Agenţiile de publicitate din SUA îşi vor banii înapoi de la Youtube în urma unor suspiciuni că anunţurile nu au fost afişate corect pe platformă. „Acesta este un eşec sistemic al Google şi YouTube de a avea o supraveghere adecvată şi de a-şi aplica politicile”

Autor: Valeriu Dănilă Postat la 29 iunie 2023 36 afişări

Agenţiile de publicitate din SUA îşi vor banii înapoi de la Youtube în urma unor suspiciuni că anunţurile nu au fost afişate corect pe platformă. „Acesta este un eşec sistemic al Google şi YouTube de a avea o supraveghere adecvată şi de a-şi aplica politicile”

Agenţiile din industria de publicitate cer rambursări semnificative de la YouTube în urma unor noi cercetări care sugerează că milioane de reclame de pe platforma video ar fi ascunse utilizatorilor în moduri care încalcă politicile Google, scrie Financial Times.

Adalytics, un grup de analiză a reclamelor digitale, a efectuat cercetări asupra sistemului „TrueView” al YouTube, prin care cei peste 2 miliarde de utilizatori ai platformei pot sări peste vizionarea unei reclame după cinci secunde.

Au fost găsite „sute de mii de site-uri web şi aplicaţii” în care aceste reclame sunt redate imperceptibil în fundal, fără sunet şi în buclă automată. Aceasta pare a fi o modalitate de a evita ca spectatorii să observe videoclipurile, astfel încât anunţurile să nu fie omise, însă strategia încalcă termenii Google.

Anunţurile ar trebui să fie redate „in-stream”, ceea ce înseamnă că utilizatorii ar trebui să le vadă „înainte, în timpul, sau după ce au vizionat şi alte clipuri pe YouTube”. Însă, Adalytics a descoperit că mii de anunţuri TrueView au fost plasate „în afara fluxului”, ascunse în porţiuni ale unui site web unde spectatorii au avut puţină sau nicio interacţiune cu reclama.

Joshua Lowcock, global chief media officer la UM, o agenţie de publicitate cu sediul în New York, a declarat că se aşteaptă ca YouTube să investigheze problema şi să ramburseze banii agenţiilor de publicitate afectate. Adalytics a creat o asemenea listă, care include zeci de mărci de top precum JPMorgan Chase şi Johnson & Johnson, precum şi US Department of Health & Human Services.

„Acesta este un eşec sistemic al Google şi YouTube de a avea o supraveghere adecvată şi de a-şi aplica politicile”, a spus Lowcock. „Google trebuie să aibă parte de un audit independent şi în cazul confirmării suspiciunilor să ramburseze banii”

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
SUA,
Youtube,
agentii de publicitate,
Google

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.