Mai putine tentative de frauda online
Anul trecut, rata tentativelor de frauda online a insemnat 0,4% din totalul de peste 1,1 de milioane de tranzactii in valoare de 88 de milioane de euro procesare de Gecad ePayment, integratorul de solutii pentru comertul electronic, in scadere fata de nivelul de 0,75% atins in 2008.
"Tendinta descendenta a tentativelor de frauda online raportate la numarul de tranzactii este explicabila in contextul unei piete care se maturizeaza si in care jucatorii implicati - atat procesatorii de plati, cat si bancile, magazinele online si autoritatile, au facut eforturi pentru prevenirea si descurajarea acestor tentative", spune Cristian Badea, directorul informatic al Gecad ePayment.
Anul trecut, cele mai multe tentativelor de frauda online au fost inregistrate in segmentul cartelelor de telefonie mobila de tip prepay, urmate de cele din domeniul turismului (inclusiv vanzarea de bilete de avion). Astfel, in segmentul telecom au avut loc 39% din tentativele de frauda online de anul trecut, in timp ce in domaniul turismului au fost inregistrate 20% dintre fraude. Produsele tinta au fost cele usor valorificabile, in special telefoane mobile, si mai putin produse IT, o tendinta diferita fata de anii precedenti.
"Cele mai multe incercari de fraudare au fost cele cu cardul si cele de tip phishing. Insa in ce priveste frecventa tentativelor de fraudare, nu se poate vorbi de o sezonalitate sau de perioade de varf asociate unor momente specifice", a mai spus Badea.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro