Povestea româncei care a creat un brand internaţional de lux, ce se luptă cu giganţi cu afaceri de miliarde
100 Cele mai puternice femei din business. Amalia Săftoiu, Antreprenor, fondator, Ami Amalia
Cifră de afaceri (2023): 5,9 mil. lei
Număr de angajaţi: 20
Biografie:
Amalia Săftoiu este fondatoarea brandului AMI AMALIA, un brand internaţional de tricotaje sustenabile de lux, cu propriile fabrici de tricotaje în Oradea şi Deva. După 15 ani în proiecte internaţionale Amalia Săftoiu a pornit acest proiect în 2017, din pasiune pentru fire naturale şi tricotaje, dor de Transilvania şi din dorinţa de a arăta că „Made in Romania” poate reprezenta calitate pe plan internaţional. Amalia are un master în drept internaţional de la Universitatea din Oslo şi un master executiv în managementul energiei de la BI Oslo, ESCP Paris şi IFP Paris. A locuit şi lucrat în SUA, EAU, Azerbaidjan, Norvegia, Kazahstan, Rusia şi România.
► Acum 20 de ani eram la al treilea proiect internaţional, în Baku (Azerbaidjan), şi îmi doream să continuu să lucrez într-o multinaţională şi să descopăr cât mai multe ţări şi cât mai multe profesii legate de managementul proiectelor internaţionale. Eram fascinată de negocierea şi managementul contractelor internaţionale şi îmi doream mult să fac acest lucru pentru mai mulţi ani. Şi aşa a fost pentru încă zece ani.
► Până în 2001 nu aveam nicio intenţie sau prospect de a lucra într-o multinaţională în alte ţări - mă pregăteam sa devin jurist, descoperind în acelaşi timp schimbările pe care perioada de după Revoluţie le producea în parcursurile tradiţionale de cariere sau de meserii. Din 2001 a început o perioada plină din energie, din viaţa mea, cu multe proiecte frumoase în ţări interesante, cu multă muncă şi disciplină. M-a ajutat mult să fiu receptivă la nou, să învăţ lucruri noi, să nu mă gândesc prea mult la dezavantajele cu care plecam în lume dintr-o ţară prea recent „postcomunistă” şi să am încredere în mine.
► Mi-ar plăcea mult să văd, în următorii ani, Bucureştiul şi alte oraşe din România că îşi ating potenţialul, că ajută antreprenorii iubitori de frumos să crească. Dacă ultimii ani ne-au învăţat ceva este că trebuie să acceptăm că lucrurile neprevăzute se întâmplă mult mai des, mult mai repede. 2024 este un an cu alegeri care pot afecta atât de mult viaţa noastră, este greu să ai planuri. Da, este bine şi toţi avem planuri, şi viziune, şi dorinţe, speranţe, dar avem nevoie să ne păstrăm agilitatea în business în aceşti ani.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro