversificare a patologiilor; exceptând perioada de lockdown, am funcţionat la capacitate normală, iar adresabilitatea noastră nu a scăzut.”

El nu a vrut să ofere informaţii legate de indicatorii financiari, însă, potrivit ultimelor date publice, Gastromed SRL a încheiat anul 2020 cu afaceri de peste 3,2 milioane de lei, în creştere cu aproximativ 29% comparativ cu anul precedent. „Deşi contextul pandemic a adus o creştere majoră a preţurilor implicate în exercitarea unui act medical de calitate, putem spune că, datorită tuturor măsurilor de protecţie asumate de către clinică, am reuşit să transmitem pacienţilor siguranţă şi încredere, ceea ce s-a tradus în numărul mare de persoane care ne-au trecut pragul şi în anul 2021, susţinându-ne astfel să încheiem satisfăcător anul 2021. Iar în continuare, toate estimările cu privire la anii ce urmează sunt optimiste”, susţine reprezentantul businessului. În ceea ce priveşte obiectivele reprezentanţilor Clinicii 360 pentru perioada următoare, acestea vizează în primul rând dezvoltarea gamei de servicii din portofoliu, prin introducerea unui nou serviciu medical, conex departamentului de endoscopie imagistică. „Vrem să introducem o procedură endoscopică intervenţională care implică tehnici combinate – endoscopice şi radiologice. Acest lucru presupune noi achiziţii şi dotări ale spaţiului existent, procese care sunt deja în desfăşurare. Credem că dezvoltarea continuă este o cerinţă obligatorie în domeniul sănătăţii. În plus, încercăm se venim cu răspunsuri afirmative la problemele şi necesităţile pacienţilor”, încheie Florin-George Muşat.

Florin-George Muşat, medic primar în gastroenterologie şi cofondator al businessului Clinica 360:„Digitalizarea în industria sănătăţii este un proces de mult aşteptat şi necesar. Un lucru important, demonstrat şi învăţat în timpul pandemiei a fost acela al necesităţii dezvoltării digitale din domeniul sanitar. Progresele tehnologice din acest domeniu pot îmbunătăţi drastic experienţa pacientului, pot reduce povara epuizării clinicienilor, pot facilita diagnosticarea mai rapidă şi mai precisă şi pot reduce costurile totale.”

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.