Povestea antreprenoarei care a creat un adevarăt imperiu al florilor, cu o reţea de 12 florării în oraşe din România

Postat la 10 octombrie 2024 900 afişări

Povestea antreprenoarei care a creat un adevarăt imperiu al florilor, cu o reţea de 12 florării în oraşe din România

100 Cele mai puternice femei din business. Ioana Molnar, director general şi cofondator, Florariile Magnolia

Cifră de afaceri (2023): 69 mil. lei

EBITA: 5,7 mil. lei

Număr de angajaţi (pe firma principală): 160


Biografie: Magnolia, înfiinţată în anul 1997, deţine o reţea de magazine tip florării în 12 oraşe din România, Cluj-Napoca, Craiova, Bistriţa, Oradea, Târgu-Mureş, Braşov, Constanţa, Galaţi, Timişoara, Sibiu şi în Bucureşti. Pe lângă aceasta, colaborează cu peste 58.000 de florării internaţionale din 140 de ţări, facilitând astfel livrările de flori oriunde în lume.


► Am visat întotdeauna să lucrez cu oamenii. Sunt fascinată de mintea umană. Fiind şi o iubitoare a justiţiei, m-am gândit să dau admitere la Academia de Poliţie din Bucureşti, dar tatăl meu nu a fost de acord să plec din Cluj. Ca a doua variantă era Facultatea de Psihologie din cadrul UBB Cluj. Am intrat la Psihologie cu gândul că voi fi psiholog în Criminalistică. Aşa mi-am dorit! Nu ştiam cum voi face, locul unde voi lucra, cu cine, nici chiar oraşul, dar, în inima mea ştiam că aveam să fac ceva aparte. Am fost crescută cu ideea că până nu gândim diferit, nimic nou nu va curge în viaţa noastră. Îmi doream să fac o diferenţă! Îmi plăceau lucrurile inedite, nu prea mă încadram în tipare şi nu imi plăcea să fiu oprită din a mă exprima în felul meu. Nu m-am gândit la partea financiară, nu vin dintr-o familie înstărită, dar nici nu am avut mari lipsuri. Am văzut că oamenii aveau încredere în mine şi mă urmau. Acest lucru mi-a oferit putere şi încredere. Mi se părea firesc atunci să mă pregătesc să formez şi să conduc oameni.

► Îmi plăcea încă din adolescenţă să conduc echipe, să pregătesc proiecte. Atunci nu aveam decât acces limitat la internet. Am învăţat din cărţi, iar cel mai mult m-au ajutat intuiţia şi curajul. Mi-am dat seama că nu făceam eforturi în a comunica facil, în a aprecia oamenii, a-i ajuta să îşi descopere propria putere. Acest aspect mă implinea. Acum, după 20 de ani, realizez ca fac aceleaşi lucruri, lucrez cu echipe mult mai mari şi ajut oamenii să îşi descopere talentele, toate acestea prin intermediul afacerii noastre. Chiar dacă este un business care comercializează flori, până la urmă este vorba tot despre oameni şi emoţii: colegi, clienţi, destinatari, parteneri etc. Am reuşit să realizez ceva nou, suntem pionieri în România în acest business, având un lanţ de magazine în toată ţara. Este fără precedent!

► Am învăţat că atragem ceea ce suntem, nu ceea ce ne dorim. Am învăţat că e mult mai simplu să lucrezi cu oameni care sunt la locul potrivit decât să încerci să construieşti ceva ce lipseşte. Oamenii sunt atraşi de frumos, pentru că aşa am fost creaţi. Această industrie, a emoţiilor împărtăşite, va fi şi în viitor o sursă pentru cei care îşi apreciază prietenii, familia.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.