Alin Burcea, noul preşedinte al Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism: „Este necesară înfiinţarea a două fonduri de garantare pentru biletele de avion şi pentru agenţiile de turism“

Autor: Miruna Diaconu Postat la 16 aprilie 2024 113 afişări

Alin Burcea, fondatorul turoperatorului Paralela 45, a fost ales preşedintele Asociaţiei Naţionale a Agenţiile de Turism, poziţie ocupată înainte de Dumitru Luca, administratorul agenţiei de turism Corali.

Alin Burcea, noul preşedinte al Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism: „Este necesară înfiinţarea a două fonduri de garantare pentru biletele de avion şi pentru agenţiile de turism“

Prin înfiinţarea fondului de garantare a biletelor de avion, va fi colectată o taxă de 1 euro de la fiecare pasager care aterizează în România.

Alin Burcea, fondatorul turoperatorului Paralela 45, a fost ales preşedintele Asociaţiei Naţionale a Agenţiile de Turism, poziţie ocupată înainte de Dumitru Luca, administratorul agenţiei de turism Corali. Alin Burcea a mai condus ANAT-ul în trecut. Noul preşedinte spune că unul din planurile sale este de a lucra la proiectul pentru înfiinţarea a două fonduri de garantare pentru biletele de avion, în cazul în care operatorii aerieni intră în faliment, şi a agenţiilor de turism, pentru a despăgubi turiştii în cazul în care o agenţie de turism va intra în faliment.

Odată cu căderea Blue Air, mulţi pasageri care aveau bilete achizi­ţio­nate la compania aeriană şi agen­ţiile de turism care lucrau cu ope­ratorul nu şi-au mai recuperat banii.

Un fond de garantare ar putea despăgubi turiştii şi agenţiile de turism în cazul falimentului unei companii aeriene.

„Există în cinci ţări europene un astfel de model. Noi ne-am uitat la modelul danez. Prin înfiinţarea fondului de garantare, se va colecta de pe fiecare aeroport din România 1 euro de la fiecare pasager care aterizează în România. Fondul Naţional de Garantare a Creditelor pentru IMM-uri ar putea prelua colectarea acestor bani“, spune Alin Burcea.

Un al doilea fond de garantare ar fi cel pentru falimentul agenţiilor de turism. Agenţiile de Turism sunt obligate prin lege să încheie o asigurare în caz de faliment, însă Alin Burcea spune că sumele pierdute sunt, de multe ori, mai mari decât sumele asigurate, astfel că păgubiţii nu îşi recuperează toţi banii.

Anual, există cazuri de agenţii de turism care intră în incapacitate de plată, ceea ce face ca turiştii ce au achiziţionat pachete de vacanţă de la aceşti operatori să nu îşi mai poată recupera banii sau să mai plece în vacanţe.

Alin Burcea îşi doreşte ca din guvernul ce va fi format după alegerile din acest an să facă parte o autoritate naţională pentru turism, o instituţie care s-ar ocupa exclusiv de acest domeniu.

„Nu vom reuşi să avem un minister a turismului, dar ar fi bine să existe o autoritate a turismului, care să fie în subordinea prim-ministrului. Ministerul Economiei, în subordinea căruia se află şi turismul, este prea mare şi e greu să se ocupe de toate problemele turismului. Vom face demersuri pe lângă toate partidele ca să aibă în vedere înfiinţarea autorităţii naţionale de turism“, mai spune Burcea.

Noul preşedinte al ANAT îşi doreşte ca în timpul mandatului său să facă toate demersurile necesare, în limita a ceea ce ar putea face o asociaţie patronală, pentru creşterea bugetului de promovare turistică alocat de minister. În bugetul Ministerului Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului pe 2024 este prevăzuta suma de 3 milioane de lei pentru marketing şi promovare turistică. Alin Burcea spune că a iniţiat discuţii cu Radu Oprea, ministrul economiei, pentru a mări acest buget la 10 milioane euro de anul viitor, adică aproape 50 milioane lei, de 16 ori mai mare decât cel de anul acesta.

Acestea sunt câteva dintre temele pe care le are în vedere Alin Burcea în mandatul pe următorii doi ani. O parte din aceste teme care ţin de situaţia turismului românesc sunt deja discutate în spaţiul public de câţiva ani, fără să existe măsuri concrete, în special luate de decidenţii politici.

Turismul local generează sub 6% din PIB-ul naţional, iar pentru a schimbat situaţia turismului românesc este necesară o reală colaborare între mediul privat şi instituţiile statului.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.