Povestea unei afaceri începute de doi tineri după ce au fugit din oraş de frica pandemiei, şi dezvoltată cu ajutorul bunicilor chiar în curte lor
O întâmplare fericită, într-un context nefericit. Aşa s-ar defini povestea iniţiată de Corina Matu şi logodnicul ei, Constantin Hodorogea, sub numele Legume verzi. În martie 2020, când pandemia a început să facă ravagii, s-au mutat din Bucureşti la părinţii ei, în localitatea Băleni din judeţul Dâmboviţa. Ce a urmat?
Am constatat atunci că părinţii mei se află în imposibilitatea de a-şi comercializa legumele la pieţele publice, dar şi un interes crescut pentru legume proaspete din partea prietenilor noştri din Bucureşti. Aşa că am făcut ce ştiam mai bine, am început să construim împreună cu o parte dintre prietenii noştri o pagină de Facebook, mai apoi un website, iar astfel am început să facem livrări la domiciliu”, povesteşte Corina Matu.
În toată perioada stării de urgenţă, au avut cereri consistente din partea celor care tânjeau după legume proaspete, cultivate la ţară. Aceia i-au recomandat mai departe. Problema a venit însă la sfârşitul perioadei de stare de urgenţă, când numărul comenzilor a scăzut dramatic, odată cu posibilitatea oamenilor de a ieşi din case fără atât de multe restricţii şi a căuta alte resurse de aprovizionare.
„De aceea, ne-am afiliat cu un producător de miere şi unul de fructe. Astfel, povestea noastră continuă.”
Treptat, toată familia s-a implicat în afacere şi face echipă bună, mai ales că fiecare vine cu un background diferit. Corina Matu are experienţă în HR şi employer branding, lucrând în paralel la o companie IT. Constantin Hodorogea a lucrat într-o agenţie de marketing, iar în paralel este consultant şi mai deţine o companie de ilustraţii 3D. Ei doi se ocupă de stocuri, vânzări şi marketing.
Li se adaugă Toader Matu, Elena Matu, Iulia Matei şi Eugen Matei, adică producătorii locali de legume, responsabili atât de producţie, cât şi de împachetare şi livrare.
„În plus, îi avem şi pe cei doi bunici, fără de care nu am fi reuşit să cucerim inimile clienţilor noştri.”
Cum le-au cucerit? E simplu: lobodă, spanac, ţelină, ardei, mere, pere, fasole, gutui, vinete – de toate pentru toţi se găsesc în magazinul online Legume verzi, cu preţuri de la 1 leu la 15 lei, în funcţie de produs.
„Investiţiile majore se duc în producţie, având în vedere că iniţial acest model de business nu a fost gândit ca fiind dedicat pentru comerţul online, nu putem estima la cât s-au situat. Acum ne aflăm într-un moment de planificare a culturilor de anul viitor şi de recoltare a culturilor de anul acesta. Ne propunem să avem o varietate şi mai mare a produselor şi să lucrăm la modul de împachetare a legumelor. Ne dorim să fim mai prietenoşi cu natura şi să folosim mai multe ambalaje biodegradabile.”
Clienţii care cumpără de la Legume verzi sunt, în mare parte, mămici cu copii care abia au început diversificarea, persoane care îşi doresc să aibă un stil de viaţă mai sănătos, oameni cu alimentaţie vegană sau vegetariană, dar şi multe alte persoane care vor să mănânce legume şi fructe autentice, cu gust.
Corina Matu şi Constantin Hodorogea, fondatori Legume verzi: „Ne propunem să avem o varietate şi mai mare a produselor şi să lucrăm la modul de împachetare a legumelor. Ne dorim să fim mai prietenoşi cu natura şi să folosim mai multe ambalaje biodegradabile.”
„Aceştia ne aleg pentru că nu folosim pesticide sau alte substanţe de creştere a plantelor şi pentru că vor să ne susţină. Iar asta ne face să continuăm acest proiect.”
Vânzările se fac exclusiv prin intermediul platformei online Legume verzi, fiind livrate la domiciliul clienţilor în fiecare miercuri şi sâmbătă, pornind din satul Băleni-Sârbi, judeţul Dâmboviţa, acolo unde familia Matu scrie propria poveste în agricultură de mai bine de 50 de ani.
Izvorul ideilor de business nu seacă niciodată, iar asta o demonstrează atât noile, cât şi vechile generaţii de antreprenori. Ziarul Financiar a pornit în căutare de idei proaspete de afaceri, într-un proiect susţinut de Banca Transilvania, menit să pună în lumină spiritul antreprenorial al României de astăzi. Găsiţi mai jos o selecţie de businessuri pornite de la zero şi mai multe proiecte similare pe platforma www.zf.ro/afaceri-de-la-zero.
CarsX Garage – atelier auto (Arad)
Fondator: Lucian Pavel
Investiţie iniţială: 30.000 de euro
Cifră de afaceri în 2019: 224.000 de lei (47.200 de euro)
Prezenţă: Arad
Woot – platformă ce reuneşte clienţii cu firmele de curierat (Bucureşti)
Fondatori: familia Berendea
Investiţie iniţială: 140.000 de euro
Cifră de afaceri estimată pentru 2020: 500.000 de euro
Prezenţă: online
Ateliereonline.ro – platformă de ateliere pentru copii (Bucureşti)
Fondatoare: Ioana Grigore şi Dora Mache
Investiţie iniţială: 5.000 de euro
Cifră de afaceri estimată pentru primul an de activitate: 60.000-70.000 de euro
Prezenţă: online
New spot – două magazine de cafea (Bucureşti)
Fondator: Adrian Ciulacu
Investiţie iniţială: 15.000 de euro
Cifră de afaceri în 2019:
22.000 de lei (4.700 de euro)
Prezenţă: Piaţa Iancului şi Piaţa Sudului din Bucureşti
Golden Pigs – brand de puşculiţe (Cluj-Napoca)
Fondator: Cristian Tomescu
Investiţie iniţială: 20.000-25.000 de euro
Cifră de afaceri în 2019: 30.000-35.000 de euro
Prezenţă: site-ul propriu, eMag, Amazon
Terrawell – magazin online cu produse fără plastic (Cluj-Napoca)
Fondatoare: Raluca Răileanu
Investiţie iniţială: 3.000 de euro
Cifră de afaceri estimată pentru 2020: 150.000 de lei (31.600 de euro)
Prezenţă: online
Envy Design – birou de arhitectură (Timişoara)
Fondator: Octavian Neagu
Investiţie iniţială: 15.000 de euro
Prezenţă: naţională şi internaţională
Dandelion – atelier de producţie corturi de joacă şi accesorii pentru copii (Bucureşti)
Fondatoare: Andreea şi Adina Bucoveanu
Investiţie iniţială: 50.000 de euro
Cifră de afaceri în 2019:
39.000 de euro
Prezenţă: online
Maigre – atelier de creaţie rochii de ocazie (Drobeta Turnu Severin)
Fondatoare: Roxana Purcaru
Investiţii: 10.000 de euro
Cifră de afaceri în 2019:
80.000 de euro
Prezenţă: online, un showroom în Bucureşti
Racketpal – aplicaţie pentru oamenii care vor să găsească parteneri de sport (Londra)
Fondatori: Robert Rizea şi Bogdan Demeny
Investiţie iniţială: 35.000 de lire (38.500 de euro)
Prezenţă: online
ZF şi Banca Transilvania au lansat PROIECTUL AFACERI DE LA ZERO, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero. În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro