Angajaţii Ryanair dezvăluie modalităţile prin care operatorul îşi reduce costurile: „Mi-am plătit uniforma, pregătirea şi masa”
Într-un articol al publicaţiei britanice The Sun, angajaţi ai Ryanair descriu condiţiile draconice impuse de angajatorul irlandez.
Potrivit însoţitorilor de zbor citaţi de The Sun, ei ar fi supuşi la pedepse disciplinare dacă nu întâmpină anumite ţinte de vânzări şi sunt deseori încurajaţi să îi convingă pe pasageri să facă achiziţii în timpul zborului.
Luna trecută, Sun Online a descris cum membrilor echipajului unei aeronave Ryanair li s-a impus să vândă cel puţin opt bilete răzuibile în fiecare zi, altfel vor fi sancţionaţi. Într-o notă informativă publicată de echipaj în luna martie, un supraveghetor avertiza: „Dacă aceiaşi membri ai echipajului nu îşi îndeplinesc ţintele zilnice de vânzări, se vor întâlni cu supervizorul lor şi vor fi întreprinse acţiuni în acea direcţie.”
Un purtător de cuvânt al Ryanair a declarat: „Nu există presiunea de a face vânzare la bordul aeronavelor”. Membrii echipajului sunt recompensaţi să vândă produse auxiliare la bordul aeronavelor cu bonusuri de vânzare.”
Membrii echipajului au mai declarat că sunt angajaţi prin intermediul unor agenţii externe de recrutare, lucru care se traduce prin faptul că au contracte cu zero ore lucrătoare, fără siguranţa legată de cât de mult sau cât de puţin muncesc. Un pilot a declarat pentru publicaţia The Mirror: „Salariul de început este foarte scăzut prin comparaţie cu cel practicat în cadrul altor companii aeriene şi creşte pe măsura numărului de ore de zbor. Există o problemă care ţine de ţiguranţă fiindcă dacă eşti căpitan sau prim-ofiţer pe un astfel de contract, te încurajează să mergi la muncă indiferent dacă eşti bolnav, de pildă, fiindcă vrei să fii plătit în continuare.”
Un însoţitor de zbor a declarat pentru forumul dedicat carierei al Indeed: „Când eşti la sol nu eşti plătit, astfel că, în perioada unei greve, când te afli în aeronavă la sol, împreună cu pasagerii nemulţumiţi, nu eşti plătit pentru această muncă.”
„Întoarcerile nu sunt plătite - totuşi trebuie să faci igienizarea, controalele de securitate, îmbarcarea şi coborârea din aeronavă şi nu eşti plătit pentru această muncă.”
Un purtător de cuvânt al Ryanair a declarat, ca răspuns la aceste informaţii: „Însoţitorii de zbor câştigă până la 35.000 de euro şi au parte de mări salariale, promovări rapide şi o securitate a locului de muncă de neegalat, într-o perioadă în care alţi operatori aerieni renunţă la angajaţi şi taie salarii”.
Personalul navigant şi piloţii s-au plâns jurnaliştilor britanici şi în legătură cu faptul că trebuie să îşi plătească propria pregătire - cu un cost de 2.000 de lire sterline pentru însoţitorii de zbor şi de 30.000 de lire sterline pentru piloţi. Un însoţitor de zbor a declarat pe forumul de carieră Indeed: „Mi-am plătit uniforma, pregătirea şi masa”
„Nu este adevărat; personalul navigant primeşte o alocaţie anuală pentru uniforme de până la 450 de euro”, au răspuns reprezentanţii comapniei.
Potrivit angajaţilor citaţi de The Sun, una dintre modalităţile prin care Ryanair reuşeşte să îşi crească profitul este prin reducerile costurilor de curăţenie. Un pilot a pretins că operatorul aerian nu îşi curăţă nici echipamentele din cockpitul aeronavelor. „Compania încearcă să economisească atât de mult că nu curăţă nici măcar interiorul cockpitului avionului. Acest lucru are implicaţii serioase - dacă unul dintre piloţi, de pildă, face o toxiinfecţie alimentară, ar putea exista probleme serioase cu zborul. Totodată, aeronavele sunt curăţate o dată pe zi - inclusiv toaletele.”
Un purtător de cuvânt al Ryanair a declarat: „Acest lucru nu este adevărat. Toate aeronavele Ryanair sunt curăţate riguros de profesionişti la finalul fiecărei zile, în linie cu standardele industriei.”
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro