ANPC cere Blue Air situaţia clară a zborurilor anulate şi numărul pasagerilor afectaţi
Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a cerut urgent Blue Air o situaţie clară a zborurilor anulate şi numărul pasagerilor afectaţi. De asemenea, preşedintele ANPC a pus la dispoziţia pasagerilor numărul personal pentru a lua legătura în perioada de criză.
În urma situaţiei create ca urmare a deciziei companiei Blue Air de a-şi suspenda toate zborurile până pe data de 12 septembrie, care a avut impact asupra pasagerilor în mai multe aerporturi din ţară şi din străinătate, în aceste zile, şi ca urmare a solicitării premierului României ca Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) să monitorizeze îndeaproape întregul proces de repatriere a acestora, Autoritatea a luat primele măsuri.
Astfel, preşedintele ANPC, Horia Constantinescu, şi-a pus la dispoziţia pasagerilor afectaţi de decizia Blue Air, unul dintre numerele personale de telefon - disponibil 24 ore din 24, pentru ca aceştia să îi poată semnala, în scris, prin SMS sau aplicaţia whatsapp, locul şi situaţia concretă în care se află, pentru a putea fi ajutaţi, în cel mai scurt timp.
Numărul de telefon este: 0745.999.111.
De asemenea, ANPC a transmis o adresă oficială, cu caracter urgent, către Blue Air, prin care se solicită companiei prezentarea unei situaţii clare a zborurilor anulate, pentru toată perioada anunţată, cu toate detaliile necesare pentru a se putea interveni (rute, orar, număr de pasageri afectaţi, măsurile pe care le-a prevăzut compania pentru a respecta prevederile Regulamentului (CE) nr. 261/2004 etc.)
„Conform prevederilor Regulamentului (CE) nr. 261/2004 al Parlamentului European şi al Consiliului din 11 februarie 2004, de stabilire a unor norme comune în materie de compensare şi de asistenţă a pasagerilor în eventualitatea refuzului la îmbarcare şi a anulării sau întârzierii prelungite a zborurilor şi de abrogare a Regulamentului (CEE) nr. 295/91, pasagerii aflaţi în situaţiile de mai sus au dreptul de a li se oferi gratuit următoarele: mese şi băuturi răcoritoare, direct proporţionale cu timpul de aşteptare; cazare hotelieră în cazul în care este necesară o şedere de una sau mai multe nopţi şi în cazul în care este necesară o şedere suplimentară faţă de cea prevăzută de pasager; transportul dintre aeroport şi locul cazării (hotel sau altele). Pasagerii au dreptul la două apeluri telefonice gratuite şi de a trimite gratuit mesaje prin telex, fax sau e-mail. De asemenea, pasagerii curselor anulate au dreptul la rambursarea în termen de 7 zile a întregului cost al biletului sau rerutarea, în cel mai scurt timp, către destinaţia prevăzută. În plus, pasagerii pot solicita compensaţii stabilite în regulament pentru anularea zborului, calculate în funcţie de distanţa călătoriei”, arată ANPC într-un comunicat al ANPC transmis miercuri.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro