Povestea unei emigrante care a reuşit ceea ce majoritatea oamenilor doar visează. A construit de la zero o afacere de milioane de dolari pe care a vândut-o cu jumătate de miliard de dolari
Pentru Toni Ko, antreprenoriatul a devenit un stil de viaţă. O dovedeşte multitudinea de businessuri lansate, inclusiv un brand de cosmetice cunoscut la nivel internaţional, astăzi parte din portofoliul gigantului L’Oreal.
Toni Ko s-a născut în 1973 în Daegu, Coreea de Sud. Pe când avea 13 ani, familia ei a emigrat în Statele Unite, unde Ko şi-a petrecut o mare parte din anii adolescenţei lucrând alături de părinţii săi în industria cosmeticelor. Ulterior, ea a decis chiar să renunţe la studiile urmate în cadrul Glendale Community College pentru a se dedica acestui domeniu, deşi recunoaşte că, iniţial, mutarea peste graniţe a reprezentat o perioadă dificilă, mai ales în lipsa cunoştinţelor de limbă engleză. În 1999, antreprenoarea a decis să pună în practică cunoştinţele acumulate înfiinţând propriul business, NYX Cosmetics, numit astfel după zeiţa grecească Nyx.
Încă de la început, afacerea, pornită cu o investiţie de 250.000 de dolari primiţi de la mama ei, s-a dovedit un succes, înregistrând în primul an de activitate venituri de 4 milioane de dolari. O strategie pe care fondatoarea a ales să se axeze a fost reprezentată de parteneriatele cu diverşi creatori de conţinut din mediul online. Planul său a fost să comercializeze produse premium la preţuri accesibile, o nişă neacoperită suficient la acea vreme, primul produs lansat de companie având un preţ de sub doi dolari.
La cinci ani distanţă, Toni Ko s-a hotărât să vândă compania către gigantul L’Oreal, într-o tranzacţie estimată la jumătate de miliard de dolari. Din cauza unei clauze contractuale, ea nu a mai putut pune, imediat după vânzare, bazele altei companii de cosmetice, însă nu a renunţat la antreprenoriat. Astfel, în primăvara anului 2016, a lansat un brand de ochelari de soare, Perverse Sunglasses, nume schimbat ulterior în Thomas James LA. Businessul îşi desfăşoară activitatea exclusiv online, după ce încercarea de a funcţiona prin unităţi fizice s-a dovedit un eşec.
După ce a vândut şi această a doua afacere, ea a lansat Butter Venture, al cărei CEO este în prezent, companie care investeşte cu preponderenţă în start-up-uri lansate de femei. În toamna anului 2019, după ce clauza stabilită cu L’Oreal a fost ridicată, Ko a anunţat lansarea unei noi companii axate pe zona de beauty – Bespoke Beauty Brands (BBB), prin intermediul căreia şi-a propus să comercializeze, alături de diverse vedete, designeri şi influenceri, branduri de cosmetice. Toni Ko are o avere estimată de Forbes la 260 de milioane de euro şi trăieşte în prezent în Los Angeles.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro