Mai puţin zgomot, mai multă culoare
Operatorul de telefonie mobilă Vodafone s-a mutat recent într-un nou sediu de birouri, în proiectul Globalworth Tower al omului de afaceri grec Ioannis Papalekas. 2.300 de angajaţi ai companiei, care anterior aveau birourile în alte trei sedii, îşi desfăşoară acum activitatea în noul spaţiu, cu o suprafaţă de 17.800 de metri pătraţi, care ocupă etajele 1-8, mezaninul şi o parte din parter.
„Câteva milioane de euro“, este răspunsul pe care îl oferă Ravinder Takkar, CEO şi preşedinte al Vodafone România, întrebat de investiţia în noul sediu, când a prezentat noile birouri ale companiei. Takkar nu a mai oferit niciun detaliu pe marginea sumei investite, dar a precizat că „este pentru prima oară când am reuşit să aducem aproape toţi angajaţii într-un singur loc“. Conform reprezentanţilor companiei, conceptul de design, intitulat Vodafone City, este inspirat din aspectul şi diversitatea oraşului; amenajarea noului sediu a durat circa patru luni, iar mutarea propriu‑zisă circa o lună. La mezanin este amenajată, pe o suprafaţă de 1.000 mp, o zonă extinsă pentru traininguri (Vodafone Learning Center), iar accesul la etajele superioare este asigurat cu nouă lifturi şi trei rânduri duble de scări (două interioare şi una exterioară), ce asigură evacuarea simultană pe şase fluxuri. Dincolo de explozia de culori şi spaţiile luminoase, în realizarea amenajării sunt elemente care au jucat, în mod surprinzător poate, un rol important. De pildă mocheta, care nu are doar un rol estetic, în amenajare, aşa cum ar crede un profan. În acest caz, mocheta a fost aleasă şi după un alt criteriu, iar Ravinder Takkar spune: „Am plătit foarte mult pe această mochetă. Pare normală dar de fapt este una specială, care absoarbe zgomotul, iar zgomotul afectează nivelul de concentrare“. Şi pentru că eficienţa angajaţilor se leagă strâns de nivelul de stres, clădirea are o serie de dotări care să ajute la relaxarea celor care doresc pauze: cameră cu bibliotecă digitală, o zonă cu masă de ping-pong, biliard şi air hockey; la fiecare etaj se găsesc scaune de masaj, terase, bucătărie complet echipată şi duşuri.
Mocheta specială este doar unul din elementele din cadrul sistemului de mascare a zgomotului, o premieră pe piaţa românească. În plus, toate etajele sunt prevăzute cu sistem centralizat de management al temperaturii şi al aportului de aer proaspăt. În noul sediu se păstrează sistemul de lucru în zonă open-space, pus în practică în timpul mandatului fostului şef, Inaki Berroeta, în care angajaţii nu au locuri proprii la birouri, ci se aşază unde găsesc loc liber şi eliberează masa la plecare. Fiecare angajat se poate aşeza unde vrea, dar există o organizare pe etaje a departamentelor, care ocupă zone prestabilite. Nivelurile închiriate de Vodafone reunesc 94 de săli de şedinţă, care pot fi rezervate de orice angajat, dar dacă întârzierea este mai mare de câteva minute, sala este considerată liberă şi poate fi folosită de altcineva. Mobilierul folosit la amenajarea birourilor cântăreşte 37 de tone, iar pentru instalaţii s-au folosit 233 km de cablu.
Clădirea în care îşi desfăşoară acum activitatea angajaţii operatorului de telefonie mobilă, pe o suprafaţă de 17.800 mp dintr-un total de 58.000 mp, este clasificată ca „imobil verde“, fiind proiectată şi executată conform standardului LEED Platinum. Astfel, clădirea plasată la intersecţia a trei artere importante din Bucureşti - calea Floreasca, şoseaua Pipera şi bulevardul Barbu Văcărescu - dispune de parcare pentru maşini electrice, permiţând şi alimentarea lor, parcare subterană şi supraterană pentru biciclete şi pentru motociclete, foloseşte apa de ploaie reciclată, asigură un consum eficient al energiei electrice prin sistemul automat de control al facilităţilor şi de iluminat. Sistemul de iluminat funcţionează automat, pe primele două linii de la faţadă, pe senzori de lumină (cerinţă pentru acreditarea de clădire verde) şi sistem de închidere automat după o anumită oră (zonele sunt setate în sistem în funcţie de departament, la nivel de etaj).
„Suntem o companie cu activitate în domeniul tehnologiei, de aceea folosim tehnologiile noastre, dar şi tehnologii inovatoare, pentru că vrem ca angajaţii noştri să aibă încredere în aceste tehnologii şi beneficiile pe care le aduc aceste tehnologii“, a declarat Takkar, cu ocazia turului de prezentare al clădirii. Compania pe care o conduce a raportat la finalul trimestrului încheiat la 30 iunie venituri din servicii de 173,9 milioane de euro, în creştere cu 4,2% faţă de perioada similară a anului trecut, pe bază organică. În acelaşi interval, consumul de date mobile a crescut cu 105,3% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, iar Vodafone a raportat un număr total de 9,159 milioane de clienţi ai seviciilor mobile, de voce şi m2M.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro