Afacerile din comerţ, principalul indicator pentru consumul privat, au crescut în S1/2024 cu 8,1% an/an, sustinute în principal de vânzările de produsele nealimentare şi de carburanţi
Cifra de afaceri din comerţul cu amănuntul, cel mai important indicator pentru consumul privat, a marcat în primele şase luni ale anului o creştere de 8,1% ca serie brută, faţă de perioada similară a anului trecut, pe fondul creşterilor înregistrate la vânzările de produse nealimentare cu 13%, la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate cu 5,5%, şi la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun cu 3,9%, arată datele transmise marţi de Institutul Naţional de Statistică (INS).
În luna iunie, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul, cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete, a crescut cu 9,4%, serie brută, comparativ cu luna iunie 2023, ca urmare a creşterilor înregistrate la vânzările de produse nealimentare cu 11,9%, la vânzările de produse alimentare cu 6,2% şi la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate cu 9,7%.
Raportat la luna mai 2024, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul, cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete, a crescut, pe ansamblu, cu doar 0,9%, serie brută, comparativ cu luna precedentă. Comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate au crescut cu 5,7%, în timp ce vânzările de produse nealimentare au crescut cu doar 0,3%. La vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun s-a înregistrat o scădere de 0,8%.
(Sursa tabel: INS)
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro