ANPC câştigă definitiv în instanţă în faţa Raiffeisen Bank într-un proces care viza o practică incorrectă a băncii privind dobânzile aplicat clienţilor cu credite în franci elveţieni

Autor: Mircea Nica Postat la 03 martie 2022 100 afişări

ANPC câştigă definitiv în instanţă în faţa Raiffeisen Bank într-un proces care viza o practică incorrectă a băncii privind dobânzile aplicat clienţilor cu credite în franci elveţieni

Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie a soluţionat definitiv cauza prin care se constatau practici comerciale incorecte ale Raiffeisen Bank, potrivit informţaiilor publicate pe site-ul Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC).

“S-a făcut dreptate! Da, am câştigat o lupă importantă pentru consumatorul român! Milioane de euro se vor întoarce în bugetul familiilor acestora!”, a declarant Paul Anghel, director general ANPC. În acest moment, după pronunţarea sentinţei definitive şi rămânerea în vigoare a ordinului emis de ANPC, Raiffeisen Bank trebuie să modifice contractele afectate, emise în perioada 2006-2008 şi să le aducă la nivelul momentului anterior practicii pe care o avea, inclusiv prin emiterea unui nou grafic de rambursare, cu condiţiile contractuale de la momentul semnării acestora.

Raiffeisen Bank nu a informat, în perioada 2006-2008, în prealabil concumatorii despre viitoarele costuri ale produsului financiar, credite în lei, euro şi franci elveţieni, determinând clienţii să ia o decizie de contractare a creditelor, pe care altfel nu ar fi luat-o dacă ar fi cunoscut nivelul la care dobânda avea să crească, respectiv costurile pe care nu le-au putut preconiza.

Acest lucru s-a întâmplat în contextual în care operatorul financiar-bancar cunoştea nivelul dobânzii pe care urma să-l aplice.

Raiffeisen Bank a setat în sistem mărirea automată a dobânzilor, atunci când creditele împlineau un an de la acordare, justificând această practică printr-o clauză introdusă în contract, prin care să-şi justifice majorarea unilaterală a dobânzii. Ordinul emis de ANPC a fost emis ca urmare a unui control realizat în 2017, din cauza reclamaţiilor din partea Grupului clienţilor cu credite în franci elveţieni. După efectuarea verificărilor s-au constatat practici comerciale incorecte din partea băncii.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
anpc,
raiffeisen,
credite,
clienti,
elvetieni

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.