Previziuni 2024: Julien Ducarroz, CEO, Orange România
Elemente cheie 2023
Pentru companie:
• Orange România contribuie an de an la construcţia ”autostrăzilor digitale” ale României, care conectează oameni, companii şi administraţii publice, rolul său fiind esenţial pentru dezvoltarea unei societăţi digitale. În cei 26 de ani de activitate pe piaţa locală, am investit peste 4,6 miliarde de euro, din care 600 de milioane de euro în licenţe de spectru radio, şi investim anual 200 milioane de euro în reţele. Eforturile de extindere a reţelei au continuat în 2023. În primul rând, am adus românilor cel mai rapid mai rapid internet mobil, cu viteze de până 1,5 Gbps, comparabile cu fibra, prin reţelele noastre mobile 5G, prezente deja în 38 de oraşe. 5G va fi, de altfel, în prim-plan pentru noi şi în 2024: ne propunem ca un număr din ce mai mare de clienţi să aibă acces la această tehnologie de ultimă generaţie, care face posibile proiecte de intersecţii inteligente, de navigare sigură pe mare ori transmisiuni media live cu o mai mare eficienţă logistică.
• La Orange, zona de inovaţie este în topul priorităţilor noastre. Privim conectivitatea ca pe un ecosistem din care fac parte şi proiectele noastre de susţinere a startup-urilor şi a comunităţii de cercetători. În 2023, în această zonă am avut două borne importante: programul nostru de accelerare Orange Fab a ajuns la 50 de startup-uri, iar în martie am deschis al doilea laborator 5G în Iaşi, în parteneriat cu Universitatea „Gheorghe Asachi” şi Continental România, un hub unde cercetătorii, companiile şi startup-urile îşi pot testa soluţiile 5G. Suntem, totodată, singurul operator român care contribuie în proiectele europene de inovare şi cercetare ce duc la dezvoltarea reţelelor viitorului.
• Tot în 2023 am intensificat acţiunile de responsabilitate socială, în linie cu angajamentul Grupului Orange de a atinge neutralitatea CO2 până în 2040 şi de a face tehnologia digitală un motor al egalităţii de şanse. Nu în ultimul rând, amintesc un important proiect al Fundaţiei Orange: lansarea Orange Digital Center România în Bucureşti. Centrul a primit o finanţare de peste 800.000€ din partea Grupului Orange şi e gândit ca un ”Atelier de şanse” destinat persoanelor care doresc să dobândească noi abilităţi şi competenţe profesionale pentru meseriile digitale ale viitorului.
În domeniu:
• În 2023 industria s-a concentrat şi mai mult pe zona de securitate cibernetică, în contextul creşterii activităţii online şi a sofisticării atacurilor, dar şi pe sectorul inteligenţei artificiale, această tehnologie a viitorului care ne modelează deja prezentul.
• S-a observat şi o intensificare a activităţii din zona de CSR şi a practicilor de sustenabilitate, care au ajuns să urce mult pe scara preocupărilor companiilor din IT&C, ceea ce este îmbucurător. Doar împreună putem atinge obiectivele globale de reducere a impactului asupra mediului, precum decarbonizarea, utilizarea mai multor surse de energie regenerabilă şi durabilă sau folosirea resurselor în mod eficient, prin reutilizare şi reciclare.
Previziuni 2024
Pentru companie:
• În 2024 marşăm pe iniţiative care aduc beneficii clienţilor, cu accent pe investiţii în zona de digital, responsabilitate socială şi B2B. Astfel, vom continua şi în 2024 să investim în infrastructura de reţea, pentru a oferi clienţilor noştri cea mai bună experienţă de conectivitate şi cele mai rapide reţele de fix şi mobil la nivel naţional, cu o atenţie sporită la consumul de energie, la reciclarea şi revalorificarea acumulatorilor uzaţi şi la echipamentele de reţea scoase din uz.
• Iar aici mă voi opri în mod special la zona de responsabilitate socială, căci la Orange continuăm să integrăm sustenabilitatea în tot ceea ce facem. Programul de economie circulară “Re” – Reparare, Reciclare, recondiţionare şi Recumpărare (Buy-Back), al cărui scop este de a sensibiliza publicul cu privire la impactul telefoanelor mobile asupra mediului, la reciclare şi ideea de a oferi o a doua viaţă echipamentelor, este unul dintre cele mai importante programe prin care Orange încurajează un comportament responsabil. Ne bucură faptul că programul este unul de succes, căci am reuşit să colectăm aproape 400.000 de telefoane în cadrul său, iar acestui rezultat i se alătură acţiunile de plantare a Pădurii “Re”, în parteneriat cu proiectul de voluntariat Plantăm fapte bune în România.
• Şi pentru că sustenabilitatea ţine de fiecare dintre noi, ne vom încuraja şi în 2024 clienţii să facă alegeri sustenabile, acasă şi la birou, ca împreună să putem aduce schimbări pozitive şi semnificative mediului înconjurător.
În domeniu:
• Într-o lume în care suntem bombardaţi de date şi informaţii, este important să ne lăsăm ghidaţi de strategie, nu de trenduri. Da, trebuie să cunoaştem noile tehnologii si să vedem ce ne poate oferi, de exemplu, AI, vedeta anului 2023, dar trebuie să punem lucrurile într-un context care să se potrivească fiecărei companii. În acelaşi timp, plecând de la o nevoie ce necesită rezolvare, trebuie să conştientizăm faptul că adoptarea soluţiilor de conectivitate 5G, de cloud ori de securitate cibernetică reprezintă o prioritate pentru a construi afaceri şi oraşe sustenabile.
• La nivel global, ne confruntăm cu schimbări constante în modelele de business, cu aşteptări crescute ale clienţilor, dar şi cu presiuni geopolitice, care se vor regăsi şi în poza anului viitor. În 2024, va fi esenţial ca operatorii de telecomunicaţii să investească masiv în continuare în infrastructură, pentru a susţine creşterea consumului de video (care stimulează creşterea traficului de date), pentru a trece la 5G şi pentru a adopta noi tehnologii ce vor deservi mai bine clienţii.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro