Andreea Minuţă, Regina Maria: „Presiunile asupra bugetelor personale vor continua şi după perioada sărbătorilor.” Cum pot abonamentele medicale să ajute la economisire?
Cheltuielile din perioada sărbătorilor de iarnă sunt, întotdeauna, o provocare, dar cu atât mai mult într-o perioadă de instabilitate economică, incertitudine politică şi preţuri în creştere, aşa cum este cea pe care o traversăm în prezent. Există, însă, soluţii prin care angajatorii le pot da o mână de ajutor propriilor angajaţi, şi nu doar prin oferirea unor prime de Crăciun, explică Andreea Minuţă, Director Executiv, Divizia de Abonamente Regina Maria.
Sărbătorile de iarnă se desfăşoară, în acest an, într-un context socio-politic diferit faţă de ce ne-am fi aşteptat, poate, în urmă cu câteva luni. Care sunt semnalele din piaţă în ceea ce priveşte acest final de an?
Andreea Minuţă: Cu toţii suntem conştienţi că perioada prin care trecem nu este una ideală, din niciun punct de vedere, mai ales că inflaţia ne afectează, deja, de multe luni, fără a mai pune la socoteală contextul socio-politic curent. Acest lucru creează, inevitabil, presiune asupra bugetului personal şi, implicit, asupra celui stabilit pentru sărbătorile de iarnă – un moment din an dedicat timpului petrecut alături de cei dragi şi, tradiţional, cadourilor pe care ni le oferim unii celorlalţi. De altfel, vedem încă din luna noiembrie diverse sondaje de opinie care relevă puternic acest trend.
De exemplu, o cercetare realizată de o bancă digitală la începutul lunii noiembrie indica faptul că circa 28% dintre români intenţionau să cumpere cadouri de Crăciun cu prilejul Black Friday, pentru a profita de reduceri. Pentru majoritatea, cheltuielile de sărbători sunt planificate între 500 – 1.000 lei sau chiar sub suma de 500 lei.
În pofida acestor statistici, care reflectă o situaţie incertă, am constatat, de-a lungul timpului, un aspect îmbucurător, care s-a menţinut şi în 2024: vedem că românii aleg să investească şi în sănătate cu ocazia perioadelor de reduceri şi a sărbătorilor. Sunt momente prielnice pentru ca abonaţii care se află deja în reţeaua noastră să achiziţioneze abonamente şi pentru membrii de familie, la preţuri avantajoase, dar şi pentru ca românii care nu au un astfel de beneficiu oferit de angajatorul lor să opteze pentru pachete de abonament individuale, achiziţionate direct din shop-ul Regina Maria, care să le răspundă nevoilor de prevenţie. Înregistrăm creşteri de la un an la altul în aceste perioade şi anticipăm că tendinţa se va menţine pe termen lung, având în vedere că din ce în ce mai mulţi români conştientizează cât de importantă este starea lor de sănătate şi că au un rol activ în menţinerea acesteia.
Semnalele pe care le primim de mai mulţi ani din partea angajatorilor din România reprezintă, pentru noi, un motiv de optimism.
Prin urmare, consider că este foarte important să ne menţinem o atitudine realist optimistă, fără a ne concentra exclusiv pe aspectele negative. Trebuie să rămânem conştienţi că schimbările în bine şi tendinţele pozitive pe care le-am văzut luând amploare, de-a lungul timpului, la nivelul societăţii noastre se vor menţine în pofida unor destabilizări de moment. De exemplu, semnalele pe care le primim de mai mulţi ani din partea angajatorilor din România - din ce în ce mai mulţi dintre ei manifestând o grijă autentică pentru propriii angajaţi şi starea de sănătate a acestora, pe care o exprimă prin oferirea de beneficii extrasalariale medicale, aşa cum sunt abonamentele - reprezintă, pentru noi, un motiv de optimism. Mai mult decât atât, prin natura lor, abonamentele medicale schimbă treptat atitudinea românilor dintr-un comportament pasiv în unul proactiv în ceea ce priveşte sănătatea lor - acesta este un aspect pozitiv care reprezintă direcţia firească spre care ne îndreptăm şi care, în viitor, va deveni, considerăm, normalitatea.
Ce soluţii au angajatorii pentru a-şi susţine echipele în această perioadă, din punct de vedere financiar?
Andreea Minuţă: Cu siguranţă vor fi companii care vor oferi prime de Crăciun angajaţilor lor – cel puţin cele care îşi vor permite să facă acest lucru, pentru că, din păcate, contextul financiar dificil afectează şi firmele, indiferent de domeniu. Aceasta, însă, este doar o soluţie punctuală. În realitate, presiunile asupra bugetelor personale vor continua şi după perioada sărbătorilor şi, în acest context, companiile se orientează către un sprijin financiar pe termen lung, aşa cum este abonamentul medical.
Presiunile asupra bugetelor personale vor continua şi după perioada sărbătorilor, aşadar companiile se orientează către un sprijin financiar pe termen lung, aşa cum este abonamentul medical.
Deşi această asociere poate părea neobişnuită, în realitate abonamentele medicale joacă un dublu rol - ele susţin economisirea atunci când vorbim de cheltuieli cu sănătatea, alături de dezvoltarea comportamentului preventiv menţionat anterior. Acest rol al economisirii este determinat de faptul că oferă accesul, gratuit sau cu reduceri semnificative, la un întreg ecosistem medical. Calculele noastre, publicate recent şi în studiul „Health of the Nation” lansat în luna octombrie, ne arată că 100 lei investiţi lunar de angajator, în medie, se traduc în economii anuale de 3.500 lei, în medie, pentru un abonat Regina Maria – vorbim de o sumă de 3 ori mai mare decât investiţia totală a angajatorului şi care, până la urmă, este importantă în bugetul personal, fiind aproape de un salariu minim brut pe economie. În ultimul an, abonaţii noştri au economisit #peabonament o sumă totală de aproape 300 milioane de euro - suma reprezintă valoarea serviciilor accesate la preţ de listă.
Rolul principal al abonamentelor rămâne, bineînţeles, cel de susţinere puternică a prevenţiei. Datele ne arată că un abonat merge la medic de 7 ori pe an, în medie, aproximativ de 3 ori mai mult faţă de un pacient fără abonament. Abonaţii noştri nu doar că sunt mai conştienţi şi mai informaţi în ceea ce priveşte sănătatea lor, dar şi dezvoltă, mai departe, în rândul familiei şi al cercului de prieteni, mersul proactiv la medic.
100 lei investiţi lunar de angajator, în medie, se traduc în economii anuale de 3.500 lei pentru un abonat Regina Maria.
Cum arată portofoliul abonamentelor Regina Maria în acest moment şi ce tendinţe anticipaţi pentru anul următor?
Andreea Minuţă: Ne apropiem de 1 milion de abonamente în cadrul reţelei, iar în portofoliul nostru se află, deja, peste 13.000 de parteneri din zona corporate şi IMM. Trebuie să spunem că, în ultimii cinci ani, evoluţia a fost una spectaculoasă, iar în ultimii trei am raportat creşteri de peste 20% în fiecare an. De altfel, conform calculelor noastre publicate în studiul „Health of the Nation”, 1 din 5 angajaţi din mediul privat din România are un abonament la Regina Maria.
În ceea ce priveşte tendinţele din perioada următoare pe zona abonamentelor medicale, anticipăm că se vor menţine cele identificate deja în ultima perioadă. Una dintre cele mai importante vizează creşterea numărului abonamentelor complexe - acele pachete premium, care includ nu doar servicii medicale orientate către sănătatea fizică, ci şi servicii de psihoterapie, kinetoterapie, sau, mai nou, chiar servicii de stomatologie. Vedem un număr în creştere al companiilor care optează pentru astfel de abonamente complexe pentru angajaţii lor. De exemplu, dintre partenerii noştri din zona de IT, peste 85% dintre ei oferă pachete premium propriilor angajaţi. Procentul este similar şi în cazul companiilor mici şi mijlocii care au achiziţionat abonamente medicale Regina Maria pentru echipele lor: 85% dintre ele au optat pentru abonamente complexe. În primele luni ale anului 2024, circa 40% din abonamentele aflate în portofoliul nostru sunt premium, cota acestora depăşind-o pe cea a abonamentelor medium.
Circa 40% din abonamentele aflate în portofoliul nostru sunt premium, cota acestora depăşind-o pe cea a abonamentelor medium.
O altă tendinţă importantă, pe care o vedem continuându-se în 2025, este cea a includerii membrilor de familie #peabonament. Angajaţii din companii care beneficiază de un abonament Regina Maria prin intermediul angajatorului pot achiziţiona astfel de pachete şi pentru membrii lor de familie la preţuri preferenţiale, tocmai pentru a aduce această cultură de prevenţie în rândul familiei. În ultimii ani, din ce în ce mai mulţi abonaţi au optat pentru această extindere a beneficiilor. Am remarcat aproape o dublare în numărul de abonamente pentru membrii de familie în ultimii 5 ani, cu o creştere constantă în ultimii 3. Observăm şi o schimbare în achiziţia de abonamente pentru membrii de familie – cele mai mari creşteri se înregistrează în zone de pachete premium. Unul din sectoarele unde acest trend se remarcă puternic este cel al companiilor din domeniul financiar aflate în portofoliul nostru – circa 27% dintre abonaţii veniţi din această zonă sunt membri de familie ai angajaţilor care au primit acest beneficiu de la angajator.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro