Povestea omului ce a transformat un mic magazin într-un adevărat imperiu de miliarde de euro, cunoscut în toată lumea.

Autor: Ioana Mihai-Andrei Postat la 17 februarie 2025 1599 afişări

Povestea omului ce a transformat un mic magazin într-un adevărat imperiu de miliarde de euro, cunoscut în toată lumea.

Povestea lui Mario Prada şi a casei de modă pe care a fondat-o reflectă o călătorie fascinantă de la un mic magazin de articole din piele în Milano până la un brand de lux reconoscut la nivel global. Brandul şi-a câştigat renumele în sfera modei de lux pentru bărbaţi şi femei, inclusiv încălţăminte, genţi de mână, bagaje, articole din piele şi, mai nou, bijuterii.

Spiritul antreprenorial al lui Mario şi preocuparea sa permanentă pentru calitate au stat la baza unei afaceri care avea să depăşească propriile sale aşteptări. Unul dintre pilonii principali pe care a construit afacerea se leagă de materiale fine şi meşteşug precis, iar această abordare a transformat produsele sale în obiecte dorite nu naumai de elita din Milano, ci din întreaga lume. Născut în Milano la sfârşitul secolului al XIX-lea, Mario Prada a pus bazele ca-sei Fratelli Prada în 1913, împreună cu fratele său, Martino.

Primul magazin, deschis în Milano, în Galleria Vittorio Emanuele, vindea articole din piele, genţi de mână, accesorii de călătorie, truse de toaletă, bijuterii, articole de lux şi obiecte rare. Locul ales pentru deschiderea magazinului, Galleria Vittorio Emanuele, simboliza eleganţa şi exclu-sivitatea, oferind fundalul perfect pentru ofertele de lux ale Prada.

Arhitectura sa neoclasică şi interiorul opulent se aliniau perfect cu imaginea Prada de furnizor de produse sofisticate şi atemporale. Alegerea Galleriei ca primă locaţie pentru Prada a evidenţiat simţul pentru marketing al lui Mario Prada, care a valorificat reputaţia pe care Mila-no o avea deja - capitală a modei în Italia - pentru a atrage atenţia aristocraţiei din ţară şi a vizitatorilor de rang înalt. Această decizie a demonstrat abilităţile sale de afaceri, întrucât înţelegea importanţa vizibilităţii într-o piaţă competitivă.

Boutique-ul era ieşit din tipare, la acea vreme, combinând designul de ultimă oră cu tradiţia italiană. Fiecare obiect era realizat manual, Mario Prada insistând să pună calitatea produselor mai presus de orice altceva, conform dsfantijewelry.com. Fraţii au importat, de asemenea, şi valize englezeşti luxoase, extrem de apreciate de elita Italiei şi de aristocraţii călători din întreaga lume.

Accentul pus de Mario Prada pe precizie şi artizanat a făcut ca lucrările sale să iasă rapid în evidenţă. El supraveghea personal fiecare detaliu al procesului de producţie, asigurându-se că fiecare obiect reflecta standardele sale. „Calitatea rămâne chiar şi după ce preţul este uitat”, spunea antreprenorul italian. De fapt, tocmai această atenţie meticuloasă la detalii a pus brandul în atenţia unui grup loial de clienţi din înalta societate milaneză, de la bun început.

În 1919, Prada a primit titlul de Furnizor Oficial al Familiei Regale Italiene. Acest lucru a permis companiei să încor-poreze în logo-ul său stema Casei de Savoia şi designul cu frânghie înnodată.

În timp ce Mario Prada excela în crearea unui brand care rezonează cu aristocraţia şi demnitarii, convingerile sale personale despre afaceri şi rolurile de familie erau adânc înrădăcinate în valori tradiţionale. El credea că femeile nu ar trebui să lucreze în afacerea de familie şi nu le-a permis să se implice în companie. Această credinţă reflecta atitudinile conservatoare predominante în Italia începutului de secol XX, unde tradiţiile patriarhale dominau frecvent afacerile de familie. 

Ironia a făcut ca, după moartea lui Mario în 1958, conducerea companiei să treacă la fiica sa, Luisa Prada, întrucât fiul său nu avea niciun interes pentru afacere. Numirea acesteia a marcat o schimbare semnificativă, întrucât Luisa nu doar că a păstrat viziunea tatălui său asupra excelenţei, dar a reuşit să depăşească şi provocările economiei Italiei postbelice. Luisa a condus compania timp de aproape douăzeci de ani, conform Wikipedia, iar fiica acesteia, Miuccia Prada, s-a alăturat companiei în 1970, preluând în cele din urmă conducerea de la mama sa în 1978; în prezent, ea este head designer, iar funcţia de CEO este deţinută de Andrea Guerra. Compania a avut în 2023 venituri de 4,7 mld. euro, şi venit operaţional de peste 1 mld. euro, şi 14.876 angajaţi.  

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Capitalistul săptămânii,
Mario Prada

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.