Un singur abonament pentru toate nevoile pacientului

Postat la 12 decembrie 2022 4961 afişări

Prezente deja de aproape trei decenii pe plan local, abonamentele medicale continuă să câştige teren, din ce în ce mai accelerat, în rândul companiilor şi al angajaţilor acestora, mai ales că aduc un avantaj major în bunăstarea personalului şi în bunul mers al businessurilor: prevenţia. Ce rol joacă MedLife în expansiunea acestei categorii de servicii medicale private şi cum a reinventat abonamentul medical, printr-o abordare 360 a sănătăţii, pentru a răspunde tuturor nevoilor pacientului?

„Încă dinaintea pandemiei, abonamentele medicale erau al doilea cel mai dorit beneficiu extrasalarial, după tichetele de masă, iar includerea acestora în oferta de angajare este deja parte din normalitate”, spune Mirela Dogaru, Director Comercial, MedLife. Potrivit ei, abonamentele au devenit o alternativă complementară sistemului public de sănătate, orientat cu precădere spre tratare, unde cheltuielile pentru prevenţie erau doar 1,4% din cheltuielile de sănătate la nivelul anului 2018, comparativ cu procentul de 2,8%, reprezentând media cheltuielilor destinate serviciilor de prevenţie la nivelul UE.

Mirela Dogaru subliniază că popularitatea abonamentelor medicale se bazează pe utilitatea acestui instrument, care oferă posibilitatea accesării unui număr mare de servicii de prevenţie, într-o reţea extinsă de unităţi moderne, la nivel naţional. „În sine, acordarea unui abonament medical este şi un act de educaţie pentru prevenţie, pe care îl facem în mod constant alături de companii. Progresele pe care le-am făcut au fost accelerate pe fondul pandemiei, care a reprezentat un adevărat «wake up call» pentru companii şi angajaţi.

Acesta a fost momentul în care ei au înţeles, mai bine ca niciodată, cât de importantă e să aibă grijă de sănătatea lor la timp, pentru a evita forme mai grave de boală, şi implicit valoarea acestui instrument.” Totuşi, adaugă ea, chiar dacă vorbim despre o piaţă matură, de un grad de awarenewss ridicat, educaţia pentru adoptarea unui comportament preventiv rămâne o misiune pe termen lung, pentru că înseamnă răsturnarea paradigmei de a merge la doctor în ultima clipă, ce domină sistemul medical românesc de prea mult timp.

Creştere multidirecţională

Deşi abonamentele medicale există pe piaţă de aproape 30 de ani, ultimii 10 ani au marcat o evoluţie accelerată, dictată de dezvoltarea sistemului de sănătate privat, dar şi de traiectoria economiei naţionale. Mirela Dogaru subliniază că în 2021 piaţa abonamentelor medicale s-a ridicat la 140,5 milioane de euro, reprezentând 4,5% din piaţa serviciilor private de sănătate, în creştere cu 13% faţă de 2020, iar la momentul actual, peste 1,8 milioane de români sunt beneficiari ai sistemului de abonamente medicale private. „Aproape 800.000 de angajaţi, din 8.000 de companii, se află în grija medicilor şi asistenţilor MedLife, iar faptul că un număr atât de mare de businessuri ne-au ales ca partener de sănătate ne-a ajutat să ajungem liderul pieţei de abonamente medicale.”

Pe lângă creşterile la nivelul volumului şi al valorii, evoluţia pieţei abonamentelor înseamnă şi diversificarea portofoliului de servicii oferite companiilor. „În ultimii ani, am remarcat un interes tot mai ridicat pentru aceste beneficii în rândul microîntreprinderilor, schimbările din piaţa muncii fiind resimţite în egală măsură sau poate chiar mai mult de către acestea.

De aceea, am creat abonamente medicale dedicate IMM-urilor, cu trei opţiuni de pachete pentru care micile businessuri pot opta.” Totodată, pandemia a redefinit modul în care oamenii au grijă de sănătatea lor, aceştia fiind tot mai preocupaţi de starea lor de bine, care înseamnă nu doar un corp sănătos, dar şi o minte sănătoasă şi un stil de viaţă echilibrat. „Pornind de la această realitate şi de la obiectivul nostru de a contribui în mod continuu la îmbunătăţirea calităţii vieţii pacienţilor, am făcut un pas mai departe, către o abordare 360 a sănătăţii.

Ne-am propus să devenim un furnizor integrat de abonamente de asistenţă medicală preventivă, mişcare şi nutriţie, în completarea serviciilor de diagnostic şi tratament pe care le oferim la nivel naţional şi astfel am creat cel mai complet abonament de sănătate de pe piaţă. Pe lângă consultaţii, screening-uri şi servicii de imagistică acesta include layere noi, cum ar fi cel de wellness, printr-un abonament la sălile de fitness Sweat, asigurarea de sănătate NN Care, precum şi abonament pentru servicii stomatologice la DENT ESTET.”

Potrivit reprezentantei MedLife, cele mai accesate servicii medicale în rândul abonaţilor sunt analizele de laborator şi consultaţiile, acestea fiind, de altfel, cele mai comune investigaţii ce pot fi efectuate în scop preventiv. Dintre analizele de laborator, principalele categorii accesate de abonaţi sunt cele de biochimie, în timp ce, în topul specialităţilor clinice, ginecologia ocupă primul loc, urmată de dermatovenerologie, cardiologie, ORL şi oftalmologie. Alături de controale şi analize, abonaţii apelează şi la servicii de imagistică, cele mai căutate fiind ecografiile, iar într-o pondere mai mică sunt efectuate radiografii, RMN-uri sau CT-uri, aceste investigaţii fiind necesare de obicei în cazul pacienţilor cu o simptomatologie mai complexă. Cea mai activă categorie de pacienţi în rândul abonaţilor MedLife sunt femeile, peste 55% dintre accesări fiind realizate de femei cu vârste cuprinse între 18 şi 50 de ani. Doar în ultimii 5 ani, aproape 200.000 de femei au folosit abonamentul medical pentru prevenţia diferitelor tipuri de cancere sau a unor boli genitale. Acestea au efectuat peste 350.000 de consultaţii ginecologice şi aproape 500.000 de analize de laborator.

Sănătatea angajaţilor, reflectată în rezultatele de business

În ceea ce priveşte impactul pe care abonamentele medicale îl au în performanţa angajaţilor şi, automat, a unei companii, Mirela Dogaru spune că este bine cunoscut faptul că problemele de sănătate ale angajaţilor pot conduce la un număr ridicat al absenţelor, un engagement mai scăzut la locul de muncă, creşterea nivelului de stres, lucruri care afectează în mod direct productivitatea şi generează costuri suplimentare pentru firmă. „Dacă mâine un angajat se îmbolnăveşte, e scos din producţie, iar în perioada în care e absent sau până cel care îl înlocuieşte dobândeşte aceeaşi expertiză, productivitatea companiei scade în lanţ până la nivelul economiei naţionale.” Ea subliniază că impactul financiar al concediilor medicale se poate ridica la sume foarte mari pentru o companie. „De exemplu, pentru o firmă cu 3.000 de angajaţi, impactul poate ajunge la peste 20 de milioane de lei anual, iar pentru o companie cu 7.000 de angajaţi, la peste 61 de milioane de lei anual. De aceea, businessurile care investesc în angajaţi au de până la 11 ori mai puţin impact negativ la nivelul productivităţii, determinate de aceste zile de concedii medicale.” Un alt fenomen cu care se confruntă companiile şi pe care Mirela Dogaru îl menţionează este prezenteismul, adică situaţia în care o persoană merge la muncă, chiar dacă este prea bolnavă sau stresată pentru a putea fi productivă. „Dacă angajaţii vin la muncă, dar condiţia lor fizică nu este suficient de bună pentru a-şi desfăşura activitatea, acest lucru se poate reflecta negativ în rezultatele companiei. Studii realizate la nivel internaţional arată că un angajat aflat într-o condiţie de sănătate nefavorabilă generează o pierdere de 18 zile de muncă şi 40% dintre cei aflaţi într-o astfel de situaţie interacţionează mai puţin cu taskurile.” Aşadar, notează ea, o afacere sănătoasă şi un profit sănătos înseamnă în primul rând o echipă sănătoasă. „Grija pentru sănătatea angajaţilor se dovedeşte a fi o realitate din piaţa muncii, nu doar un slogan din strategia de employer branding. Atunci când oamenii se simt bine, atât din punct de vedere fizic, dar şi emoţional, ei sunt mai implicaţi, creativi şi productivi, reuşind să contribuie prin munca lor la îndeplinirea obiectivelor setate.” Cât priveşte domeniile în care e nevoie ca organizaţiile să ofere abonamente medicale angajaţilor, ea subliniază că acestea au aplicabilitate indiferent de profilul de activitate al unei companii, căci fiecare industrie are asociate anumite boli profesionale. „Indiferent că vorbim de corporaţii unde se efectuează preponderent muncă de birou, fabrici unde angajaţii sunt implicaţi în producţie, sau mici întreprinderi, axate pe servicii, abonamentele medicale rămân un instrument util, cu o adresabilitate largă prin gama complexă de servicii medicale pe care pacienţii le pot accesa în scop preventiv. În cadrul MedLife, colaborăm cu firme din domenii de activitate foarte diverse, precum IT, banking, HoReCa, retail, telecomunicaţii, transport şi curierat, agricultură, comerţ, textile industria mobilei şi nu numai.”

În încheiere, Mirela Dogaru clarifică diferenţa dintre abonamentele medicale şi asigurările medicale. Astfel, „abonamentul medical şi asigurarea de sănătate sunt două produse complementare prin care un angajator poate avea grijă de sănătatea echipei sale. Abonamentul este un instrument de prevenţie, care oferă acces la o gamă variată de consultaţii, investigaţii şi analize, în timp ce asigurarea e un instrument financiar ce intervine în cazul unor probleme medicale neprevăzute. Abonamentul are grijă să nu te îmbolnăveşti, asigurarea are grijă să ai cu ce să plăteşti intervenţii chirurgicale sau tratamente costisitoare şi neaşteptate.”

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Brand Story,
pacienti,
medici,
sanatate,
analize

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.